دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

برای ذخیره انرژی ذهنی چه کاری انجام دهیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۹ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با انرژی ذهن آشنا کرده و روشی برای ذخیره کردن آن برایتان بیان می کنیم تا بتوانید به راحتی این کار را انجام داده و کیفیت تصمیم گیری های خود را ارتقا دهید.

انرژی ذهنی یکی از انرژی هایی می باشد که شما با ذخیره کردن آن می توانید به راحتی از بیماری های مختلف رهایی یابید. در ادامه ذخیره انرژی ذهنی را برایتان بررسی می کنیم.

ذخیره انرژی ذهنی

ذخیره انرژی ذهنی

تحقیقاتی که انجام شده است نشان می دهد که انسان در طی روز حداقل ۷۰ بار تصمیم گیری می کند. این تصمیمات از از کوچک و کم اهمیت شروع شده و به تدریج بزرگ و پر اهمیت خواهند شد. برای مثال این که چه غذایی بخورید یکی از تصمیم هایی می باشد که در طی روز گرفته می شود. در واقع تصمیم گیری ها در طی روز می تواند انرژی ذهنی شما را تحلیل کند و شما دچار خستگی ذهنی خواهید شد. یکی از افراد معروفی که برایتان مثال می زنیم استیو جابز می باشد. وی هر روز یک لباس برای کار کردن می پوشید و برای این کار خود دلیلی بسیار مهمی داشت و از توانایی های محدود انسان در تصمیم گیری ها آگاه بود بنابراین با استفاده از یک روش ساده از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کرد و سعی می کرد با استفاده از ذخیره انرژی ذهنی کار های خود را با بازدهی بالا تری انجام دهد.

قدرت انرژی ذهن چقدر است؟

حذف تصمیم ها

در واقع استفاده کردن از روش های ساده می تواند به شما کمک کند تا بتوانید این انرژی را برای کار های مهم تر نگه دارید از هدر رفتن آن جلوگیری کنید. همان طور که می دانید حذف کردن همه تصمیم ها امکان ندارد و برای داشتن یک زندگی بهتر باید بتوانید تصمیم های کوچکی که می گیرید را حذف کنید. برای حذف کردن تصمیم های ساده و کوچک می توانید آن ها را تبدیل به کار های روتین کنید. در واقع شما با استفاده از این روش می توانید ذهن خود را برای کار های دیگری آماده کرده و از خستگی آن جلوگیری کنید.

کاهش خستگی ذهنی با یک راهکار ساده

  •  آرون گروپس

مغز هر انسانی دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است و هر فردی با ذهن خود می تواند کار های بسیار زیادی را انجام دهد. اما گاهی با انجام دادن کار های بزرگ و کار هایی که نیازمند تفکر و انرژی ذهن می باشند بسیار ضعیف می شود و نیازمند استراحت است. در واقع تصمیم گیری نکردن یکی از روش هایی می باشد که شما می توانید توانایی خود را بالا ببرید و تصمیم های دیگری را با ذهن باز تر بگیرید و کیفیت تصمیم های خود را بالا ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *