دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهم برای خرید بیزینس در کانادا

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در یکی از روش هایی که کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی در کشور کانادا که می خواهند به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند، می توانند با خرید یک بیزینس به این مهم دست پیدا کنند. سرمایه گذارانی که واجد شرایط شوند می توانند برای دریافت ویزای کاری تحت عنوان مدیر در سطح کارفرما و مطابق با برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFW) اقدام کنند. این برنامه به شدت در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفته است.

بیزینس در کانادا

پس از گذشت یک مدت ۱ ساله، دارندگان ویزای کار موقت می توانند به همراه خانواده خود در قالب یک برنامه مهاجرت استانی یا به عنوان یک نیروی کار ماهر تحت برنامه اکسپرس انتری اقامت دائم این کشور را به دست آورند. خرید بیزینس در کانادا توسط شهروند خارجی باید به کمک یک طرح تجاری مناسب پشتیبانی شود به طوری که مشاغلی برای شهروندان کانادا به وجود آورده یا حداقل آنها را حفظ کند.

روند خرید بیزینس در کشور کانادا

دراین مسیر سرمایه گذار خارجی ابتدا باید یک بیزینس مناسب را برای خود پیدا کند و سپس نامه ارزیابی تاثیر بر بازار کار (LMIA) را به همراه طرح اقتصادی خود ثبت کند. زمانی که LMIA مثبت دریافت شود، متقاضی خارجی می تواند برای یک اجازه کار موقت و البته قابل تمدید تا ۲۴ ماهه اقدام کند. طول انجام پروسه LMIA به صورت متوسط ۳ تا ۴ ماه به طول می انجامد. همچنین دریافت مجوز کار نیز به طور متوسط در زمان نگارش این متن  ۳ ماه به طول می انجامد.

زمانی که فردی از این طریق وارد کانادا می شود، اقامت او موقت خواهد بود اما این فرصت را خواهد داشت بلافاصله پس از ورود به کانادا برای دریافت اقامت دائم این کشور نیز اقدام کند و هیچ گونه محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که برخی از متقاضیان که می توانند در این پروسه گام بردارند که عبارتند از:

  • فردی که برای خرید یا شروع تجارت هدفمند در کانادا سرمایه کافی داشته باشد، و سابقه کار در سطح مالکیت و یا مدیریت بیزینس را داشته باشد
  • ترجیحا مسلط به زبان انگلیسی برای مدیریت تجارت خود باشند.

برنامه های مناسب خرید بیزینس در کانادا

سرمایه گذاران خارجی قبل از خرید یک بیزینس در کانادا باید تعدادی از الزامات برنامه مهاجرتی را در نظر داشته باشند. به طور خلاصه، یک بیزینس در کانادا باید از معیارهای زیر برخوردار باشد تا بتواند از درخواست اقامت دائم صاحبت خود حمایت کند:

  • این شرکت در کانادا باید فعال باشد به این معنی که مکان فیزیکی (نه یک دفتر کار مجازی یا مستقر در خانه) داشته باشد، مشتریان خاص خود و همچنین حداقل یک کارمند داشته باشد.
  • این شرکت باید عملکرد مالی مناسبی داشته باشد و جریان مالی آن کافی بوده و توان پرداخت دستمزد سرمایه گذاران خارجی را داشته باشد
  • این شرکت باید در ۳ سال گذشته یا حداقل ۱۲ ماه قبل از این که متقاضی خارجی درخواست اقامت دائم کند فعال باشد.
  • سرمایه گذار خارجی باید درصدی از سهام شرکت کانادایی را مستقیما خریداری و کنترل کند.
  • این شرکت کانادایی باید اثبات کند که برای مدیریت فعالیت شرکت، به حضور این سرمایه گذار خارجی نیاز پیدا خواهد کرد.

سرمایه مورد نیاز برای خرید بیزینس در کانادا

سرمایه گذاری در کشور کانادا در این زمینه حداقل مشخصی ندارد. اما سرمایه گذاران باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشند. خرید یک بیزینس برای این که بتواند مالک آن را به کشور کانادا برساند، حداقل به ۱۰۰.۰۰۰$ دلار یا بیش تر سرمایه نیاز خواهد داشت. با این حال ، این عدد حداقلِ ممکن است و در عمل از منظر اداره کار مربوطه سرمایه گذاری متوسط ۲۰۰۰۰۰$ دلار کانادا به بالا در کسب و کار کانادایی تاثیر مثبت خواهد داشت.

سرمایه گذاران همچنین باید متوسط مبلغ ۵۰۰۰۰$ دلار کانادا را به عنوان پول نقد در دسترس داشته باشند تا بتوانند بیزینس تازه خریداری خود را مدیریت کنند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که باید برنامه جامعی برای درآمد شرکت خود داشته باشید تا بتوانید دستمزد، اجاره بها و حقوق کارمندان کانادایی را پرداخت کنید.

مزایای خرید بیزینس در کانادا برای شهروندان خارجی

  • اولین مزیتی که خرید یک بیزینس در کشور کانادا دارد آن است که شما به عنوان سرمایه گذار با هیچ محدودیتی روبرو نخواهید بود اما سرمایه گذاری شما باید با توجه به بیزینس پلن منطقی باشد.
  • این برنامه برای همه شهروندان خارجی در دسترس است
  • هیچ شرطی برای در اختیار داشتن مالکیت شرکت قبلی در کشور دیگری وجود ندارد
  • حداقل شرط زبان برای این برنامه وجود ندارد اما معمولا از سرمایه گذاران خارجی خواسته می شود که توانایی خود را در مدیریت یک تجارت درون کشور کانادا نشان دهند و از همین روست که باید سطح متوسطی از تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی را در اختیار داشته باشید.
  • سرمایه گذاران خارجی با استفاده از این روش می توانند پس از مدتی اقامت دائم کشور کانادا را نیز به همراه خانواده خود به دست آورند.

معایب خرید بیزینس در کانادا برای شهروندان خارجی

پدیده ای در جهان بدون عیب وجود ندارد و خرید بیزینس در کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از معایبی که این پروسه دارد عبارتند از:

  • برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس هیچ گونه تضمین موفقیت در سرمایه گذاری وجود ندارد.

به طور کلی خرید یک بیزینس در کشور کانادا می تواند پل مناسبی برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا به حساب بیاید. پس از خرید یک بیزینس در کانادا و ارائه یک بیزینس پلن مناسب، این امکان وجود دارد که با دریافت یک مجوز کار موقت، پس از ورود به کانادا از طریق برنامه های استانی یا اکسپرس انتری، اقامت موقت خود را به اقامت دائم تغییر دهید. اگر به دنبال این هستید که تجارت خود را گسترش دهید یا بیزینس در حال فعالیت در کانادا را خریداری کنید، می توانید از خدمات یک مجموعه حقوقی مهاجرتی متعلق به وکلا و مشاوران رسمی مهاجرت کانادا RCIC بهره می برند استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی کاناداپاس مراجعه بفرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *