دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های سن سباستین و بهترین مکان های گردشگری آن

  • محدثه خاکشور
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب گردشگری آرگا دیدنی های سن سباستین را معرفی کردیم، سن سباستین یکی از شهرهای مهم و تاریخی باسک می باشد.

اسپانیا را با کدام جاذبه و یا ویژگی و دارایی اش می شناسید، گاوبازی و یا غذاهای خوشمزه آن؟ سن سباستین یکی از شهرهای این کشور است که شناخت متفاوتی از اسپانیا را برای شما رقم می زند. سباستین شهری مملو از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، تفریحی می باشد که در صورت سفر به این منطقه علاوه بر مشاهده چشم اندازهای زیبا و بینظیرش حتما از غذاهای خوش طعم و متنوع آن نیز خود را بهره مند کنید. در ادامه مفصل تر به بیان و معرفی دیدنی های سن سباستین می پردازیم.

سن سباستین یا دونوستیا قسمتی از از باسک سرزمین خودمختار واقع در کشور اسپانیا است که با تاریخچه ای بالغ بر یک قرن تفریحگاهی ساحلی محسوب می شود، زمانی این شهر با نام «دونوستیا» یکی از شهرهای گردشگرپذیر باسک بود که سران پادشاهی اسپانیا جهت گذراندن تعطیلات به آنجا می رفتند. در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد.

دیدنی های سن سباستین

مکان های گردشگری سن سباستین

آشنایی با دیدنی های زیبا و چشم نواز «سن سباستین»

۱ – موزه سن تلمو

این موزه که بزرگترین و کهن ترین موزه باستانی باسک به شمار می رود به تصویر کشنده ی دوران پیش از تاریخ تا تمدن و مدرن سن سباستین است و در ۱۹۰۲ میلادی برای نخستین بار افتتاح و شروع به فعالیت نمود. قسمت اصلی این بنا دارای یک کلیسای دومینیکن قرن ۱۶ می باشد که تلفیق سبک های گوتیک، رنسانس، معاصر همراه صنایع دستی باسک است.

دیدنی های سن سباستین

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲ – صومعه ی جامع بوئن پاستور

تاریخ تاسیس این صومعه به سال ۱۸۹۷ میلادی برگرفته از سبک های معماری صومعه ای قرون وسطی کشورهای فرانسه و آلمان باز می گردد، در حال حاضر این صومعه از اصلی ترین مکان های مذهبی باسک محسوب شده و اسقف سن باستین را در خود جای داده است. برج این صومعه سنبل مشهور سن سباستین می باشد که صلیب صلح آن را پیکره سازی شناخته شده به وجود آمده و در سر در درب ورودیه صومعه نصب گردیده است.

جاذبه های توریستی و تماشایی سن سباستین

۳- قصر تاریخی میرامار

تاریخ تاسیس این قصر به سال ۱۸۹۳ میلادی بازمی گردد که در آن زمان ویلای تابستانه خانواده سلطنتی محسوب می شده, طراح بریتانیایی به نام سلدون ورنام آن را بر اساس معماری کلبه های بریتانیایی را اجرا نمود.

درب باغهای این بنا در سال ۱۹۷۲ به روی همگان گشوده گردید اما بنای اصلی نسبتا بسته بود,  علاوه بر بازدید از این سازه تاریخی می توانید از چشم انداز زیبای آن و همچنین چشم انداز بینظیر ساحل لاکونچا بهره ببرید.

دیدنی های زیای سن سباستین

آشنایی با جاذبه های توریستی سن سباستین

۴ – ساحل لاکونچا

این ساحل از جمله سواحل (۳ ساحل) مشهور سن سباستین و جذاب ترین خط ساحلی شهری اروپا محسوب می شد که تفریحگاه جادویی جوار رودخانه ادامه دارد و حال و هوایی ملایم با چشم اندازی خاطره انگیز را دارا می باشد. این ساحل نیز مانند ساحل زوریولا مملو از مردمان بومی و گردشگرانی است که درون آبهای شفاف مشغول تفریح می باشند.

دیدنی های سن سباستین

مکان های گردشگری سن سباستین

۵ – ساحل «لازوریولا»

محل قرارگیری این ساحل مشهور در ناحیه تجاری سن سباستین می باشد که فروشگاههای وسیع، گالری های هنری و مغازه های ورزشی به همراه موج سواری و ورزش هایی مانند فوتبال، والیبال،تنیس می تواند از جذابیت های این منطقه محسوب شود.

آشنایی با مکان های دیدنی و تماشایی سن سباستین

۶ – ساحل اوندارتا

این ساحل از سواحل شنی و گردشگرپذیر سن سباستین بوده که در فصل تابستان میزبانی آن از توریست ها حسابی داغ می شود، و اما در زمستان سطح موج آب بلند می شود که موج سواری در آن مورد توجه قرار می گیرد.

در ماههای ژوئن، جولای و آگوست تفریحاتی همچون آفتاب گیری، بهره مندی از کابین های ساحلی، سایبان های آفتابی، صندلی هایی جهت استراحت، و پیاده روی، والیبال برای خاطره انگیز و لذت بخش تر کردن سفر گردشگران مهیا می باشد.

۷ – جزیره سانتا کلارا

این جزیره یکی دیگر از دیدنی های سن سباستین به شمار می رود که دقیقا در میان خلیج کونچا قرار گرفته و دارای چشم اندازهایی خیره کننده می باشد، با وجود پرت بودن،و کوچک فاقد سکونت بودن این جزیره به دلیل مشمول بودن یک کافه کوچک و یک فانوس دریایی، همچنین امکانات غریق نجاتی و مهیا بودن بستر مناسب برای پیک نیک سیل عظیمی از بازدید کننده را به چشم خود می بیند.

جاذبه های دیدنی سن سباستین

۸- بنای شهرداری «آیونتامینتو»

تاریخ تاسیس این بنا متعلق به سالهای ۱۸۸۲ – ۱۸۸۷ میلادی است که در واقع از لحاظ طراحی شاهکاری مثال زدنی شمرده می شود، محل قرارگیری آن میان ساحل « لاکونچا» و منطقه قدیمی سن سباستین می باشد. باغهای آلدردی ادِر نیز از در راه رسیدن به آن مشاهده می گردد.

در زمان قدیم کازینویی در آن برای تفریح و تفنن رجال سیاسی و هنرمندان وجود داشت، گفتنی است که بر روی سردر این بنا محل اصابت گلوله ها دیده می شود, پس از نبردهای بسیاری میان جمهوری خواهان و ناسیونالیست ها در این منطقه وقوع یافت، از سال ۱۹۴۷ میلادی این بنا محل اسقرار شورای باسک گردید.

جاذبه های توریستی زیبا سن سباستین

۱۰ – پارته ویجا

پس از «آنتیگو»، پارته ویجا از کهن ترین شهرهای سن سباستین محسوب می شود، در این منطقه بناهایی دارای سقف های متلون از دریا به وسیله ی مونت اورگول نگهداری می گردد، این محله قدیمی تا تاریخ ۱۸۶۳ به وسیله ی دیوار شهر احاطه گردیده بود. علاوه بر کافه های فراوان در خیابان های سن سباستین صومعه های معروف بسیاری از جمله صومعه سنت مری وجود دارد که گردشگران را در آن برای لحظاتی طولانی ماندگار می کند.

جاذبه های توریستی سن سباستین

۱۱ – مونت اورگال

به علت وضعیت جغرافیایی ناحیه مونت اورگال در اقیانوس، این ناحیه مکانی جهت مقابله و محافظت از شهر سن سباستین از قرن ۱۲ به حساب می آید که پس از مدتها دژ موتا ملحق گردید، همچنین در سال ۱۹۶۰ پیکره ی مسیح با ۱۲ متر بر فراز آن قرار گرفت. بر فراز آن موزه ای قدیمی و باستانی وجود که جهت دستیابی به آن می توانید مسیر مشخصی را پیاده روی کنید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری سن سباستین

۱۲ – مونته ایگلدو

زمانی که توریست ها قصد بازدید از چشم اندازهای زیبا و خیره کننده می باشند مقصد مونت اگولدو واقع در سمت غرب خلیج لاکرنا را انتخاب می کنند، مونت اگولدو از قلل (۳ قله) این خلیج با بلندی ۱۸۱ متری است.

گفتنی می باشد تماشای این منطقه و چشم اندازهای آن توسط قطار «۱۹۱۲» صورت می گیرد که گردشگران می توانند پارک تفریحی (دارای سواری جهت بچه ها با هر سنی) و نیز فانوس دریایی ۱۸۵۵ را از فراز آن مشاهده کنند.

دیدنی های سن سباستین

۱۳ -جشنواره بین المللی جاز

این جشنواره به مدت ۶ روز در انتهای ماه جولای صورت می گیرد که بالای ۶۰ اجرا را برنامه ریزی می کند، در این جشنواره فرهنگی کنسرت های منحصر به فرد زیادی در مکان های کورسال سنتر و سایر مراکز سن سباستین (۷ مرکز) اجرا می گردد.

۱۴ – آکواریوم سن سباستین

این آکواریوم در امتداد ساحل لاکونچا قرار گرفته که شامل انواع متنوعی از ماهیهای متعلق به گرمسیر و یا حتی کوسه می باشد، از دیگر مشمولات آن موزه ای اقیانوس شناسی است که امکانات ناوبری و کشتی های متفاوتی را به تصویر می کشد.

در پایان می توان گفت که بخش جالب توجه و دیدنی آن آکواریوم زیر آبی (اوشناریوم) است که همراه با پیاده روی در تونل تصویری ۳۶۰ درجه ای از لاک پشت ها و ماهی ها و غیره را مشاهده خواهید کرد.

۱۵ – تور پینتوس – بار پینچوس

فرهنگ غذایی متنوع و دلچسب سن سباستین بخش مهمی از محبوبیت این شهر را به دوش می کشد، در این شهر بارهای فراوانی وجود دارند که از گردشگران و مهمانان با نوشیدنی ها و غذاهای سنتی باسک متنوع پذیرایی می کنند، با ملحق شدن به تورهای پینتوس به برترین مکان های سن سباستین راهنمایی شده و در عین حال اطلاعات سودمند و محلی در مورد تاریخ و آشپزی این شهر کسب خواهید کرد.

دیدنی های سن سباستیندر این مطلب گردشگری شما عزیزان با دیدنی های سن سباستین شهری واقع در سرزمین باسک آشنا شدید، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بسیار قدردان هستیم. در ادامه برای آشنایی با دیدنی های اسپانیا بر روی آن کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *