دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انواع لوازم آشپزخانه ارزان قیمت مناسب جهیزیه

  • فرهاد هاشمی
  • ۲ اسفند ۱۳۹۹
  • ۱

از خواسته­‌های معقول بسیاری از خانواده‌­­ها تهیه لوازم آشپزخانه ارزان به خصوص تهیه لوازم آشپزخانه جهیزیه ارزان برای نوعروسان می‌­باشد. آشپزخانه قلب هر خانه­‌ای می­‌باشد زیرا در این مکان غذای خانواده طبخ می‌­گردد؛ بنابراین نیاز به لوازمی دارد که به کمک آن‌ها بتوان آشپزی نمود. این لوازم می‌­تواند جزو لوازم اصلی و یا جانبی آشپزخانه باشد. به هرحال هر دوی این‌ها برای این‌که مواد خوردنی به غذا تبدیل شود لازم است. در ادامه مجموعه­ لوازمی را که بیشتر مورد استفاده قرار می­‌گیرد و همچنین فروشگاهی را که می‌­توانید لوازم آشپزخانه ارزان تهیه کنید به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین برای آشنایی هر چه بیشتر و انتخاب راحت‌تر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

لوازم آشپزخانه ارزان قیمت مناسب جهیزیه

ابزار و لوازم آشپزخانه عروس

شاید برای بسیاری از والدین این سوال پیش آید که چگونه می‌­توان لوازم آشپزخانه جهیزیه ارزان تهیه کرد؟ پدر و مادرانی که می­‌خواهند دخترشان را به خانه شوهر راهی کنند به اصلی­‌ترین چیزی که فکر می­‌کنند خرید جهیزیه برای همه قسمت­‌های خانه می­‌باشد که انتخاب لوازم آشپزخانه مهم‌­ترو سخت­‌تر از بقیه قسمت‌­ها است. لازم نیست آشپزخانه را خیلی شلوغ و پر از لوازم کنید. شما می‌­توانید با حذف لوازم غیرضروری و لوکس و گران‌قیمت، بهترین و کاربردی‌­ترین لوازم آشپزخانه ارزان را تهیه کنید و فقط با انتخابی درست هزینه­‌های خود را مدیریت کنید. کافیست لیستی را فهرست کرده و دست به انتخاب بزنید.

در کل می‌توان لوازم آشپزخانه‌ی جهیزیه‌ی ارزان را به لوازم پذیرایی و سرو، لوازم پخت و پز، لوازم نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر، وسایل الکتریکی و برقی و…که در زیر به برخی از این لوازم اشاره خواهیم کرد، تقسیم نمود.

لوازم آشپزخانه ارزان با قیمت مناسب برای جهیزیه نوعروسان

لیست لوازم پذیرایی شامل:

  • سرویس قاشق و چنگال
  • انواع پارچ و لیوان، استکان و فنجان
  • میوه خوری و آجیل خوری و …

لیست لوازم پخت و پز شامل:

  • انواع سرویس قابلمه و قابلمه سایز بزرگ
  • انواع تابه
  • لوازم فر و شیرینی پزی و …

لیست لوازم الکترونیکی و برقی به همراه ویژگی‌های آن شامل:

  • کیک پز برقی
  • قهوه جوش: جنس بدنه آلومینیوم و جنس دسته از عایق
  • ترازو دیجیتال آشپزخانه ۱۰ کیلویی مدل SF-400 ؛ سبک، کم جا، سنسور بسیار دقیق فشار، با دقت اندازه‌­گیری ۱گرم، دارای کفه گرد

در ادامه به برخی دیگراز لوازم کاربردی آشپزخانه اشاره خواهیم کرد.

  • رنده و توری کباب
  • سرویس کارد و ساتور
  • نم‌گیر استند دار کنار سینکی
  • آویز کابینتی حوله و دستمال رولی

لوازم آشپزخانه ارزان قیمت مناسب جهیزیه

  • ظرف نان
  • قالب یخ و ژله
  • جا ادویه­‌ای و ظروف حبوبات
  • سرویس صبحانه­‌خوری
  • جای مواد شوینده
  • سطل زباله و آویز کیسه زباله
  • تخته برش و دیگر لوازمی که نبود آن‌ها در آشپزخانه ما را دچار مشکل می‌­کند.
  • ظرف نگهدارنده ۵عددی پلاستیکی رادیانت در ۵ سایز به همراه درب
  • سرویس ۵ پارچه کفگیر و ملاقه از جنس پلاستیکی، مورد استفاده برای ظروف تفلون و دارای حلقه آویز در انتهای دسته

علاوه بر آن‎‌چه که در بالا ذکر شد می‌توان به انواع لوازم آشپزخانه عروس شامل ظرف سرامیکی دالتون، ظرف عسل بزرگ، دیس سرامیکی، کاسه چینی سفید، کاسه آبگوشت رنگی، اردوخوری، جاقاشقی و… اشاره کرد که از جمله لوازمی است که می‌­توانید با قیمتی مناسب خریداری کنید. توجه داشته باشید که یک آشپزخانه باید شامل لوازم باکیفیت و ضروری باشد نه لوازم غیرضروری که صرفاً برای چشم وهم چشمی با دیگران خریداری گردد و فقط آشپزخانه شما را پر کند. در ضمن نوعروسان با خرید لوازم آشپزخانه ارزان و باکیفیت و ضروری، بار زیادی را از دوش والدین خود برمی‌­دارند.

خرید سرویس قابلمه جهیزیه ارزان برای عروس

لوازم آشپزخانه ارزان قیمت مناسب جهیزیه

در زمان خرید جهیزیه ممکن است دچار بی‌­نظمی فکری و یا فراموشی شوید بنابراین بهتر است لیستی را قبل از خرید برای خود فراهم کنید و به تناسب کاربردی که دارد و قرار است در کجای خانه گذاشته شود، آن‌ها را طبقه بندی کنید. در این‌صورت بدون این‌که ملزومات خود را فراموش کنید بهترین خرید را خواهید داشت. یکی از لوازمی که باید در لیست لوازم آشپزخانه ارزان خود بگنجانید سرویس قابلمه جهیزیه ارزان بوده که پخت و پز انواع و اقسام غذاها در آن صورت می­‌گیرد. تعدادی از انواع  سرویس قابلمه را در ادامه معرفی می­‌کنیم:

  • سرویس قابلمه و تابه گرانیتی ۷ پارچه سلتیک که جنس رویه آن گرانیت و جنس بدنه آن تفلون است.
  • سرویس قابلمه و ماهیتابه گرانیتی ۷ پارچه اطلسی که بدنه‌ی آن از جنس آلومینیوم با کیفیت و جنس رویه آن از گرانیت تشکیل شده و به همراه سه درب پیرکس سوپاپ­دار است.
  • سرویس ۷ پارچه طرح چدن اطلس که جنس آن تفلون با طرح چدن است.
  • سرویس ۸ پارچه طرح چدن اوج از جنس رویه گرانیت و جنس بدنه آن آلومینیوم و چندین سرویس دیگر

مزایا و نکات مربوط به سرویس­‌های قابلمه گرانیتی و تفلون

سرویس قابلمه گرانیتی از سوختن غذا جلوگیری می­‌کند و نیاز به روغن کمتری در موقع سرخ کردن غذا دارد، غذا به مدت بیشتری در آن گرم می‌­ماند، در مقایسه با سایر ظروف، نچسب‌­تر است. مقاوم در برابر ضربه و با یک ابر نرم براحتی تمیز می‌­شود. توجه کنید که هنگام طبخ غذا در این ظروف از قاشق چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید و در هنگام شست­ و شو سیم ظرفشویی نباید بکار ببرید. قابلمه‌­های گرانیتی در مقایسه با قابلمه­‌های چدنی جدیدتر بوده و از یک هسته آلومینیومی تشکیل شده و دارای رسانندگی گرما می­‌باشد. قابلمه­‌های گرانیتی سبک‌­تر بوده و براحتی جابه­‌جا می­‌گردند و همچنین طرح و نقش بیشتری دارند.

همان‌طور که خرید لوازم آشپزخانه ارزان مهم است شیوه نگهداری از لوازم آشپزخانه نیز دارای اهمیت می‌­باشد. اگر می­‌خواهید لوازم آشپزخانه خود را تمیز کنید باید سطح اطلاعات خود را بالا ببرید. در این بخش به پاره­‌ای از این مسائل می­‌پردازیم.

برای شستن قابلمه­‌های گرانتی و از بین بردن باکتری‌­ها از مایع ظرفشویی و اسکاج نرم استفاده کنید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید از وایتکس و دیگر پودرهای شوینده استفاده کنید چون باعث آسیب دیدن این ظروف می­‌گردد. بعد از شست با یک دستمال نرم و تمیز کاملاً خشک گردد تا لکه روی آن باقی نماند. اگر قابلمه در زمان پخت و پز جرم چربی به خود گرفته باید سینک را از آب پر کنید و نصف فنجان جوش شیرین معمولی را به آن بیافزایید و قابلمه را در آن قرار داده تا چربی­‌ها از بین بروند. اگر آثار سوختگی در درون ظرف دیدید منتظر بمانید تا کاملاً خنک شود و ته آن را با کفگیر یا قاشق چوبی پاک نموده و با آب داغ پر کرده و بعد از چند دقیقه آن را با مایع بشویید سپس کمی آب و سرکه در آن ریخته و روی حرارت بگذارید تا ذرات روغنی به سطح آب بیایند، سپس آن را برداشته و قابلمه را آبکشی نمایید.

نحوه شستن ظروف پلاستیکی، نحوه تمیز کردن ظروف سرامیکی و براق کردن قاشق‌ها

بعضی از لوازم آشپزخانه ارزان از جنس پلاستیک می‌­باشد که بعد از چند بار استفاده کردن تغییر رنگ داده و کدر  می‌­شوند. برای تمیز کردن این ظروف پلاستیکی شما می­‌توانید با استفاده از آب و صابون، اسکاج نایلونی، وایتکس و آب اکسیژنه آن را براحتی تمیز کنید. برای این کار درون ظرفی را با آب و صابون پر کنید و ظروف پلاستیکی را در داخل آن به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و بعد با یک اسکاج نایلونی خوب و محکم بشویید. همین‌طور ریختن آب اکسیژنه بر روی آن و شستن آن با اسکاج قسمت‌های کدر را روشن و تمیز می‌­کند. بعد از شستن اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شوند. شما می‌­توانید این کار را چند بار تکرار کنید تا کاملاً تمیز گردند. لازم بذکر است که ظروف سرامیکی یکی از ظروف محبوبی است که بسیاری از افراد آن را استفاده می­‌کنند. روش صحیح تمیز کردن ظروف سرامیکی بسیار حائز اهمیت است. بهتر است این ظروف را با آب ولرم، مایع ظرفشویی مناسب در صورت لزوم آب اکسیژنه و یا جوش شیرین و بطور دستی بشویید سپس با دستمالی نرم آن را کاملاً خشک نمایید تا گرد و غباری روی آن نماند. برای براق کردن قاشق‌ها هم می توانید از آب و سرکه استفاده کنید.

 فروشگاه بخشی مرجعی کامل از لوازم آشپزخانه ارزان 

فروشگاه اینترنتی بخشی با فراهم آوردن بستر لازم شرایطی را فراهم آورده تا مشتریان عزیز امکان خریدی مناسب، مقرون به­‌صرفه، اجناسی با کیفیت و راحتی را داشته باشند. شما می­‌توانید به وبسایت اینترنتی با آدرس Bakh6i.com  مراجعه کرده و محصولات موجود در این فروشگاه که شامل لوازم آشپزخانه، منسوجات آشپزخانه، پخت و پز، اسباب بازی و سرگرمی و…می‌­باشد دیدن فرمایید و از قیمت و تنوع آن مطلع گردید. افرادی که به دنبال خرید  لوازم آشپزخانه ارزان و جهیزیه هستند فروشگاه اینترنتی بخشی انتخاب مناسبی برای آن‌ها خواهد بود. در صورت انتخاب کالا مورد نظر می­‌توانید آن را سفارش دهید و براحتی آن را در اسرع وقت تحویل بگیرید. در صورت لزوم با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۳۵۷ تماس بگیرید تا مجموعه فروشگاه بخشی شما را راهنمایی کنند. این مجموعه همه‌ی روزهای هفته بجز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعدازظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می­‌باشند. در این فروشگاه خرید  لوازم آشپزخانه ارزان برای همه‌ی نوعروسا ن فراهم شده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *