دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با دیدنی های ووهان و جاذبه های مهم گردشگری آن

  • محدثه خاکشور
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آشناسازی با دیدنی های ووهان هدف آرگا می باشد، ووهان یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت چین می باشد که به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی آن شناخته شده و ملقب به «شیکاگو چین» شده است.

کرونا بیماری نوظهوری که مدت ها است ما را درگیر خود کرده و موجبات آشنایی شما را با محل پیدایش و شیوع خود یعنی «شهر ووهان چین» فراهم ساخته است، اما این شناخت را به تنهایی در صندوقچه ی فکر خود نگهداری نکنید، ووهان چین برجستگی و شهرت های دیگری در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی، و حمل و نقل را دارا می باشد، به صورتی که به عنوان مرکز اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اموزشی و جابجایی کشور چین شناخته شده است. همچنین ووهان به دلیل وسعت پهناورش لقب دار «شیکاگوی چین» است. در ادامه بیشتر شما را با دیدنی های ووهان آشنا خواهیم ساخت.

ووهان چین

چین یکی از کشورهای آسیایی پرجمعیت است که به اسم رسمی «جمهوری خلق چین» ۳/۱ میلیارد نفر را در خود سکونت داده است، پکن پایتخت این کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد اما این مهم بودن به همین شهر محدود نمی شود و شهرهای مشهور و معروف دیگری همچون ووهان چین را در بر می گیرد. این شهر نه تنها در کشور چین که در جهان دارای رتبه پنجم در وسعت و مساحت و پس از شهرهای بزرگی همچون شانگ های، لندن، مسکو و پکن می باشد.

آَنایی با جاذبه های گردشگری شهر ووهان

آشنایی با جاذبه های توریستی و تماشایی ووهان

قبل از سفر به چین این مقاله را بخوانید.

جغرافیای ووهان

ووهان معروف به شهر فکری چین در ناحیه مرکزی استان «هوبئی» واقع شده و از شهرهای مدرن و توسعه یافته چین محسوب می شود، این شهر دارای بالغ بر ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می باشد که رتبه ششم پرجمعیت بودن را در میان شهرهای چین به خود اختصاص داده است. و اما دلیل ملقب بودن به شهر فکری را می توان بافت فکری از جمله وجود داشنگاههای آن با حجم بالایی از دانشجو آن دانست. تلفیق تاریخ و پیشرفت یکی از جذابیت هایی است که در این شهر به چشم می خورد در ادامه جهت آشنایی بیشتر با دیدنی های ووهان چین همراه آرگا باشید.

آشنایی با دیدنی های زیبای شهر ووهان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

معرفی بهترین دیدنی های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی ووهان چین

۱ -دانشگاه ووهان

محل قرارگیری این دانشگاه در ساحل چشم نواز «دریاچه شرقی» می باشد که اطراف آن را باغ های خوش عطر و شکوفه های چینی احاطه کرده است، در بهار این زیبایی های طبیعی بی نهایت زیبا و چشم نواز هستند که هنگام بازدید از ساختمان این دانشگاه می توانید به تماشا بنشینید.

آشنایی با جاذبه های دیدنی منحصر به فرد ووهان

۲ -گالری هنری «هوبی» ووهان

این گالری یا بیان بهتر موزه از جاذبه های مهم و دیدنی شهر ووهان محسوب می شود که ۱۰ تالار با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع را شامل می شود و در کل به تصویر کشنده گالری های هنری وسیعی از نقاشی های رنگ روغن کلاسیک کشور چین و نمایش دهنده پیکره های منحصر به فردی به سبک «سورئال» می باشد. با ذکر تمامی این موارد این مکان از جمله جاذبه های دیدنی شهر ووهان به شمار می رود.

آشنایی با دیدنی های ووهان

۳- برج سنتی «جرثقیل زرد»

در شهر ووهان چین برجی به بلندی ۵۱.۵ متر در ناحیه «ووچانگ»، ساحل های رودخانه «یانگ تسه» و بر روی تپه مار واقع شده که به نام «برج جرثقیل زرد» شناخته می شود. این برج قدیمی نخست در ابتدای قرن ۲۲۳ میلادی به شکل های گوناگون در ووهان بنا گردید اما نهایت در سال ۱۹۸۱ به ساختار فعلی خود تغییر شکل داد. در یک جمله می توان سفر به شهر ووهان چین را بدون بازدید از این برج دارای نقص دانست.

آشنایی با مکان های گردشگری زیبای شهر ووهان

۴ -خیابان «هان»

این خیابان در مجاورت رودخانه «چو» واقع شده که به صورت چشمگیری از جاذبه های پربازدید و گردشگر پذیر شهر ووهان به حساب می آید در مجاورت رودخانه «چو» واقع شده است. در این خیابان فروشگاهها، رستوران ها، کافی شاپ های بسیاری وجود دارند که عرضه کننده غذاهای چینی، نوشیدنی ها و میان وعده هایی خوش طعم می باشد و بافت ساختاری آنها تلفیقی از سبک سنتی و سبک مدرن است و همین تلفیق یکی از موارد جذاب شمرده شدن این بناها و خیابان است. در رابطه با غذاهای آن باید گفت گرچه غذاهای چینی مورد پسند ایرانیان نیست، اما در میان آنها برخی غذاهای خوش طعم سازگار با ذائقه ایرانیان عزیز وجود دارد.

معرفی 12 تا ازدیدنی های ووهان چین

۵ – تماشای نمایش «هان»

در خیابان «هان» ساختمانی شبیه «فانوس چینی» احداث شده است که سبک معماری آن خود یکی از جاذبه های گردشگری ووهان چین محسوب می شود؛ اما تنها به بازدید از آن اکتفا نکنید؛ داخل این ساختمان اختصاص به آمفی تئاتر گردید و پس از مشاهده طراحی بینظیر داخلی به نظاره نمایش «هان» به کارگردانی فرانکو دراگون فرانسوی که در آن به تصویر کشیده می شود, بنشینید. هان نمایشی است که نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۴ و متاثر از شهر ووهان، سلسله چوهان و قومیت هان اجرا گردید.

معرفی جاذبه های دیدنی و تماشایی ووهان

۶ – باغ گیاه شناسی

این باغ گیاه شناسی در کل شامل ۱۶ باغ خصوصی است که در آنها بالای ۴۰۰۰ نوع گیاه وجود دارد. به عنوان مثال باغ کیوی مشمول بالغ بر ۷۰% انواع کیوی جهان می شود.

آشنایی با دیدنی های ووهان

۷ – عبادتگاه «بائوتونگ» ووهان

این معبد دارای ساختاری بینظیر می باشد که پس از بارها تخریب و بازسازی باز هم وجود دارد و از بین نرفته است، در این معبد عطر عود و کندر، و گیاهانی که برای خوشبو سازی مورد استفاده قرار می گیرد، تا فرسخ ها مسیر هر گردشگر و رهگذری را به سمت خود کج می کند.

از دیگر جذابیت های این عبادتگاه بالا رفتن از پله های آن و رسیدن به طبقه ۷ ام  و در نهایت نگاه کردن به چشم انداز زیبای ووهان است.

آشنایی با دیدنی های ووهان مانند خیابان ها، برج و معبد و ..

۸ – دریاچه شرقی ووهان

این دریاچه که از جاذبه های گردشگری مهم و قابل توجه شهر ووهان محسوب می شود با شکوفه های بهاری ظاهری زیبا و خیره کننده به خود می گیرد که علاوه بر تماشای آنها می توانید از لذت قایق سواری خود را بهره مند سازید.

همچنین گفتنی است که در ماه می بزم های ملی چینی و فستیوال «اژدهای قایق» اجرا می شود که توصیه می کنیم حتما دیدن کرده و خاطره سازی خود در این سفر را بی نهایت کنید.

۹ – خیابان «جیانگ هان» ووهان

جیانگ هان از خیابان های معروف ووهان است که فروشگاههای شیک و به روز را در خود جای داده است که فراهم کننده ی شرایط خرید برای بازددیکنندگان می باشد. غیر از خرید و گردش در این خیابان زیبا و سرگرم کننده می توانید کلاسهای پایکوبی بعد از ظهرهای آن را به نظاره بنشینید.

بازدید از مکان های دیدنی ووهان

۱۰ – خیابان «تان هوا لین»

در این خیابان گالری و فروشگاههای مختلف و شگفت انگیز زیادی وجود دارد که می توانید در طول خیابان قدم زده و در کنار پیاده روی خود از این فروشگاهها و گالری ها دیدن کنید. در نهایت به کافه و چایخانه های آنجا رفته و از خودتان با قهوه ای فوق العاده پذیرایی نمایید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر ووهان

۱۱ – میان وعده ای در کوچه «هوبو»

هوبو کوچه ای است که در سایه برج جرثقیل زرد قرار گرفته است و بیشتر از صد فروشنده بومی در آن خدمات ارائه می دهند، پس از بازدید از این برج معروف می توانید از میان وعده های خوش طعم و متلون آن مانند رشته های خشک داغ، گردن اردک، پوست توفو، ساندویچ خوک چینی نیز لذت ببرید.

۱۲- مجموعه «تیاندی» ووهان

برای تجربه طعم غذاهای بین المللی می توانید به مجموعه « تیاندی» سر بزنید، این مکان ارائه دهنده تنوعی از طعم های دلچسب و محبوب است. به این صورت که لیست بلند بالایی از غذاهای کره ای، چینی، فرانسوی و ایتالیایی تا پیتزاهای خوش طعم اروپایی پیش روی شما قرار گرفته و دست شما را برای انتخاب باز می گذارد. علاوه بر چشیدن طعم بینظیر غذاها در این منطقه می توانید از فضاهای سبز باز، جایگاههای خارجی لذت ببرید.

آشنایی با مکان های دیدنی و تماشایی ووهان

در این مطلب گردشگری – جهان گردی شما را با دیدنی های ووهان چین شهری که از لحاظ مختلف شناخته شده و ارزش بررسی دارد، این شهر یکی از شهرهای مهم و گردشگر پذیر کشور چین محسوب می شود که در حال حاضر به دلیل وجود بیماری کرونا از رونق افتاده است، قطعا پس از ریشه کن شدن این بیماری دوباره رونق خود را به دست آورده و پیشنهاد ایده آلی برای سفر و میزبانی از شما به شمار می رود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *