دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دلیل ترش شدن ماست چیست؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

ماست ترش یکی از کم طرفدار ترین لبنیات می باشد و بسیاری از افرادی که ماست را در منزل تهیه می کنند به دمای خانه و دمای شیر توجهی ندارند در نتیجه در بیش تر موارد ماست آن ها ترش می شود. در ادامه این مطلب دلایل ترش شدن ماست را برایتان بررسی خواهیم کرد.

بسیاری از خانم های خانه دار سعی می کنند که ماست مورد نیاز خانه خود را خودشان درست کنند و دوست دارند موادی که استفاده می کنند بدون نگهدارنده ها و سایر افزودنی ها باشد. اما گاهی ممکن است دچار اشتباه شده و در نتیجه این اشتباه منجر به ترش شدن ماست شود.

ترش شدن ماست

علت ترش شدن ماست

شیر، ماست و سایر لبنیات برای بدن مفید اند و زمانی که آن ها را در منزل تهیه کنید می توانید چندین برابر خاصیت آن ها را به بدن برسانید. در گذشته های دور مردم سعی می کردند ماست و دوغ را خودشان تهیه کنند و در این کار بسیار موفق بودند اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دیگر کم تر کسی دوست دارد تا ماست را در منزل تهیه کند زیرا این کار دردسر هایی مانند ترشی ماست، آب انداختن، شیرین شدن و یا حتی رویه نبستن را در پیش رو دارد و بسیاری از افراد از این که این مشکلات برایشان ایجاد شود واهمه دارند. در ادامه دلایلی که باعث ترش شدن ماست می شود را برایتان بررسی می کنیم و شما می توانید با رعایت کردن برخی نکات بسیار ساده از این کار پیشگیری کنید.

دما

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به خرابی ماست شما می شود دما است. در واقع دما از دو جهت حائز اهمیت می باشد که اول دمای شیری که مایه ماست در آن زده می شود بسیار زیاد باشد و دوم این که ماست بیش تر از یک ساعت مشخصی در دمای خانه بماند. در نظر داشته باشید که این دو دلیل می تواند اصلی ترین دلایل خرابی ماست بوده و باعث هدر رفتن مواد شما شود.

دمای شیر و محیط اهمیت بسیار زیادی در تهیه این محصول لبنی دارد.

مایه ماست

سعی کنید برای مایه ماست از ماست تازه و کم استفاده کنید زیرا اگر ماست شما کهنه باشد و یا بیشتر از دو الی سه قاشق غذا خوری باشد ممکن است منجر به بریده بریده شدن شیر شده و ماست خراب شود.

  •  آرون گروپس

سرما

یادتان باشد که ماست را زمانی که درون یخچال می گذارید باید سریعا سرد شود در غیر این صورت ممکن است ماست شما ترش شده و خراب شود.

شیرین شدن ماست

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از افراد دارند این است که ماست آن ها شیرین می شود و بی مزه خواهد شد. این مشکل هم دلایلی دارد که باید آن ها را دانسته تا از هدر رفتن مواد جلوگیری کنید.

  • دمای بسیار کم شیر زمان مایه زدن می تواند مشکلاتی نظیر بی مزه شدن و یا شیرین شدن ماست را ایجاد کرده و باعث هدر رفتن مواد شود.
  • پایین بودن دمای خانه نیز ممکن است چنین مشکلاتی ایجاد کند بنابراین سعی کنید شیر را بعد از این که با ماست مخلوط کردید در دمای مناسب نگهداری کنید.
  • تازه بودن ماست نیز ممکن است باعث شیرین شدن کل ماست شود بنابراین سعی کنید از ماست هایی استفاده کنید که حداقل یک الی سه روز از تولید آن ها گذشته باشد.

چرا ماست ترش می شود؟

اگر دوست دارید نحوه تهیه لبنیات را بدانید می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه طرز تهیه ماست چکیده، طرز تهیه ماست میوه ای و همچنین طرز تهیه دوغ را مشاهده کنید و روش های انجام این کار ها را بدانید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *