دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آیا امکان رزرو تور قشم با هتل دلخواه وجود دارد؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت بزرگ‌ترین جزیره کشور محسوب می‌شود. سالانه افراد زیادی این منطقه زیبا را برای سفر انتخاب می‌کنند. در قشم جاذبه‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری متعددی وجود دارد که وجود این مکان‌ها، این جزیره را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده است. ما در ادامه به بررسی مزایا و معایب دو روش‌ رزرو تورهای قشم می‌پردازیم. همچنین اطلاعاتی مختصر درباره ژئوپارک قشم و جنگل‌های حرا برای شما شرح خواهیم داد. پس اگر قصد سفر به قشم را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

رزرو تور قشم

روش‌های رزرو تور

روش‌های مختلفی برای رزرو تور وجود دارد. شما برای اطلاع از قیمت و رزرو تور می‌توانید به آژانس‌های مسافرتی یا وب‌سایت‌ها مراجعه کنید. در ادامه مزایا و معایب این دو روش را بررسی خواهیم کرد.

رفتن به آژانس‌های مسافرتی

برای رزرو تور با این روش، باید زمان زیادی را صرف رفت‌وآمد به دفاتر کنید. رفتن به آژانس‌های مسافرتی علاوه‌بر وقت‌گیر بودن، هزینه‌بر نیز هستند. شما باید ساعت‌ها در دفاتر مسافرتی بگردید تا بتوانید تور مدنظر خود را رزرو کنید. ممکن است در آخر نتوانید مسافرتی دلچسب را تجربه کنید. همچنین شما اطلاعات کافی از قیمت دیگر شرکت‌ها نخواهید داشت و امکان دارد سفر برای شما گران‌ تمام شود. با مراجعه ‌به آژانس‌ها، اطلاعاتی کامل درباره زمان سفر، وسیله نقلیه سفر، محل اقامت و… دراختیار شما قرار می‌گیرد که با بررسی شرایط خود می‌توانید بهترین تور را رزرو کنید. هر دفتر مسافرتی تورهای مختلفی برای ارائه دارد. خدماتی از قبیل زمان سفر، هتل، نوع بلیط و… باعث می‌شوند که قیمت تور تغییر کند. توری را انتخاب کنید که بیشتری سازگاری را با شرایط شما دارد.

مراجعه ‌به سایت‌های اینترنتی

این روش بهترین روش برای رزرو تور است. شما می‌توانید در هرزمان و مکان به وبسایت‌های گردشگری رفته و تور مدنظر خود را رزرو کنید. در این روش نیازی به اختصاص وقت برای رفتن بیرون از خانه نیست و شما می‌توانید در خانه یا محل کار از خدمات تورها و قیمت آن‌ها مطلع شوید. یکی از بهترین سایت‌هایی که بامراجعه‌ به آن امکان رزرو تور را دارید، علی بابا است. این شرکت سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرد و ابتدا فقط امکان استرداد بلیط در آن وجود داشت؛ اما درحال‌حاضر با رفتن به این سایت می‌توانید تور و هتل نیز رزرو کنید. علی بابا بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت ارائه خدمات غیرحضوری سفر محسوب می‌شود. در این سایت، تورهای مختلفی با خدمات و قیمت‌های گوناگون قرار داده شده است که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را رزرو کنید. اگر قصد دارید تور قشم را رزرو کنید، می‌توانید به سایت علی بابا رفته و با وارد کردن تاریخ، مبدا و مقصد، انواع تورها را ببینید. همچنین امکان انتخاب نوع هتل نیز وجود دارد. شما می‌توانید با فعال کردن گزینه تورهای لحظه آخری، این تورها را رزرو کنید. علی بابا تنها شرکتی است که بخشی از هزینه لغو تورهای لحظه آخری را به حساب مسافران باز می‌گرداند. این شرکت به شما تضمین خواهد داد که کم‌ترین قیمت بازار را ارائه می‌دهد. با نصب اپلیکیشن علی بابا می‌توانید فقط با استفاده از یک دستگاه تلفن‌همراه تور، بلیط و هتل موردنظر خود را رزرو کنید.

عجایب هفتگانه قشم

هفت جاذبه شگفت‌انگیز در این قشم نزدیک جزیره هرمز منحصربه‌فرد وجود دارد که به عجایب هفتگانه قشم معروف هستند. این شگفتی‌ها شامل دره ستارگان، دره مجسمه ها، تنگه چاه‌کوه، بام قشم، زیستگاه لاکپشت‌ها، جنگل‌های حرا، ژئوپارک قشم و غار نمکدان می‌شوند. این مکان‌ها در سطح جهان بسیار معروف هستند و گردشگران زیادی از کشورهای خارجی برای بازدید از آن‌ها به ایران سفر می‌کنند. در ادامه دو مورد از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز را معرفی خواهیم کرد.

رزرو تور قشم

ژئوپارک قشم

به‌محلی که چند پدیده منحصربه‌فرد زیست‌شناسی، زمین شناسی، تاریخی و طبیعی کنارهم قرار داشته‌ باشند، ژئوپارک گفته می‌شود. قشم تنها ژئوپارک خاورمیانه است که سال ۲۰۰۶ با بررسی‌های متعدد در لیست ژئوپارک‌های جهان ثبت شد. در این منطقه یک موزه حیات‌وحش وجود دارد که تصاویر و مجسمه‌هایی از انواع موجودات در آن قابل مشاهده است. این ژئوپارک به‌دلیل قرارگیری بین ژئوپارک آسیا و اروپا، اهمیت زیادی دارد. همچنین این منطقه در فاصله کمی از جنگل‌های حرا واقع شده است و همین ‌موضوع باعث شده که ژئوپارک قشم برای زیستن ۲۲۰ نوع پرنده، ۲۰ نوع چهارپا و ۳۰ گونه خزنده مناسب باشد.

این منطقه از اکوسیستم بسیار قوی برخوردار است و زیست‌شناسان زیادی برای بررسی روی زندگی جانوران مختلف، به قشم سفر می‌کنند. حتی اگر از این عجایب طبیعی چشم‌پوشی کنیم، آثار تاریخی در این منطقه وجود دارد که زمان ساخت آن‌ها به دوره‌ مادها بازمی‌گردد و تماشای‌شان باعث حیرت گردشگران می‌شود. این مطقه توسط محیط‌زیست حفاظت شده است. اگر می‌خواهید چند جاذبه طبیعی و تاریخی را کنار هم مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به تنها ژئوپارک خاورمیانه بزنید.

جنگل‌های حرا

راستی حرف از جنگل حرا شد، بد نیست اطلاعاتی درباره این جنگل به‌دست آورید. حرا درختی است که بین سه تا شش متر رشد می‌کنند و فقط در آب می‌روید. این درختان مکانیزم خاصی دارند و به آب تصفیه کن طبیعی معروف هستند. درختان حرا آب دریا را جذب کرده و بخش شور آن را به دریا باز می‌گردانند. هنگامی که جزر اتفاق می‌افتد، ریشه درختان حرا از آب بیرون خواهد آمد و حس می‌کنید که درختان درحال راه رفتن روی آب هستند. بازدید از این جنگل‌ها فقط با حضور راهنما امکان‌پذیر است و شما نمی‌توانید به تنهایی وارد جنگل شوید.

رزرو تور قشم

ما در این مطلب دو روش برای رزرو تور قشم و دومورد از عجایب هفتگانه این جزیره را معرفی کردیم. اگر تجربه بازدید از ژئوپارک قشم و جنگل‌های حرا را داشته‌اید، نظرات خود را درباره این مکان‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *