دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روش خشک کردن گل محمدی در خانه و خواص استفاده از آن

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

از بهترین روش ها جهت نگهداری گل محمدی خشک کردن آن است که در درمان بیماری ها و همچنین آشپزی کاربرد فراوان دارد، در این مقاله شما عزیزان را با روش خشک کردن گل محمدی آشنا خواهیم کرد.

با فرارسیدن اردیبهشت برداشت گل سرخ و گلاب گیری آغاز می شود و این گل به خاطر داشتن عطر بی نظیر در تهیه انواع دسر، دمنوش و خوراکی ها مورد استفاده قرار گرفته می شود که خشک کردن آن جزو بهترین روش های نگهداری این گل خوشرنگ و پرکاربرد است که در این مقاله شما را با روش های خشک کردن گل محمدی آشنا خواهیم کرد.

طرز خشک کردن گل سرخ

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به گل محمدی داشته و تمایل به استفاده از آن در آشپزی دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا آن را خشک کرده و در آشپزخانه استفاده کنید.

روش های خشک کردن گل محمدی

همانطور که می دانید گل سرخ فواید زیادی برای سلامت بدن داشته که از راه های ماندگاری آن خشک کردن است و با روش های مختلفی می توانید اینکار را انجام دهید که در ادامه شما را با بهترین روش ها آشنا خواهیم کرد.

روش آویزان کردن با نخ :

خشک کردن گل محمدی با استفاده از روش آویزان کردن با نخ جزو روش های سنتی می باشد که ابتدا باید ساقه های گل سرخ بلند باشند سپس نخ را به ساقه های گل گره زده و به شکل وارونه و در مکانی تقریبا تاریک و سایه آویزان کرده تا شکل ظاهری آن کاملا حفظ شود سپس در تزیین انواع خوراکی ها از آن استفاده کنید.

روش های خشک کردن گل محمدی

جدا کردن گلبرگ ها :

در این روش پیش از جدا کردن گلبرگ ها سرگل ها را به صورت کامل بشویید و بعد از تمیز کردن، گلبرگ ها را جدا کرده فقط دقت داشته باشید که پرچم یا کاسبرگ همراه با آن جدا نشود و بعد گلبرگ ها را بر روی دستمال پخش کرده و در مکانی خشک و نیم سایه و همچنین دارای تهویه مناسب بگذارید و بعد از خشک شدن داخل ظرف شیشه ای درب دار یا کیسه پلاستیکی ریخته و از آن در انواع غذا، دوغ، ماست، نوشیدنی و…استفاده نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش گرمادهی :

در این روش می توانید از مایکروویو یا اجاق گاز استفاده کنید بنابراین، ابتدا تمام گلبرگ ها را جدا کرده سپس آن ها را شسته و بعد از اینکه آب آن ها گرفته شد آن ها را داخل سینی فر پخش کرده و داخل مایکروویو گذاشته و بعد فر را روی دمای تقریبا پایین بگذارید و اجازه دهید گلبرگ ها خشک شوند همچنین، می توانید از اجاق گاز نیز استفاده کنید که برای انجام اینکار بعد از شستن گلبرگ ها آن ها را داخل تابه که بر روی حرارت کم است ریخته و شروع به هم زدن کنید تا خشک شوند سپس آسیاب کرده تا به شکل پودر در آید.

روش خشک کردن گل سرخ

روش نگهداری گل محمدی خشک شده

۱. در مکانی خشک، خنک و به دور از رطوبت نگهداری نمایید.

۲. در زمان استفاده بهتر است پودر شوند تا ماندگاری عطر و رنگ آن حفظ شود.

۳. در ظرف در بسته گلبرگ های خشک شده را بریزید.

برسی خواص گل محمدی

  • تقویت کننده معده و آرامش اعصاب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جذب بهترین آهن و کلسیم در بدن
  • درمان مشکلات گوارشی
  • کمک به رفع آلزایمر
  • درمان یبوست
  • از بین برنده حرارت کبد
  • ایجاد آرامش و ضد افسردگی

آشنایی با خواص گل محمدی

نحوه تهیه دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی از خواص شگفت انگیزی برخوردار است که به منظور تهیه آن ابتدا چند غنچه خشک گل محمدی را همراه با یک قاشق چای اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه دم بکشد همچنین، به منظور تهیه دمنوش گل محمدی و عسل نیز می توانید پنجاه گرم از غنچه خشک گل محمدی را اجازه دهید به مدت یک روز داخل آب خیس شوند سپس آن را جوشانده و به آن صد گرم عسل بیفزایید و نوش چان کنید، استفاده از این دمنوش جهت درمان سرماخوردگی، التهاب دهان و دندان و بیماری های تنفسی بسیار مفید است.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اطلاعات عمومی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *