دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های اوگاندا و نگاهی به جاذبه های زیبای گردشگری این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های کشور اوگاندا از جذابیت های بی شماری برای گردشگران برخوردار است این کشور دارای پارک های ملی متعددی است همچنین حیات وحش این منطقه نیز دارای تنوع زیادی است. این کشور مکان مناسبی برای گردشگران و علاقه مندان به حیات وحش آفریقا است و در حیات وحش آن ها گونه هایی از کرگدن و گوریل یافت می شود.

از کشورهای پر جاذبه ای که در حاشیه دریاچه واقع شده است می توان به کشور اوگاندو اشاره کرد این کشور در حاشیه دریاچه ویکتوریا و شرق آفریقا واقع شده است کشوری که به واسطه حیات وحش غنی و ارزشمند خود مورد توجه قرار می گیرد. تجربه سفر به این منطقه برای خیلی از گردشگران همراه با هیجان است این منطقه دارای پوشش های گیاهی بسیار ارزشمندی است طبیعت زیبا و دوست داشتنی در این منطقه می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند و از این رو هر ساله تورهای گردشگری زیادی به این منطقه برگزار می شود. بخش مهمی از پوشش های گیاهی این منطقه را پوشش های ساوان تشکیل می دهند از سویی شرایط آب و هوایی مناسب و معتدل در این منطقه به رشد بهتر گونه های گیاهی کمک می کند در طول سال شرایط اقلیمی مناسبی در این منطقه حاکم است. دیدنی های اوگاندا از جذابیت های زیادی برخوردار است این منطقه ویژه افرادی است که علاقه زیادی به طبیعت گردی دارند همچنین علاقه زیاد گردشگران به حیات وحش این منطقه موجب می شود تا هر ساله افراد زیادی از زیبایی های بازدید کنند.

آشنایی با دیدنی های اوگاندا:

اوگاندا یکی از کشورهای پر جاذبه ای است که در آفریقا واقع شده است این کشور به واسطه حیات وحش غنی و طبیعت زیبای خود شناخته شده است از جاذبه های مهم در این کشور می توان به حیات وحش و پارک های ملی آن اشاره کرد. عموم این پارک های ملی دارای گوه هایی از جانوران و پرندگان می باشند که در این ناحیه یافت می شود هدف بسیاری از گردشگران از سفر به این مناطق بازدید از حیات وحش آن ها می باشد به ویژه در فصل های بهار که جذابیت های این مناطق بیشتر می شود.

 

پارک ملی کویین الیزابت:

این پارک ملی به واسطه طبیعت زیبای سوانا مورد توجه است این پارک ملی از محبوب ترین جاذبه هایی به شمار می آید که در این کشور می توانید از آن بازدید کنید تنوع جغرافیایی که در این منطقه حاکم است موجب اهمیت بیشتر آن شده است. این منطقه حفاظت شده دارای گونه هایی متعددی از گیاهان است همچنین گونه های متعدد از حیوانات در این منطقه موجب می شود تا این پارک ارزش زیادی برای گردشگران داشته باشد. از زیبایی های این پارک ملی می توان به تالاب ها، جنگل ها، دریاچه ها و مراتع ساوانا اشاره کرد این پارک در قسمت غربی از این کشور واقع شده است و گونه های خاصی از حیوانات آفریقایی را دارد.

حیات وحش اوگاندا

آبشارهای مورچیسون:

آبشاری که بسیار شگفت انگیز است و هر ساله تورهای گردشگری زیادی به این منطقه برگزار می شود این آبشار یکی از دیدنی های کشور اوگاندا است این آبشار در یکی از پارک های ملی منطقه واقع شده است و یکی از مناطق محافظت شده می باشد. گونه های مختلفی از جانوران موجب شده است تا این آبشار به یکی از جاذبه های دیدنی در این کشور تبدیل شود و از آن محافطت شود گونه هایی از جانوران همچون کروکودیل، فیل، شیر، زرافه، شامپانزه، پرندگان و … که در این آبشارها و پارک های ملی آن یافت می شوند ارزش حیات وحش این منطقه را بیشتر کرده اند.

آبشار اوگاندا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پارک ملی بویندی:

پارک ملی بویندی، پارکی که به دلیل وجود پرندگان خود شهرت دارد با بازدید از این پارک ملی می توانید گوریل هایی را مشاهده کنید که گونه هایی از جانوران این پارک هستند این پرندگان بسیار زیبا هستند و در شرق آسیا زندگی می کنند. در این پارک ملی امکاناتی برای گردشگران تدارک داده می شود که می تواند به راحتی بیشتر آن ها کمک کند از مهمترین خدمات این پارک می توان به سافاری، کمپ های تماشای گوریل، اسپرینگ، قدم زدن در پارک و … اشاره نمود این امکانات تردد در پارک را راحت تر می کند. برای سفر به این منطقه و بازدی از پارک ملی آن باید فصل های خاصی از سال را انتخاب کنید فصل خرداد می تواند فصل مناسبی برای سفر شما باشد.

دیدنی های اوگاندا

طبیعت کیسورو، بوهوما و نیکورنگو:

طبیعت گردی در این مناطق با تجربیات ویژه ای برای گردشگران همراه است طبیعت زیبای اینگونه از مناطق موجب می شود تا گردشگران سفرهای دلنشینی به منطقه آفریقا داشته باشند چشم اندازهای این مناطق بسیار بکر و فوق العاده هستند شما با سفر به این مناطق می توانید از بهترین مسیرهای دنیا بازدید کنید. دهکده بوهامو یکی از دهکده های توریستی و زیبا در این کشور است این دهکده از مهم ترین دیدنی های اوگاندا محسوب می شود طبیعت زیبای این مناطق از حیات وحش ارزشمندی نیز برخوردار است این منطقه دارای گونه هایی از جانوران همچون گوریل ها است.

طبیعت اوگاندا

پناهگاه کرگدن ها:

این پناهگاه یکی دیگر از مناطق پر جاذبه و محبوب است این پناهگاه دارای گونه هایی از کرگدن ها است که در این منطقه محافظت می شوند ۱۵ گونه از کرگدن ها که در این منطقه یافت می شود که ارزش زیست محیطی آن را بیشتر کرده است. طبیعت گردی از این مناطق دارای جذابیت های زیادی است لذت بردن از طبیعت این منطقه هنگام قدم زدن بیشتر می شود این منطقه دارای گونه هایی از پرندگان نیز می باشد.

زیبایی های اوگاندا

هر ساله تورهای گردشگری زیادی به این منطقه برگزار می شود این کشور یکی از مکان های دیدنی آفریقا به شمار می آید که دارای جذابیت های بی شماری است این تورها گردشگران زیادی را با پارک های ملی این منطقه آشنا می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *