دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حل مشکلات آرایشگاه بردن کودکان با رعایت چند اصل مهم

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

آرایشگاه بردن کودک به دلیل اینکه کودک احساس ترس و بی قراری می کند یکی از دغدغه های اصلی والدین می باشد که با چند اقدام ساده و موثر می توانید این مشکل را برطرف کنید، در این مقاله شما عزیزان را با راه حل مشکلات آرایشگاه بردن کودکان آشنا خواهیم کرد.

همانطور که می دانید کودکان در سنین پایین از رفتن به آرایشگاه ترس داشته و زمانی که صحبت از آرایشگاه بردن آن ها می شود احساس بی قراری می کنند، در نتیجه آرایشگر قادر به انجام کارش به نحو صحیح نخواهد شد به همین خاطر زمانی که موی کودک بلند است اکثر والدین به دنبال روش های از بین بردن ترس کودک از رفتن به آرایشگاه هستند به همین خاطر، در ادامه شما را با راه حل مشکلات آرایشگاه بردن کودکان آشنا خواهیم کرد.

از بین بردن ترس کودک از رفتن به آرایشگاه با چند ترفند ساده

اکثر کودکان در آرایشگاه علاوه بر اینکه احساس بی قراری دارند از محیط آرایشگاه نیز هراس دارند اما برخی از کودکان نیز خیلی آرام و ساکت هستند و آرایشگر به راحتی می تواند کارش را انجام دهد بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته والدینی هستید که رفتن کودک به آرایشگاه به یک دغدغه برای شما تبدیل شده است پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

حل مشکلات آرایشگاه بردن کودکان با چند اقدام ساده

به منظور رفع مشکل آرایشگاه بردن کودک و از بین بردن ترس و بی قراری در وجودش می توانید چند اقدام ساده و مفید را انجام دهید تا فرزند دلبند تان بدون هیچ ترس و بی قراری به همراه شما به آرایشگاه مورد نظرتان بیاید تا آرایشگر بتواند به راحتی موهایش را کوتاه کند در ادامه مطلب، با این روش های مناسب آشنا خواهید شد.

خرید وسایل اسباب بازی آرایشگری

به منظور از بین بردن ترس کودک از آرایشگاه رفتن بهتر است ابتدا کودک تان را با وسایل آرایشگری به خوبی آشنا کنید از این رو، برای فرزند دلبند تان سشوار، پیش بند، شانه و قیچی اسباب بازی خریداری نمایید و در زمان بازی مراحل کوتاهی مو را به او آموزش دهید.

حل مشکلات آرایشگاه بردن کودکان با چند روش

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اول وقت نوبت گرفتن آرایشگاه

از دیگر روش های مناسب جهت رفع مشکل آرایشگاه بردن کودک اول وقت نوبت گرفتن است زیرا، در این زمان آرایشگاه خلوت است همچنین، پیش از بردن کودک به آرایشگاه در مورد زیباتر شدنش با موهای کوتاه صحبت کنید و عکس کودکانی که داخل مجلات در حال کوتاه کردن موهایشان هستند را به فرزندتان نشان دهید و می توانید بعد از کوتاه کردن موهایش به او جایزه دهید.

انتخاب زمان مناسب برای به آرایشگاه بردن کودک

اگر قصد بردن کودک به آرایشگاه را دارید باید زمانی را برای انجام این کار انتخاب کنید که کودک بی حال و خسته نباشد بنابرین، در زمان کم خوابی و بی حوصله بودن کودک از بردن او به آرایشگاه پرهیز نمایید زیرا، کودک احساس بی قراری خواهد کرد در نتیجه باعث می شود که آرایشگر نتواند کارش را به خوبی انجام دهد.

راهنمای والدین جهت بردن کودک به آرایشگاه

انتخاب یک مدل موی ساده

با شناختی که از کودک دلبندتان دارید در صورت پر انرژی بودن و احساس بی قراری داشتن در زمان نشستن طولانی مدت روی صندلی می توانید یک مدل موی سبک و ساده انتخاب کنید.

شانه زدن موها پیش از بردن به آرایشگاه

پیش از بردن کودک به آرایشگاه او را حمام برده و موهایش را نرم کننده و شانه زده تا در زمان کوتاهی و همچنین شانه زدن احساس درد و بی قراری نداشته باشد.

رفع مشکلات آرایشگاه بردن کودک با چند ترفند

دلایل ترس کودک از رفتن به آرایشگاه

کودکان بنا به دلایل مختلفی دچار ترس و بی قراری در زمان رفتن به آرایشگاه می شوند که دلایل شایع در بین اکثر کودکان عبارتند از:

  • دیدن خود در آینه
  • پاشیدن شدن آب اسپری روی صورت
  • ترس از تیغه های قیچی
  • صدای ماشین مو تراش
  • دیدن افراد غریبه در محیط آرایشگاه
  • ترس از تیغه های قیچی

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، در پایان به شما دوستان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه کودک و والدین می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *