دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی هوشی مین (سایگون) پرجمعیت ترین شهر تایوان

  • محدثه خاکشور
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آرگا به معرفی مکان های دیدنی هوشی مین پرداخته است، جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی، تفریحی این مکان می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما عزیزان برای سفر و جهان گردی باشد.

هوشی مین (سایگون سابق) یکی از شهرهای کشور ویتنام و در واقع پرجمعیت ترین شهر این کشور است که در زمینه گردشگری دارای محبوبیت زیادی می باشد، همانطور که گفته شد هوشی مین به دلیل دارا بودن جاذبه های دیدنی و زیبای متنوع انتخاب خوب و بینظیری برای توریست های داخلی و خارجی محسوب می شود. در این مطلب آرگا شما عزیزان علاقه مند را با مکان های دیدنی هوشی مین آشنا خواهد کرد.

شهر هوشی مین بزرگترین شهر ویتنام از نظر جمعیت می باشد که پیش از این «سایگون» نامگذاری شده بود، اما پس از انقلاب کمونیستی به اسم رئیس جمهور کمونیستی ویتنام (شمالی) به نام هوشی مین به این اسم نامگذاری شد. مردمان این شهر دارای مذهب مسیحیت هستند. در مطلب پیش رو هدف معرفی مکان های دیدنی هوشی مین را داریم.

آشنایی با مناطق دیدنی هوشی مین

آشنایی با جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد دیدنی هوشی مین

آشنایی با مکان های دیدنی هوشی مین

  • معابد

صومعه ی نوتردام

دین مسیحیت دین مردمان این شهر می باشد که مراسم های مذهبی خود را در کلیسای نوتردام هوشی مین انجام می دهند، تاریخ تاسیس آن به سال های ۱۸۶۳-۱۸۸۰، دوران مستعمره فرانسه بودن باز می گردد. جهت ساخت این کلیسا از آجرهای سرخ رنگ و شیشه های رنگی فرانسوی استفاده شده است که طراحی ساخت این کلیسا بهره گرفته از سبک نئو رمانسک می باشد. همچنین پیکره «بانوی صلح جوی ما» را در خود جای داده است.

کلیسای نوتردام دارای ۲ برج مرتفع به اندازه ۶۰ متر است که ۶ ناقوس واقع شده در این ۲ برج در زمان های مختلف به صدا می کنند.

جاذبه های زیبا و دیدنی شهر هوشی مین

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عبادتگاه کائو دای مقدس

این عبادتگاه از جمله عبادتگاه های زیبای هوشی مین می باشد که از جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد این شهر محسوب می شود، یکی از گروه های مذهبی جدید و تازه شناخته شده به نام «کائو دای» وجود دارد که تاریخچه آن کمتر از ۱۰۰ سال است.

معرفی مکان های دیدنی هوشی مین ویتنام

عبادتگاه «با تین هو»

برخی از معابد در این شهر به چینی ها اختصاص دارد که می توان به یکی از آنها به نام «تین هو» اشاره نمود؛ الهه دریا تین هو می باشد که این معبد به او اختصاص یافته است. در مورد تاسیس و موسسان باید گفت که این ساختمان به وسیله ی اعضای صومعه ی شهری به نام کانتون به منظور شکر و قدردانی از کوچ خود به کشور ویتنام توام با سلامتی ایجاد شد.

آشنایی با مناطق دیدنی شهر توریست پذیرهوشی مین

  • موزه ها

موزه تاریخ جنگ ویتنام

تا انسان هست، جنگ هم هست، ورق زدن تاریخ و مشاهده تصاویر و تاریخ جنگ های مختلف تاییدیه این گفته می باشد؛ هر جنگ خاطرات و درد و رنج های خود را برای اهالی مناطق درگیر جنگ بر جای می کذارد که به احترام کشته شدگان و آسیب دیدگان موزه هایی برای حفظ و نگهداری جنگ افزارها و … ایجاد می شود. در کشور ویتنام نیز جنگی به وقوع پیوست که از این قصه مستثنی نبود. به همین دلیل در شهر هوشی مین نی موزه ای وجود دارد که تاریخ و جنگ اتفاق افتاده را برای بیننده بازسازی و به تصویر می کشد.

بازدید از مکان های دیدنی هوشی مین

آشنایی با مکان های دیدنی هوشی مین

موزه هنرهای زیبایی هوشی مین

موزه هنرهای زیبایی از موزه های زیبا و دیدنی ویتنام و به توابع آن هوشی مین محسوب می گردد که از ۳ طبقه تشکیل شده است. این موزه نمایش دهنده ی آثار هنری مختلف این کشور از جمله نقاشی ابریشم، ساخت مجمسه، نقاشی لاک و همچنین نقاشی های چوبی و سرامیک ویتنامی در سبک کیم هونگ می باشد.

جاذبه های توریستی زیبا و بینظیر هوشی مین

آشنایی با مکان های تماشایی هوشی مین

موزه داروهای سنتی

طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی و روش های سنتی امروزه در کنار و همراه طب علمی و جدید در اختیار بیماران قرار می گیرد، شهر هوشی مین نیز از این قاعده مستثنی نیست و در موزه ی داروهای سنتی که با استفاده از طراحی ترکیبی مدرن و کلاسیک (سنتی) ساخته شده است؛ داروهای چینی به همراه شیوه های پزشکی چینی به معرض نمایش گذاشته می شود.

جاذبه های دیدنی هوشی مین بزرگترین شهر ویتنام

مکان های تفریحی مانند بازارها و پارک ها

بازار بین تای

این بازار که به محله چینی ها نیز گفته می شود، ساختمانی ۲ طبقه است که به وسیله ی فرانسوی ها در آن زمان ساخته شد، این بازار محل فروش و ارائه گوشت و خوراکی های دریایی، سبزی ها، میوه و … می باشد که نیاز مردمان محلی آن منطقه را بر طرف می کند، علاوه بر مردمان محلی توریست های مختلفی برای بازدید از آن و آشنایی با فرهنگ و تاریخ این شهر، همچنین تهیه صنایع دستی متنوع به عنوان سوغات مراجعه کنند.

معرفی مکان های دیدنی شگفت انگیز هوشی مین

جاذبه های دیدنی و توریستی هوشی مین

پارک آبی دام سن

این پارک متشکل از مجموعه ای از تفریح و سرگرمی های متفاوت و گوناگون برای رده های سنی مختلف از جمله دریاچه هایی زیبا، باغ وحش، لوازم و امکانات ورزشی، استخر برای بچه ها، آبنمای آهنگین، تئاتر در آب است, پارک آبی دام سن از جمله مکان های دیدنی هوشی مین محسوب می شود.

مناطق دیدنی هوشی مین ویتنام

آشنایی با مکان های گردشگری هوشی مین

پارک سویی تین

طراحی به کار رفته در این پارک متاثر از سبک معماری شرقی است، پارک سویی تین با دارا بودن مجموع امکانات تفریحی گوناگون برای رده های سنی مختلف از جمله دیدنی های ویتنام و همچنین هوشی مین به شمار می رود. علاوه بر تفریح و سرگرمی برخی از بازدیدگنندگان با هدف آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این مرز و بوم به این منطقه می آیند.

مکان های دیدنی شهر هوشی مین

جاذبه های تماشایی و دیدنی هوشی مین

تئاتر هوشی مین

این تئاتر که با نام خانه اپرا سایگون هم خوانده می شود در سال ۱۸۹۸ توسط یوجین فرت به سبک زمان استعماری فرانسه بنا گردید، تالار کنفرانس این تئاتر قابلیت جای دادن ۵۰۰ نفر را دارد. به طوری تماشاچیان داخل سالنی به شکل بیضی در ۳ ردیف نمایش را تماشا می کنند، برای بازدید از این تئاتر باید بلیط یکی از نمایش های آن را تهیه کنید.

آشنایی با مناطق دیدنی هوشی مین

جاذبه های تاریخی و معماری

کاخ استقلال

دوران جنگ این کاخ که با نام های کاخ استقلال و کاخ اتحاد مجدد شناخته می شود، در دوران جنگ اقامتگاه رئیس جمهور کشور ویتنام بود. در آن زمان تانکی با دروازه های برخورد نمود و همین برخورد موجب خاتمه یافتن جنگ شد.

این کاخ که از جاذبه های تاریخی هوشی مین به شمار می رود بعد از اتمام جنگ مرمت شد و بازدیدکنندگان می توانند در صورت تمایل و برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ این منطقه مراجعه کنند.

معرفی مناطق دیدنی شهر هوشی مین

 

میدان هوشی مین

این میدان از جمله جاذبه های زیبای شهر هوشی مین است که مشرف به مسیرهای مختلفی از جمله خیابان «نگوین هو» و همچنین بنای شهرداری این شهر می باشد. درخت ها، باغچه های پیرامون و نیز خود این میدان موقع شب نورافشانی بینظیری را ایجاد می کنند که نورپردازی آن طبیعتی زیبا و بکر را ایجاد می کند.

آشنایی با مناطق دیدنی هوشی مین کشور ویتنام

برج مالی بیتکس کو

این برج یکی از مرتفع ترین برج های هوشی مین می باشد که بلندی آن ۲۶۲ متر و دارای ۶۸ طبقه وده که ۶ طبقه از آن در برگیرنده ی فودکورت (محوطه های روباز فروش غذا)، مغازه ها و سینما است، شما با استفاده از این مکان قادر به نظاره و تماشای منظره هایی دلچسب از جمله رودخانه سایگون خواهید بود.

معرفی مکان های تماشایی هوشی مین

معرفی و بازدید از مکان های دیدنی هوشی مین

تونل های کوچی

این تونل ها با درازای ۲۵۰ کیلومتر به شکل مارپیچ در دوران جنگ به عنوان پناهگاه به کار می رفت، این تونل ها مورد توجه قرار گرفته است، که توریست های زیادی برای بازدید به این منطقه می آیند. جالب است اگر بگوییم که در قسمت خارجی این تونل ها لوازم جنگی به نمایش گذاشته شده اند و در صورت تمایل می توانید تجربه استفاده از اسلحه و شلیک با آن را به دست آورید.

آشنایی با مکان های تماشایی و توریستی هوشی مین

مکان های تماشایی و منحصر به فرد هوشی مین

علاقه به گردشگری و سیر و سفر را می توان را از جمله علایق اغلب افراد به شمار آورد، شما همراهان عزیز آرگایی در این مطلب با مکان های دیدنی هوشی مین آشنا شدید، برای آشنایی با دیدنی های ویتنام، دیدنی های هانوی پایتخت کشور ویتنام بر روی آن کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *