دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی محمد گلریز و آشنایی بیشتر با این هنرمند خوش صدا

  • عاطفه میرزایی
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی محمد گلریز خواننده موسیقی سنتی و پاپ محبوب ایرانی همراه با تصاویر جدید و زیبا وی را تهیه و جمع آوری نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

محمد گلریز با نام اصلی محمد گلپایگانی خواننده خوش صدا و معروف موسیقی پاپ و سنتی ایرانی می باشد. این هنرمند توانمند فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۳۷ در سن ۱۲ سالگی آغاز نمود و تاکنون در این عرصه فعالیت دارد. خوب است بدانید که صدای ایشان به عنوان میراث شفاهی در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است و همچنین از خوانندگان ممتاز در زمینه دفاع مقدس می باشد. آقای گلپایگانی مدتی نیز کارمند بانک صادرات بود، او در سال ۹۴ برای بانک صادرات در یک تیزر تبلیغاتی خوانندگی کرد و حالا بازنشسته شده است. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی محمد گلریز همراه با تصاویر و کارنامه هنری وی آشنا شوید.

بیوگرافی محمد گلریز خواننده محبوب ایرانی + تصاویر جالب وی

محمد گلپایگانی ملقب به محمد گلریز خواننده با استعداد و موفق موسیقی سنتی کشورمان متولد سال ۱۳۲۵ که هم اکنون وی ۷۵ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است.

زندگینامه خواندنی محمد گلریز

خانواده

محمد گلریز در یک خانواده ۷ نفره با اصالت و اهل موسیقی متولد شده است، پدرش از مداحان سرشناس اهل بیت بود که با موسیقی هم آشنایی داشت. آنها ۵ برادر هستند. برادر بزرگ تر او اکبر از خوانندگان سرشناس ایرانی و برادر دیگرش عباس که فوت شده است، برادر دیگرش حسن از استادان موسیقی می باشد که با برادر کوچک تر مجموعه “فراز و فرود در آسمان” را منتشر نمودند.

تاریخچه زندگی محمد گلریز

زندگینامه کامل محمد گلریز

عکس های شخصی و زیبا محمد گلریز

  •  آرون گروپس

بیوگرافی محمد گلریز + عکس

شروع فعالیت

ایشان موسیقی را از دروان کودکی در کنار برادرش آموخت و برای یادگیری بهتر وارد کلاس های موسقی مرحوم ادیب خوانسازی و استاد سرخوش شد.  سپس نخستین آهنگ وی در سال ۱۳۴۳ در سن ۱۸ سالگی از رادیو پخش شد و در سال ۱۳۵۲ وقتی ۲۷ سال داشت رسما به عنوان خواننده برای برنامه گلچین در رادیو دعوت شد.

آقای گلپایگانی فعالیت خود را با گروه ” شیدایی” به سرپرستی محمد رضا لطفی آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸ بعد از پیروزی انقلاب با سرود ” نیایش”  از رضاقلی ملکی به خواندن آهنگ های ارزشی رو آورد و سرانجام با سرود ” این بانگ آزادی” با شعر حمید سبزواری و آهنگ احمدعلی راغب به شهرت بسیاری رسید.

از آثار شاخص و مشهور محمد گلریز می توان به سرود هایی از جمله رفتند یاران، خجسته باد این پیروزی، ای شهیدان خدایی نامتان پاینده باد، ای شهید مطهر، آواز دشتی و … اشاره نمود.

زندگینامه جالب محمد گلریز

عکس زیبا محمد گلریز در کنار حسنا محمدزاده

زندگینامه محمد گلریز و همسرش

بیوگرافی محمد گلریز + تصویر

از دیگر خوانندگان هم سبک محمد گلپایگانی می توان به مهرداد کاظمی، مجید اخشابی، حجت اشرف زاده ، محمدرضا شجریان ، شهرام ناظری، سالار عقیلی، علیرضا قربانی و … اشاره نمود.

سرگذشت جالب محمد گلریز

عکس تجلیل از محمد گلپایگانی

تاریخچه زندگی محمد گلریز

ازدواج و همسر محمد گلریز

این خواننده چندین سال پیس ازدواج کرده است که ثمره این زندگی سه فرزند، یک دختر و دو پسر می باشد.

شرح حال کامل محمد گلریز

تجلیل از محمد گلریز

 گفتنی است که ایشان در سال ۸۹ در سن ۶۴ سالگی از طرف مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سینما به عنوان خواننده ماندگار مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

بیوگرافی محمد گلریز + تصاویر جدید

عکس محمد گلپایگانی در برنامه خندوانه رامبد جوان

شرح حال محمد گلریز + عکس

آلبوم های محمد گلریز

  • برخیزید با آهنگسازی حمید شاهنگیان
  • صبح شکوفا
  • نیایش
  • بانگ آزادی
  • ای بسیجی
  • دریغا
  • نغمه توحید
  • سلام بر بصیرت
  • غم فراق
  • سکر سماع ملکوت با آهنگسازی استاد هادی آزرم
  • خجسته باد این پیروزی

بیوگرافی محمد گلریز و همسرش

امیدواریم از خواندن بیوگرافی محمد گلریز خواننده اصیل ایرانی و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *