دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تپه های شکلاتی جاذبه زیبای کشور فیلیپین

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

تپه های شکلاتی یکی از پدیده های حیرت انگیز طبیعت در کشور فیلیپین است منطقه ای با آب و هوای بارانی و تپه های قهوه ای رنگ که نظاره آن ها برای هر فردی مورد توجه است و از علایق محسوب می شود. شما گردشگران با بازدید از جاذبه های این منطقه می توانید چشم اندازهای بسیار ویژه ای را مشاهده کنید.

شاید یکی از عجیب ترین و شگفت انگیزترین جاذبه هایی که می توانید در فیلیپین مشاهده کنید تپه های شکلاتی آن است این چشم انداز بکر و ویژه در یکی از جزایر کوچک واقع شده است در منطقه ای دور افتاده با جاذبه های شگفت انگیز و ویژه که می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد. با سفر به جزیره بوهول که در یکی از مناطق فیلیپین واقع شده است می توانید مناظر بسیار زیبایی را مشاهده کنید این منظره فوق العاده از دید خیلی از گردشگران غافل مانده است و شاید کمتر کسی این جاذبه ویژه و شگفت انگیز را می شناسد جاذبه های منحصر به فردی که این مناظر به خود اختصاص داده است می تواند از سوی گردشگران و علاقه مندان زیادی مورد توجه باشد. اولین کسانی که مناظر این تپه را مشاهده می کنند لذت زیادی از دیدن این مناظر خواهند برد یکی از ویژگی های منحصر به فرد این تپه ها این است که در فصل های مختلفی از سال دارای مناظر گوناگونی است و همین امر موجب شده است تا چشم اندازهای متنوعی از آن را مشاهده کنید و در ادامه این بخش نیز می توانید با شگفتی های بیشتری از این منطقه پر جاذبه آشنا شوید.

تپه های شکلاتی فیلیپین:

به طور کلی مشخص نیست که در این منطقه چندین تپه وجود دارد اما طبق تخمین هایی که بر اساس مساحت این منطقه زده شده است می توان گفت که حدود ۱۲۶۸ تپه در این منطقه دیده می شود بزرگ ترین این تپه ها ۱۲۰ متر ارتفاع دارند این تیپه های مخروطی شکل که می بینید بسیار شبیه یکدیگر هستند اکثر تپه هایی که در این منطقه می بینید میانگین ۳۰ تا ۵۰ متر ارتفاع دارند پراکندگی اینگونه از تپه ها در مناطقی از کشور فیلیپین ۵۰ کیلومتر مربع است این منطقه با وجود مناظر دیدنی و ویژه ای که دارد می تواند بسیار مورد توجه باشد.

جالب است بدانید که محلی های این منطقه افسانه های متعددی از این تپه ها بیان می کنند بسیاری از این افسانه ها دست به دست نقل می شوند و تاکنون نیز حفظ شده اند یکی دیگر از ویژگی های جذاب این تپه ها این است که هیچ کس نمی داند علت شکل گیری این تپه ها چه بوده است و چگونه ایجاد شده است به همین خاطر است که همواره افسانه های گوناگونی از آن به گوش می رسد. در برخی از افسانه ها عنوان شده است که در این منطقه دو غول به نبرد و مبارزه با یکدیگر پرداخته است در این مبارزه با پرتاب سنگ ها به یکدیگر این تپه ها ایجاد کرده اند آن ها بعد از نبرد و خستگی این محل را ترک کرده اند و این سنگ های تپه ای را برجای گذاشت اند.

چمنزارهای شکلاتی

پیشینه زمین شناسی:

تپه های شکلاتی فیلیپین دارای پیشینه زمین شناسی بالایی هستند به قدری که هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه پیدایش این تپه ها وجود ندارد نظریه های زمین شناسی که درباره این تپه ها ارائه می شوند نیز نطریه های متفاوتی هستند تپه هایی که می بینید در اثر رسوبات مرجانی ایجاد شده اند طبق برخی از نطریه ها نیز دلیل ایجاد اینگونه از تپه ها فرسایش هایی است که توسط بادهای شدید ایجاد شده اند تجربه هایی که با دیدن این تپه ها برای شما ایجاد می شود تجربه های بسیار منحصر به فردی خواهد بود. هیجان و شگفتی که در سفر به این منطقه تجربه خواهید کرد بی شک شما را شگفت زده می کند.

ارتفاعات شکلاتی

  •  آرون گروپس

چه فصل های به این منطقه سفر کنید؟

شما می توانید در فصل های مختلفی از سال تجربیات ویژه ای از این منطقه داشته باشید در فصل هایی از سال که زمین خشک است چمن هایی را روی این تپه های شکلاتی مشاهده می کنید که تصور آن برای خیلی ها دل انگیز است. رنگ قهوه ای این تپه ها بسیار حیرت انگیز است و زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است روی این تپه هیچ گونه درخت یا بوته ای مشاهده نمی کنید در هر زمانی از سال تجربه سفر به این منطقه لذت بخش و حیرت انگیز است به ویژه در ماه های بارانی سال که زیبایی های ویژه ای در آن دیده می شود.

برای آشنایی با دیدنی های فیلیپین می توانید به لینک مراجعه کنید معرفی بهترین مکان های دیدنی فیلیپین در این بخش می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار دهد و ویژه علاقه مندان زیادی است.

طبیعت شکلاتی

شما گردشگران در بازدید از جاذبه های این منطقه می توانید عکس های بسیار زیبایی را ثبت کنید بالا رفتن از این تپه ها و نظاره کردن چشم اندازهای آن نیز خالی از لطف نیست و شما با دیدنی زیبایی های آن می توانید یکی دیگر از مناطق زیبای فیلیپین را به خاطر بسپارید این منطقه به دلیل آب و هوای بارانی خود اغلب گرم و مرطوب است بنابراین توصیه می کنیم تا فصل های خنک تر سال را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *