دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های جالب فوتبال که ۹۰ درصد فوتبال دوستان نمی دانند

  • ملیحه بال افکن
  • ۸ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

بهتر است بدانید که دانستنی های جالب فوتبال بسیار زیاد هستند و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با جذابیت و واقعیت های این ورزش محبوب آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی فوتبال یکی از رشته های ورزشی پرطرفدار محسوب می شود که شاید شما از میان آقایان کمتر کسی را ببینید که به فوتبال علاقه نداشته باشد و به صراحت می توان گفت که تقریبا تمامی افراد عاشق فوتبال هستند و دوست دارند بازی های تیم مرد علاقه شان را همیشه دنبال کنند و برای همین شاید برایتان جالب باشد تا با برخی از واقعیت های این ورزش آشنا شوید.

دانستنی های جالب فوتبال

بهتر است بدانید که قدمت ورزش فواتبال در واقع به چندین سده پیش از میلاد به چین بر می گردد که به تدریج در یونان و روم نیز رواج یافت اما فوتبال مدرن امروزی در سال ۱۸۶۶ در مدارس انگلستان شکل گرفته و به تدریج گستره پراکندگی آن همه جهان را زیر پوشش خود قرار داد. به تدریج با شکل گیری سازمان فیفا در سال ۱۹۰۴ و ایجاد رقابت جام جهانی فوتبال این ورزش بسیار گسترده شد. در واقع فدراسیون بین المللی فوتبال در تاریخ ۲۱ مه ۱۹۰۴ در پاریس و فرانسه بنیان گذاری شد و کامپانی های ورزش فوتبال در بازی های المپیک تابستانی سبب شد که مقامات فیفا به فکر تشکیل مسابقات جهانی بیافتند و ایده برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال را ژول ریمه رئیس وقت فیفا ارائه داد و این سازمان در کنگره ای در ۲۸ مه ۱۹۲۸ در آمستردام با برگزاری مسابقات جام جهانی موافقت نمود. از همان آغاز نیز اروگوئه که قهرمان مسابقات فوتبال بازی های المپیک تابستانی ۱۹۲۴ و ۱۹۲۸ شده بود و پیشتاز جام جهانی شده و میزبانی جام جهانی فوتبال ۱۹۳۰ را بر عهده گرفت و قهرمان این جام نیز شد. جالب است بدانید که باشگاه فوتبال شفیلد نخستین باشگاه که تاریخچه فوتبال محسوب می شود و قدمتی ۱۵۲ ساله دارد. در واقع این باشگاه در سال ۱۸۵۷ در شهر شفیلد که در انقلاب صنعتی عمده مرکز تولید فولاد بود بنیان گذاری شد و لیگ قهرمانان اروپا یکی از معتبر ترین جام های باشگاهی فوتبال است که قدمت آن به سال ۱۹۵۵ باز می گردد. در واقع باشگاه فوتبال رئال مادرید در پنج دوره نخست این مسابقات به قهرمانی رسید و جام باشگاه های جهان یکی معتبر ترین مسابقات بین المللی فیفا است که در سال ۲۰۰۰ بنیان گذاری شده و در نخستین و واپسین دوره یعنی سال ۲۰۱۲ باشگاه فوتبال کورینتیانس از برزیل به مقام قهرمانی رسید است و امروزه حدود ۲۰۷ کشور دارای نیم ملی فوتبال هستند.

خصوصیات و دانستنی های جالب فوتبال

به صراحت می توان گفت که فوتبال یکی از محبوب ترین بازی های جهانی است که ترکیبی از قدرت، سرعت و مهارت است و این بازی جهانی دارای طرفداران متعددی می باشد که روزانه بازی تیم های مختلف را رصد و مشاهده می کنند تا از جابه جایی رتبه تیم خود در سطوح مختلف جهانی مطلع شوند. با این حال این ورزش تیمی که متشکل شده از یازده نفر می باشد یکی از پر هزینه ترین بازی های جهانی محسوب می شود که سالانه میلیارد ها دلار صرف آن می شود و این نشان دهنده محبوبیت این بازی قدیمی در میان سایر بازی های جهانی می باشد. بر اساس آماری که در چند وقت اخیر منتشر شد گفته شده که در سطح ۲۰۰ کشور جهان چیزی بیش از ۲۵۰ ملیون فوتبالیست وجود دارد که این واقعا فوق العاده می باشد. از مهم ترین اطلاعاتی که ما از این ورزش جهانی می دانیم این است که باز در میان دو تیم که هر تیم ۱۱ نفر عضو دارد و در دو نیمه ۴۵ دقیقه ای در زمین بازی با طول ۹۰ تا ۱۲۰ متر و عرض ۴۵ تا ۹۰ متر انجام می شود اما این در حالی است که این بازی محبوب جهانی دارای حقایق دیگری می باشد که در ادامه سعی داریم شما را با برخی از آن ها آشنا نماییم:

فوتبال در واقع محبوب ترین مسابق ورزشی در جهان است که اولین جام جانی فوتبال در سال ۱۹۳۰ در اروگوئه برگزار شد و در طی این رویداد ۱۳ تیم با هم به رقابت پرداختند و اروگوئه برنده جام جهانی شد.

یک توپ فوتبال دارای ۳۲ تکه است که هر تکه آن نماینده یکی از ۳۲ کشور اروپایی است.

فوتبال را می توان یکی از پرسود ترین ورزش در جهان دانست.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تا سال ۱۹۹۱ ورزش فوتبال یک ورزش غیر قانونی در می سی سی پی بود.

آشنایی با ورزش فوتبالشس

در سال ۱۹۹۸ رعد و برق در طول یک بازی فوتبال همه ۱۱ بازیکن تیم فواتبال جمهوری دموکراتیک کنوگو را کشت و جالب اینکه هیچ کس در تیم مقابل صدمه ای ندید.

در یک بازی معمولی فوتبال یک بازیکن تقریبا ۶ مایل یا ۹.۶ کیلومتر می دود که این مسافت برابر است با ۳۵۰ باز دویدن دور زمین بسکتبال.

تنها هفت کشور اروگوئه، ایتالیا، برزیل، آلمان، انگلیس، اسپانیا و آرژانتین تاکنون در کل تاریخ خود جام جهانی را به دست آورده اند.

مسابقات جام جهانی فوتبال تماشایی ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می شود.

رئال مادرید، منچستر یونایتد و بارسلونا با ارزش ترین باشگاه جهان هستند.

بزرگ ترین استادیوم فوتبال دنیا در پیونگ کره شمالی واقع شده که این استادیوم می تواند ۱۵۰.۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد.

جام جهانی در تاریخ ۹۰ ساله خود یه مرتبه در خارج از آمریکای جنوبی یا اروپا برگزار شده است یک بار ده ایالات متحده آمریکا یک بار در آفریقای جنوبی و یک بار در ژاپن و کره جنوبی.

خصوصیات ورزش فوتبال

شکل کروی توپ فوتبال یک توهم است که توسط الگوی آن ایجاد می شود زیرا توپ فوتبال در واقع کمی بیضی شکل می باشد.

یکی از دانستنی های جالب فوتبال این است که گرینلند نمی تواند بخشی از فیفا باشد چون نمی تواند زمین چمن داشته باشد.

در سال ۱۹۵۳ به بازیگر نقش جیمز باند شان کانری بازی در تیم منچستر یونایتد پیشنهاد داده شد.

زمین های فوتبال شیب دار هستند و هر تیم نیمی از بازی را به صورت رو به بالا می دود.

جالب است بدانید که فیفا در سال ۱۹۰۴ تاسیس شد.

جالب است بدانید که توپ فوتبال از ۲۰ شش ضلعی و ۱۲ پنج ضلعی تشکیل شده است.

از دانستنی های جالب فوتبال می توان به اولین دروازه ها اشاره کرد که در واقع از سبد های حصیری ساخته شده بودند.

نروژ تنها تیم ملی فوتبال جهان است که هرگز در برابر تیم برزیل شکست نخورده است.

برزیل دو مرتبه میزبان جام جهانی بوده اما در هیچ کدام از آن ها نتوانسته پیروز شود.

مطالعه حقایق جالب در مورد فوتبال

فوتبال تنها ورزش بزرگ جهانی است که در آن نمی توان از دستان خود برای گرفتن توپ استفاده کرد.

در دهه۱۸۰۰ تیم های ورزشی انگلیس تلاش کردند مجموعه ای از قوانین یکپارچه برای بازی فوتبال ایجاد کنند و برخی از تیم ها می خواستند با اسفاده از دستان خود توپ را کنترل کنند و به این ترتیب بود که ورزش راگبی را ایجاد کردند.

جالب است بدانید که کشور پاکستان چیزی نزدیک به ۸۰ درصد توپ های جهان را تولید می کند.

تصمیم نادرست داور بین بازی آرژانتین و پرو در سال ۱۹۶۴ باعث شورش شد و در طی آن ۳۰ هوادار کشته شدند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *