دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های پاموکاله و جاذبه های تماشایی آن

  • محدثه خاکشور
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های پاموکاله یکی ازجاذبه های گردشگری معروف و محبوب کشور ترکیه و از چشمه های آب گرم در این مطلب با آرگات همراه باشید.

پاموکاله ملقب به «قلعه سفید پنبه ای» یکی از شهرهای برفی، و مکان های توریستی استان دنیزلی ترکیه می باشد که دارای حوضچه های پلکانی با آبهای کریستالی بوده و هر ساله میزبان جذب گردشگران بسیاری از قسمت های مختلف جهان است. به بیانی دیگر می توان این منطقه گردشگر پذیر را از چشمه های آبگرم پر خاصیت و نخستین چشمه آب شور دنیا دانست. در ادامه به معرفی دیدنی های پاموکاله خواهیم پرداخت.

چشمه ی آبگرم کشور ترکیه

پاموکاله از توابع شهر آنتالیای دنیزلی در کشور ترکیه می باشد که در سمت جنوب غربی این کشور واقع شده است، دلیل ملقب بودن این منطقه به قلعه سفید پنبه ای را می توان چشم اندازهای سفید و زیبای آن دانست، و اما شگفت انگیزتر این است که در پاموکاله هری با نمای زمستانی سفید پوش شده با برف؛ اثری از برف واقعی وجود ندارد؛ البته سرمایی هم وجود ندارد, شما در عین حال شاهد تصویری زیبا از طبیعت زیبا و دیدنی سفید آن هستید؛ می توانید از آب و هوای دلچسب آن نیز بهره مند شوید. در واقع این منظره حاصل پاشیده شدن گردهای به رنگ سپید می باشد. این منطقه گردشگری به عنوان میراث طبیعی ارزشمند در سازمان یونسکو ثبت گردید.

آشنایی با دیدنی های پاموکاله

برای آشنایی با دیدنی های ترکیه در زمستان کلیک کنید.

جغرافیای پاموکاله

این شهر پر از شگفتی و جذابیت در فاصله ۶۲۰ کیلومتری استانبول ترکیه، ۱۹ کیلومتری دنیزلی نزدیک به شهر آنتالیا و در سمت جنوب غربی دریای اژه و رودخانه ی مندرس واقع شده است. یا به بیانی دیگر محل قرارگیری آن را می توان استان دنیزلی در جنوب غربی کشور نرکیه و در مجاورت دریای مدیترانه و شهر آنتالیا دانست. یکی از مهمترین نقاط دیدنی این منطقه چشمه های آبگرم آن می باشد.

آشنایی با جاذبه های دیدنی پاموکاله

  •  آرون گروپس

چشمه های آبگرم و پله ای شکل زیبای پاموکاله

استان پاموکاله دارای چشمه های آبگرم و چشمه های آهکی پلکانی سفیدپوش زیادی می باشد که سفیدی چشم نواز آن در بین سرسبزی باغها تضادی دوست داشتنی را به وجود آورده که این بخش از استان بیشترین گردشگر را میزبانی می کند، چشمه های آبگرم که تعداد آنها به ۱۷ می رسد، دارای دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و از بلندی به اندازه ۱۰۰ متر سرازیر شده و در نتیجه در قسمت کم شیب کوهستان رسوب می گردد. همین رسبات سفید رنگ آهکی رسوب یافته موجب شده تا ملقب به قبعه سفید پنبه ای شود.

اشنایی با مکان های گردشگری پاموکاله

این چشمه ها دارای اقلیمی معتدل و دلچسب می باشد که علاوه بر زیبایی دارای خاصیت درمان و بهبود بسیاری از امراض از جمله آرتروز، درد مفصل ها می باشد که می توانید نهایت خاطره سازی و لذت را از تماشا و عکاسی در کنار آن برده و از مزایای بیشمار آن برای سلامتی خود بهره مند گردید.

بازدید از دیدنی های پاموکاله

استخر باستانی «کلئوپاترا» پاموکاله

استخر «کلئوپاترا» از دیگر مناطق گردشگر پذیر این منطقه و استان است که با شنا کردن در آن می توانید تن خسته و پر درد خود را التیام ببخشید. این استخر در مجاورت عبادتگاه «آپولو» قرار دهد که دارای آبگرم شامل مواد معدنی و کربناتی می باشد. این منطقه با وجود ستون های سنگ مرمر و معماری منحصر به فردش متعلق به دوران روم باستان؛ می تواند تصویرسازی آن دوران را انجام دهد.

آشنایی با مکان های دیدنی پاموکاله

 شهر باستانی هیراپولیس

 این شهر که در زمان های خیلی قبل پایگاه نظامی قوی و مستحکمی بوده بر اثر زمین لرزه ی سال ۶۰ میلادی خراب گردیده که نخست برای اولین بار شاه ایومنس دوم (۱۹۰ سال پیش از میلاد) مکشف آن بوده است، شهر هیراپولیس در قرون ۲ و ۳ میلادی مرمت گردید و توانست عظمت و شکوه سابق خود را دوباره به دست آورد.

جاذبه های گردشگری و تماشایی پاموکاله

تئاتر هیراپولیس پاموکاله

در شهر تاریخی هیراپولیس تئاتری با قدمت زیاد متعلق به دوران حکومت روم هاردیان وجود دارد که البته بر خلاف این شهر، ستون های آن استوار و پابرجا است به طوری که قسمت بسیاری از طرح ها و تزیین های صورت گرفته صحنه ی آن قابل مشاهده می باشد.

آشنایی با دیدنی های پاموکاله

موزه تاریخی هیراپولیس پاموکاله

این موزه تاریخ شناسی واقع در شهر باستانی هیراپولیس، پاموکاله و در بنای کهن حمام خانه رومی می باشد که از دو قسمت تشکیل می گردد که قسمت مسقف آن مکانی برای حفظ اثرهای باستانی ظریف و حائز اهمیت و همچنین کتابخانه به کار گرفته می شود.

قسمت دیگر آن که روباز می باشد تعدادی از پیکره ها و قبرهایی با جنس سنگ مرمر را در خود جای داده است.

جاذبه های دیدنی و توریستی پاموکاله

شهر باستانی کولوس

در نزدیکی و فاصله ۲۰ کیلومتری استان دنیزلی شهر باستانی کولوس واقع شده است، البته تنها بازمانده هایی از آن در حال حاضر وجود دارد.

بازدید از مکان های گردشگری و تماشایی پاموکاله

شهر باستانی لاودیکیا

این شهر بندری با قدمتی زیاد در آن زمان مکان بزرگان دولتی و دانشمندان رومی می بود که پایتخت صنعتی و اقتصادی، تجارتی و درمانی روم به شمار می رفت. در این شهر زیبا و چشم نواز صومعه ای باستانی جای گرفته که تاریخچه آن به قرن سوم میلادی می رسد و از کهن ترین صومعه های مسیحی دنیا محسوب می شود.

آشنایی با دیدنی های پاموکاله و چشمه های آبگرم آن

شهر تاریخی چیوریل پاموکاله

این شهر از جمله شهرهای باستانی و با قدمت زمان ماقبل تاریخ می باشد طبق آثار و یافته ها حدس زده می شود که زندگی در این منطقه مربوط به دوران سنگی تا ابتدای دوران بیزانس ها می گردد.

جاذبه های توریستی پاموکاله

شهر تاریخی سارای کوی پاموکاله

این شهر در بخش غربی دره هیراپولیس (خود این دره نیز از دیدنی های پاموکاله محسوب می شود) واقع شده که دارای چشمه های آبگرم و محلی برای تدریس علوم پزشکی می باشد و همین دارا بودن موجب شهرت یافتن آن شده است.

آشنایی با مکان های دیدنی پاموکاله

قلعه کتان پاموکاله

این دژ تاریخی در جاده ی ختم شده به پاموکاله واقع شده است که در قرون ۱۱-۱۲ به این اسم «کتان» شناخته می شد. چنانچه تمایل به بازدید از این قلعه دارید خود را آماده ی تماشای منظره ها و چشم اندازهای بینظیر و خاطره انگیز غروب خورشید و چشمه های پله ای این منطقه کنید.

بازدید از دیدنی های پاموکاله

عبادتگاه «آفرودیت» پاموکاله

عبادتگاه آفرودیت (افرودیسیاس) را می توان یکی از دیدنی های پاموکاله ترکیه دانست که دارای تاریخچه ای ارزشمند و طولانی متعلق به قرن ۴ پیش از میلاد می باشد؛ این تاریخچه به واسطه ی یافته های برنجی و مسی تخمین زده می شود. قدمت دیرینه تری متعلق به ۱۰۰ سال پیش از میلاد با ۱۴ ستون قد برافراشته دارد.

آفرودیت در قرن ۵ میلادی به قصری با ۳ دالان تبدیل شد که استادیومی با ظرفیت ۳ هزار تماشاچی را در خود جای داده است، همچنین موزه ی مجسمه ی آن شامل پیکره هایی مرمرین از جمله شاخص ترین و مطرح ترین موزه های مجسمه ترکیه به شمار می رود.

آشنایی با جاذبه های دیدنی پاموکاله

مهمانسرای سلجوقی پاموکاله

این مهمانسرا در راه جاده دنیزلی – دینار و در مجاورت شهر پاموکاله واقع شده که دارای ۲ برج عظیم و همچنین سنگ نوشته ای با دو پیکره شیر در اطرافش می باشد. تاریخ اکتشاف این مهمانسرا به سال ۱۲۵۳ باز می گردد.

دیدنی های پاموکاله

پارک پاموکاله

در شهر پاموکاله پارکی طبیعی با مکان های تفریحی و خاطره ساز زیادی وجود دارد که از جمله ی آنها می توان به کافه ای واقع شده در آن برای گذران وقت و همچنین نوشیدن نوشیدنی اشاره کرد؛ البته ممکن است جشن عروسی را نیز ببینید.

آشنایی با جاذبه های توریستی پاموکاله

غار کاکلیک پاموکاله

این غار از جمله غارهای زیبا و شگفت انگیز جهان و یکی از دیدنی های پاموکاله محسوب می شود که درون غار آبشارهای کلسیم به رنگ سپید روان می باشند، وجود این آبشارهای کلسیمی عطر گوگرد زیادی را در غار به وجود آورده اند.

جاذبه های دیدنی و تمااشیی پاموکاله

منطقه تراورتن

این قسمت از پاموکاله که یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین دیدنی های پاموکاله به شمار می رود با وجود مناظر خارق العاده اش غیر قابل وصف است، اما تصویر به نمایش کشیده شده ی آن زمان غروب خورشید با هیچ واژه و بیانی در بند سخن و توصیف نمی گنجد.

آشنایی با دیدنی های پاموکاله

 در این مطلب گردشگری شما عزیزان علاقه مند را با دیدنی های پاموکاله آشنا کردیم، البته ابتدا قبل از هر سخن از همراهی دوباره شما با آرگا خرسند و قدردانیم؛ اما پس از آن دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول ترکیه بر روی آن کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *