دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش چند روش جالب برای تا کردن دستمال جیبی

  • سحر هودانلویی
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اگر می خواهید به کت و شلوار جذابی که بر تن کرده اید، زیبایی دیگر بی افزایید. پیشنهاد می کنیم که روش های مختلف تا کردن دستمال جیبی را در ادامه این مطلب آموزش ببینید و آن ها را برای کت های خود در هنگام حضور در مراسمات مهم، آماده نمایید.

قابل ذکر است که دستمال جیبی در قرن بیستم از محبوبیت خاصی در بین کثیری از افراد برخوردار شد. اما در اواخر قرن هنگامی که شلوارهای جین به همراه تیشرت و لباس های کار برای استفاده روزمره جایگزین افراد کارمند و پوشیده از کت شلوار شد دستمال جیبی را تنها به هنگام شرکت در مراسم و مهمانی های رسمی استفاده کردند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش تا کردن دستمال جیبی را از نظر چندین سلیقه متفاوت به شما معرفی کنیم.

همان طور که موضوع در رابطه با مد همچنان در حال تغییر و تحول است و طبیعی است که در عصر امروز باز هم توجه مردان به دستمال جیبی در پوشش های با کت و شلوار به محبوبیت سابق بازگردد. برخی از مردان به ظاهر خود توجه بسیاری می دهند و از انتخاب های کوچک و ساده که در تغییر استایل و تیپ آنها توجه به ست قائل می باشد غافل نمی شوند. در فروشگاه های حال حاضر کت های بسیاری با تنوع پارچه بافت و رنگ بسیاری وجود دارد که می‌ تواند انواع از تا کردن دستمال جیبی را به روی آن ها برای به نمایش گذاشتن استایلی زیبا و مردانه از خود امتحان کنید.

تا کردن دستمال جیبی به چه صورت است؟

آشنایی با انواع روش تا کردن دستمال جیبی

با توجه به کت و شلواری که بر تن دارید طبیعی است که باید دستمال جیبی منحصر با آن را تا کرده و بر جیب کنار کت خود قرار دهید.

  • کلاسیک

روش کلاسیک از ساده ترین راه ها برای تا کردن دستمال جیبی کت آقایان می باشد.

  1. در مرحله ابتدایی، دستمال را دو بار تا بزنید.
  2. حالا لبه های دستمال را از سوی طول و سپس از پایین به بالا تا بزنید به طوری که دستمال به شکل مربعی تا خورده در آید.
  3. در آخر نیز بار دیگر دستمال را به صورت طولی تا بزنید تا هم اندازه ارتفاع جیب کت شما در آید.
  4. برای قرار دادن دستمال به داخل جیب توجه داشته باشید که لبه های بیرونی یا همان قسمت هایی که دوخته شده است باید بیرون از جیب قرار بگیرد.
  • Pesko

در ابتدا شاید این مدل خیلی ساده به نظر برسد اما قابل به ذکر می باشد که کمی سخت تر است. تا کردن دستمال جیبی کت کلاسیک می باشد. این روش را بسیاری از افراد بیزینس کار و مدیران شرکت ها استفاده می کنود.

  1. دستمال مربعی شکل را به طور کامل باز کنید.
  2. تایی به صورت طولی به روی پارچه انجام دهید. توجه داشته باشید که این تا باید یک سوم دستمال را در بر گیرد.
  3. حالا تای بعدی را هم به روی همان تای اول انجام دهید تا عرض دستمال به اندازه طول جیب کت شما در آید.
  4. حالا در این قسمت نیز دو تا به اندازه بالا و پایین پارچه در قسمت میانی انجام دهید.
  5. حالا که دستمال از وسط به دو نیم تقسیم شد آن را به درون جیب کت خود قرار دهید.

معرفی روش تا کردن دستمال جیبی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • Puff

شاید برای تا کردن دستمال جیبی کت خود وقت بسیاری را صرف کنید اما توجه داشته باشید که برای به نظر گذاشتن استایل شیک و زیبا از کت شلوار خود این زمان ارزش خودش را دارد.

  1. در این روش دستمال کت را را به خوبی باز کنید و سپس با نوک انگشت از وسط دستمال بگیرید و آن را به سمت بالا بیاورید.
  2. با انگشتان دست دیگر خود به دور دستمال حلقه ایجاد کنید و این حلقه را تا قسمت های پایینی از دستمال بکشید و در آخر نیز لبه تیز دستمال را تای کوچکی بزنید.
  3. همچنین توجه داشته باشید که باید با همان دو انگشتی که حلقه دور دستمال را ایجاد کردید، لبه‌ های دستمال جیب کت را هم رو به بیرون تا بزنید.
  • Crown

این مدل از بستن نحوه صحیح دستمال کت بسیار ساده و به مانند روش قبل می باشد. تنها با این تمایز که مدل دستمال کتی قبل را کمی تیز لبه های آن را درست کردید، اما این مدل را بایستی بعد از پایین آوردن حلقه انگشت خود که به دور دستمال بود از لبه به صورت گرد تا بزنید.

  • Flower

درست کردن دستمال جیبی به شکل گل در صورتی به معنای استایل زرق و برق دار در بین افراد علاقه‌ مند به فشن می باشد. این مدل برخلاف ظاهر پیچیده ای که دارد از طرز ساخت ساده برخوردار است که در ادامه به آموزش مرحله به مرحله از آن پرداخته ایم.

  1. در ابتدا باید یک دست را به شکل مشتی نیمه باز در زیر دستمال جیبی کت قرار دهید.
  2. با دست دیگر خود بخش قسمت های از دستمال را به داخل حلقه ای که با دستان خود درست کرده اید فشار دهید.
  3. حالا انگشتان دست پایین را کمی به یکدیگر نزدیک کنید تا برخی از قسمت‌های دستمال که در درون حلقه انگشتان فرو رفته ثابت باقی بماند.
  4. حالا انگشتان دست دیگر را به صورت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا پیچشی در آن ایجاد شود.
  5. حالا دستمال کت به شکل گل را خیلی با احتیاط به درون جیب کت قرار دهید.

معرفی انواع تا کردن دستمال جیبی

تاریخچه دستمال جیبی کت

به طور کلی در قرن هفدهم بسیاری از اروپایی ها از یک دستمال پارچه ای در جیب شلوارش آن برخوردار بودند که این دستمال ها به شدت کثیف می شد. از این رو مردان با گذشت زمان آن را از جیب شلوار به خودشان انتقال دادند که با مرور زمان این تکه پارچه از ضروری‌ ترین بیرونی برای زیبایی استایل مردانه به شمار آمد. همچنین با شروع قرن بیستم نیز بسیاری از مرد های شیک‌ پوش در سراسر دنیا با دستمال جیبی های به جنس کتان پنبه و یا ابریشم در بسیاری از مجالس مهم و مراسم حاضر شدند.

در سال‌های دهه ۱۹۲۰ نیز روش های جدید از تا زدن دستمال به صورت یک اکسسوری به نمایش گذاشته شد. همچنین با گذشت زمان نیز مرد ها توجه ویژه ای به دستمال کت خود نشان دادند و از دستمال پارچه دیگری برای استفاده در جیب شلوارشان کمک گرفتند.

در صوتی که این مطلب برایتان موثر واقع گشت می توانید با کلیک به روی لینک های جلوگیری از چروک شدن کت و شلوار و طریقه بستن کراوات ما را حمایت نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *