دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مصرف عرق بهار نارنج در بارداری چه فوایدی دارد؟

  • منصوره رمضان زاده
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

بهار نارنج گیاهی پرخاصیت بوده که می توان به صورت های مختلف از آن استفاده نمود و برای تمامی رده های سنی و افراد مختلف بویژه خانم های باردار مناسب می باشد. مصرف عرق بهار نارنج در بارداری یکی از روش های بهره بردن از خواص مختلف این گیاه می باشد که پزشکان طب سنتی به خوردن آن توصیه می کنند.

یکی از انواع عرقیجات مفید و پرخاصیت که برای استفاده در دوران حاملگی مناسب می باشد عرق بهار نارنج بوده که باعث ایجاد آرامش و تسکین درد های جسمی و روحی می شود. خانم های حامله می توانند در دوران حاملگی این نوشیدنی را در مقدار مناسب و متعادل و کاملا بااحتیاط مصرف نمایند و از خواص آن بهره مند شوند. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب به منظور شناخت و آگاهی شما عزیزان درباره میزان مصرف عرق بهار نارنج در بارداری و خواص و عوارض خوردن آن در این دوران به بررسی بپردازیم.

مصرف عرق بهار نارنج در بارداری

بارداری یکی از دوران های حساس زندگی بانوان می باشد که تغییرات و تحولاتی را به همراه دارد و مادران باید متناسب با آن به مصرف انواع مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف بپردازند. از جمله این نوشیدنی ها می توان به مصرف عرق بهار نارنج در بارداری اشاره کرد که خواص فراوانی داشته و در رفع بسیاری از اختلالات و ناراحتی ها موثر و مفید می باشد
بهار نارنج در واقع گیاهی می باشد که از شکوفه تا میوه اش قابلیت استفاده دارد و دارای طبع گرم و خشک می باشد. این گیاه غنی از انواع ویتامین های مختلف بوده و عرق بدست آمده از آن جزء محبوب ترین عرقیات بوده که خواص زیادی برای بدن دارد. بهار نارنج تاثیرات مثبتی بر روی سیستم عصبی گذاشته و باعث کاهش دردهای عصبی شده و به نوعی آرامش بخش می باشد.
فواید خوردن بهار نارنج در بارداری

فواید استفاده از عرق بهار نارنج در حاملگی

این نوع نوشیدنی از خواص فراوانی برخوردار بوده که مصرف آن برای تمامی افراد توصیه می شود. در ادامه موارد مهمی از خاصیت های شگفت انگیز عرق بهار نارنج را شرح داده ایم.

رفع اختلالات خواب :

به منظور داشتن یک خواب راحت و آسوده در شب استفاده از این عرق گیاهی بسیار مناسب می باشد. ولی هرگز نباید در استفاده آن افراط نمایید. کسانی که در نحوه خوابیدن دچار مشکل می باشند می توانند با نوشیدن این عرق حدود ۲ ساعت پیش از خواب آرامش پیدا کرده و به خواب فرو بروند.

عوارض استفاده از دمنوش بهار نارنج در بارداری

رفع اختلالات سیستم گوارش :

مصرف عرق بهار نارنج در تسکین و التیام دردهای مداوم شکمی، رفع و از بین بردن دردهایی همچون درد نفخ معده، اسپاسم، سکسکه و سوء هاضمه موثر می باشد. به عبارت کلی خوردن عرق بهار نارنج به طور مرتب در بهبودی و تقویت معده تاثیر بسزایی دارد.

بهبود یافتن رفتار و خلق و خو :

به طور معمول در روزهای گرم سال با بالا رفتن دما و مقدار تعریق نحوه رفتار و خلق و خوی خیلی از افراد دچار تغییر می شود. به منظور ممانعت از این گونه تغییرات بهترین کار این است که روزانه حدود نصف لیوان عرق بهار نارنج را با نصف لیوان آب خنک و میزان یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و سپس میل نمایید.
خواص استفاده از عرق بهار نارنج در حاملگی

برطرف کردن سنگ کلیه :

خوردن بهار نارنج همراه با آب کرفس به منظور دفع سنگ های کلیه و مثانه و همچنین خرد کردن آن ها بسیار مفید و مناسب می باشد.

بهبودی دستگاه ایمنی :

بهار نارنج غنی از آنتی اکسیدان می باشد که از بدن در برابر رادیکال های آزاد مراقبت می کند و سبب کم شدن خطر ابتلا به انواع بیماری های جدی و مزمن و در نتیجه باعث مقاوم ساختن دستگاه ایمنی بدن می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

از بین بردن بزرگی طحال :

به منظور درمان بزرگی طحال استفاده منظم و پی در پی عرق بهار نارنج مناسب می باشد.

آرام شدن اعصاب :

عرق بهار نارنج با بوجود آوردن آرامش و کم کردن استرس و تحرکات عصبی اثرات مثبت و مفیدی بر روی دستگاه عصبی می گذارد. همینطور این نوع نوشیدنی به منظور از بین بردن قولنج های عصبی و رفع غم و افسردگی بسیار مناسب می باشد.
مقدار مصرف بهار نارنج در حاملگی

تسهیل در هضم غذا و رفع درد معده :

به منظور بهبودی و راحت شدن هضم غذا و همچنین کم شدن دردهای معده می توان کمی عرق بهار نارنج را به چای اضافه نمود.

کنترل نمودن تشنج ها و حملات قلبی :

از دیگر خواص عرق بهار نارنج در طب سنتی می توان به جلوگیری از حمله قلبی و کنترل کردن هیجانات عصبی اشاره نمود. این نوع نوشیدنی در رفع ضربان نامرتب قلب کمک کننده می باشد و با تنظیم نمودن میزان فشار خون از راه بالا رفتن جریان خون درون رگ ها از ایجاد سکته های غیرمنتظره جلوگیری می کند.

رفع سردردهای عصبی و میگرن :

عرق بهار نارنج در التیام سردردهای عصبی و میگرن بسیار موثر می باشد.

نحوه مصرف عرق بهار نارنج در بارداری

از بین بردن یبوست :

کسانی که دچار یبوست می باشند بهتر است عرق بهار نارنج را همراه با عسل مصرف نمایند تا بدین گونه مشکل پیش آمده را رفع نمایند.

تنظیم مقدار وزن :

از جمله مشکلات رایج بانوان می توان به اضافه وزن بعد از وضع حمل اشاره کرد. عرق بهار نارنج به خاطر داشتن اسدرین موجب کم شدن اشتها و قندخون می گردد بدین ترتیب در کم شدن وزن کمک کننده می باشد.

مضرات استفاده بی رویه از بهار نارنج

  • در صورتی که به میزان مناسب از این نوع عرق گیاهی استفاده نمایید هیچ ضرری ندارد ولی در صورتی که در مصرف آن افراط نمایید دچار مشکلات مختلفی از قبیل افزایش فشارخون و بالا رفتن تپش قلب می شوید.
  • سعی کنید حدود نیم ساعت قبل از خوردن غذا مقدار یک استکان عرق بهار نارنج بخورید.
  • افرادی که داروهای ضداسترس و ضدافسردگی مصرف می کنند بهتر است که از این نوع نوشیدنی استفاده نکنند و نیاز است که پیش از استفاده با پزشک صحبت نمایید چرا که امکان دارد با داروهای نام برده تداخل ایجاد نماید.
  • کسانی که دچار بیماری قلبی می باشند و یا فشار خون بالایی دارند توصیه می شود بدون صحبت با پزشک آن را مصرف نکنند.
  • استفاده بیش از حد عرق بهار نارنج سبب بی خوابی خواهد شد.

خاصیت عرق بهار نارنج در حاملگی

در مطلب ارائه شده شما عزیزان را با نحوه استفاده از عرق بهار نارنج در بارداری و خواص و مضرات این نوع نوشیدنی به طور کامل آشنا کردیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *