دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قرص سیپروفکت و آنچه باید درباره عوارض و تداخلات دارویی آن بدانید

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را با داروی آنتی بیوتیک چشمی آشنا می کنیم و اطلاعاتی که در دست داریم را با شما به اشتراک می گذاریم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دارو های شیمیایی که عموم مردم از آن استفاده می کنند دارای عوارض بسیار زیادی می باشد و بسیاری از افراد نباید از آن ها استفاده کنند. بنابراین قبل از استفاده از هر نوع دارویی بهتر است ابتدا اطلاعاتی درباره آن بدست بیاورید. در ادامه قرص سیپروفکت را برایتان بررسی می کنیم.

  داروی سیپروفکت چیست؟

اطلاعاتی درباره قرص سیپروفکت

قرص سیپروفکت یکی از دارو هایی می باشد که بیش تر برای عفونت های سطحی چشم و زخم هایی در قرنیه مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افرادی زمانی که دچار مکشلات چشمی می شوند به پزشک مراجعه نمی کنند و آن ها را جدی نمی گیرند و گاها دارو هایی را به صورت خود سرانه برای خود تجویز می کنند و با استفاده از آن ها سعی می کنند راه خود درمانی را در پیش بگیرند. در  ادامه عوارض استفاده از این دارو را برایتان بیان می کنیم.

عوارض

عارضه هایی که این دارو برای شما داد ممکن است به صورت علامت های آلرژی رویت شوند ولی باید بدانید که خطرات دیگری نیز در کمین شما می باشند. بنابراین بدون اطلاع پزشک هیچ گونه دارویی را خصوصا برای چشم هایتان استفاده نکنید زیرا داروی اشتباه می تواند وضعیت شما را تشدید کرده و حتی بینایی تان را نیز تحت شعاع قرار بدهد.

بارداری و شیردهی

دوران بارداری و شیردهی از دوران های بسیار مهمی می باشد که باید مادران باردار حساسیت های بسیار زیادی به خرج بدهند تا بتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند. در مورد داروی سیپروفکت هیچ اطلاعاتی در دسترس نمی باشد که نشان دهد این دارو برای بارداران و خانم های شیرده مشکل ایجاد می کند بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این دارو با پزشک مشورت کنید.

تداخلات دارویی سیپروفکت

  •  آرون گروپس

تداخلات دارویی

در نظر داشته باشید که این دارو ممکن است در برخی از موارد برای شما مشکلاتی ایجاد کند و یا شما را اذیت کند بنابراین می توان تداخلاتی برای آن در نظر گرفت. این تداخلات عبارت اند از :

  • کاهش اثر برخی از دارو ها مانند واکسن ب.ث.ژ ، واکسن وبا و واکسن حصبه
  • افزایش اثر برخی از دارو هایی که استفاده می کنید مانند دارو های کاهش قند خون نظیر قرص متفورمین و یا دارو های دیگری مانند قرص زولپیدم
  • کاهش اثر خود دارو توسط دارو های دیگری مانند مولتی ویتامین ها

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *