دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های کاتانیا و ۱۰ مکان تماشایی که در این شهر باید ببینید

  • محدثه خاکشور
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

آرگا در این مطلب به معرفی دیدنی های کاتانیا می پردازد، کاتاینا یکی از شهرهای مهم و گردشگرپرور واقع در سیسیل ایتالیا است که از حیث تاریخی، مذهبی، گردشگری، تفریحی غنی می باشد.

کاتانیا ملقب به «شهر سیاه» یک شهر ایتالیایی است که در ساحل های شرقی رودخانه سیسیل و دامنه کوه آتنا قرار گرفته که بزرگترین آتشفشان اروپا را در خود جای داده است. همچنین از نظر مساحت در میان شهرهای سیسیلیا و از نظر گردشگری در سیسیل رتبه ی دوم را به خود اختصاص داده است. گفتنی است که کاتانیا دارای یک میلیون نفر جمعیت می باشد. در ادامه به معرفی دیدنی های کاتانیا خواهیم پرداخت.

ایتالیا کشوری پر از جاذبه

ایتالیا کشوری اروپایی و شناخته شده است که در زمینه های مختلف اقتصادی، تاریخی، سیاسی، و گردشگری قابل توجه می باشد؛ شاید ایتالیا را با رم بشناسید اما باید بگوییم که این کشور غیر از رم شهرهای دیگری غنی در جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و هنری دارد. به واسطه شهرهای مهمی همچون رم، ونیز، میلان، رم، فلورانس، پیتزا، تورین و کاتانیا ایتالیا توانسته بخش مهمی از جاذبه های دنیا را سهم خود سازد. و اما در ادامه مطلب مورد بحث آرگا آشناسازی شما عزیزان با جاذب های توریستی کاتانیا می باشد.

آشنایی با جاذبه های دیدنی کاتانیا

کاتانیا شهر ایتالیایی گردشگرپرور

این شهر دارای ۱ میلیون نفر جمعیت بوده که به عنوان شهری آکادمیک، مرکز اقتصادی و مرکز جابجایی عمومی، معماری باروک و مملو از جاذبه های گردشگری شناخته شده است. این شهر که دومین شهر پهناور و وسیع سیسیل پس از پالرمو می باشد یکی از سایت های سازمان میراث جهانی ناحیه مرکز آن است.

علت ملقب بودن کاتانیا به «شهر سیاه» ایجاد بناهایی در سنگ های آتشفشـانی در این شهر است، گفته می شود بناهای این شهر با استفاده از معماری باروکی (تئاتری) ساخته شده اند. این شهر هم مانند بسیاری از مناطق دیگر شرقی سیسیل، بعد از زلزله بزرگ رخداده در سال ۱۶۹۳ مجددا نوسازی گردید.

آشنایی با دیدنی های کاتانیا

  •  آرون گروپس

معرفی دیدنی های کاتانیا

۱-صومعه ی جامع کاتانیا

این صومعه یکی از بناهای مهم مذهبی در کاتانیا و سیسیل محسوب می شود که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۰۹۳ باز می گردد. سبک به کار رفته در این بنا بیزانس می باشد که امروزه بسیار مورد توجه بوده و است. این صومعه به عنوان گرامیداشت «سنت آگتا» ایجاد شده که از تاریخ ۱۸۵۹ میلادی اقامتگاه اسقف اعظم سیسیل بوده است.

۲-کوه آتنا

کوه آتنا با بلندی ۳۰۳۵ متر از جاذبه های طبیعی کاتانیا و مرتفع ترین قله ی سیسیل است که با چشم اندازهای منحصر به فردش هر تماشاگری را افسون خود می کند. علاوه بر مرتفع بودن این کوه آتشفشانی دارای فعالیت چشمگیری می باشد که فعال ترین کوه آتفشانی فعال اروپا و همچنین جهان مورد توجه می باشد. از سال ۲۰۰۷ بازدید از این کوه منع شد و برای تماشای آن لازم است به کمک یک قایق از مجاورت آن بگذرید.

معرفی مکان های گردشگری کاتانیا

۳ – پیکره یک مرد بر روی فیل «dell،elefante»

همانطور که گفته شد این پیکره متعلق به فیلی است که مرد بر روی آن نشسته و از دهان آن آب بیرون می آید. جنس آن از سنگ لاوا بوده و یادبودی از هجوم کارتاژها است. این مجسمه یکی از دیدنی های جالب توجه کاتاتنیا به شمار می رود که هر ساله توریست ها و عکاسان زیادی را برای بازدید، و عکس انداحتن به این منطقه می کشاند.

۴ – دژ اورسینو

این دژ در قسمت جنوبی کاتانیا قرار گرفته که از دیدنی های این شهر به شمار می رود، در قرن سیزدهم این بنای تاریخی اقامتگاه خانواده سلطنتی سیسیل بوده که پس از قیام سیسیلی ها، به مکان اجلاس پارلمان سیسیل تغییر کاربری داد.

آشنایی با جاذبه های توریستی جذاب و چشم نواز کاتانیا

۵-سالن تئاتر «ماسیمو بلینی»

در اغلب شهرهای ایتالیا شاهد سالن های تئاتر بسیاری هستیم که در منطقه سیسیل مهمترین و بزرگترین سالن تئاتر به نام «ماسیمو بلینی» در شهر کاتانیا واقع شده است. تاریخ تاسیس این بنا به سال ۱۲۰۰ میلادی باز می گردد، از جمله تغییراتی که در این بنا ایجاد شده افزایش ظرفیت این سالن از دو هزار نفر به ده هزار نفر می باشد.

۶-بازارهای غذا و پوشاک و بازار ماهی

غیر از صبح های یکشنبه هر روز بازارهای بزرگی مانند بازار ماهی، بازار غذا و پوشاک دایر می شود که می تواند به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی کاتانیا مورد توجه قرار می گیرد.

۷- کلیسای بنتیکتین

این کلیسا اکنون آکادمی ادبیات دانشگاه کاتانیا است که به عنوان بزرگترین کلیساهای اروپا به شمار می رود.

۸- ویلای بلینی

ویلای بلینی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کاتانیا است که در قرن ۱۹ به عنوان پارک معروف و بزرگ این شهر شناخته می شده است.

۹ – شهر تاورنیا

این شهر از شهرهای زیبا، چشم نواز و مشهور جهان است که در فراز کوه قرار گرفته و قدمت آن به قرون وسطایی باز می گردد.

۱۰ – بنای تاریخی کاستل اورسینو

این بنای تاریخی در مجاورت مرکز شهر قرار گرفته در حال حاضر به عنوان موزه مدنی مورد استفاده قرار گرفته است. قدمت این این سازه قدیمی به قرون وسطی می رسد.

آشنایی با دیدنی های کاتانیا

در این مطلب برای آشنایی شما عزیزان علاقه مند به سفر و گردشگری به معرفی دیدنی های کاتانیا پرداختیم، این جاذبه های زمینه های مختلف تاریخی، فرهنگی و هنری و سرگرمی را شامل می شود. از اینکه تا این لحظه همپا و همراه ما بودید بسیار قدردان هستیم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *