دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید میز ناهار خوری مناسب و ایده آل

  • محدثه خاکشور
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

راهنمای خرید میز ناهار خوری در این مطلب، هدیه و پیشکشی برای شما آرگایی های عزیز می باشد، تا پیش از انتخاب و خرید میز غذاخوری به شناخت کافی رسیده و سپس اقدام به خرید نمایید.

میزهای ناهارخوری از جمله وسایل کاربردی در حال حاضر می باشد که در دیزاین های منزل به هر سبک و طرحی الزام بر حضور دارد؛ دو نقش متفاوت جذابیت و زیبایی و کارایی موجب شده است تا میزهای ناهارخوری محبوب واقع شده و جزو جدایی ناپذیر اتاق ناهارخوری و آشپزخانه گردد؛ در آستانه قدم گذاری در سال جدید یکی از دغدغه ها خرید یک میز ناهارخوری شیک و مناسب برای داشتن یک دیزاین جالب می باشد؛ با آرگا همراه باشید؛ اطلاعات مفید و جالبی به عنوان راهنمای خرید میز ناهار خوری در اختیار شما قرار می دهد.

راهنمای خرید میز ناهار خوری قدم به قدم

انسان در طول روز برای تامین انرژی و نیروی لازم نیاز به میل غذاها، خوراکی های مختلف دارد؛ در گذشته سفره ای پهن می شد و تمامی افراد خانواده گرداگرد آن می نشستند و غذای طبخ شده توسط کدبانوی خانواده را میل می کردند؛ اما امروزه طراحی های منزل کمی متفاوت تر شده که به دنیال همین تغییر، شاهد افزوده شدن و یا جایگزین شدن برخی از وسایل کاربردی شیک و جدید مانند میز ناهارخوری هستیم. میزهای ناهارخوری از لوازم الزامی و مهم در اتاق نشیمن یا آشپزخانه، اتاق ناهارخوری می باشد که نقشی اساسی در این زمینه دارد؛ به همین منظور لازم است قبل از خرید به خوبی با انواع میزهای غذاخوری آشنا شده، ویژگی های یک میز ناهارخوری مناسب را بشناسید و سپس با در نظر گرفتن تمامی جوانب مانند سبک دکوراسیون، رنگ های به کار رفته، ابعاد اتاق و … میز مناسب را انتخاب کرده و خریداری نمایید. بهترین انتخاب خرید میز غذاخوری می باشد که در زیبایی و راحتی و کاربردی بودن را با یکدیگر داشته باشد. در ادامه با مطالب و تصاویر جالبی به عنوان راهنمای خرید میز ناهار خوری همراه باشید.

آشنایی با انواع میزها و راهنمای خرید میز غذا خوری

راهنمای خرید میز غذا خوری در دو مدل کلاسیک و مدرن

 داشتن هارمونی رنگ و طرح و سبک با منزل:

میز غذاخوری باید از همه ی لحاظ یعنی رنگ، طرح، سبک و اندازه با اتاق سازگاری داشته باشد؛ به عنوان مثال اگر منزل شما با سبک مدرن و رنگ های شاد و روشن براق دیزاین شده است، لازم است که از میز ناهارخوری مدرن شیک با رنگ های زیبا و روشن استفاده کنید؛ همچنین نکته دیگر این است که اگر اتاق غذاخوری یا آشپزخانه شما کوچک می باشد باید از میز غذاخوری کوچک و کمجا بهره ببرید؛ انتخاب یک میز بزرگ مستطیل شکل برای چنین محیطی انتخابی نامناسب است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رنگ های زیبا و شیک متفاوتی در تولید میزهای غذاخوری به کار گرفته می شوند که همگی آنها دارای زیبایی و جذابیت فوق العاده ای هستند؛ اما رنگ بینظیر سفید یکی از رنگ های ایده آل برای این میزها محسوب می شوند، رنگ های تیره ی خاصی مانند قهوه ای تیره و روشن، سیاه و …. نیز برای میزهای غذاخوری پیشنهادی فوق العاده می باشند.

ایده های کاربردی به عنوان راهنمای خرید میز ناهار خوری

آشنایی با راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری

 هماهنگی و متنناسب بودن با شرایط فیزیکی و جسمی افراد

نکته ی دیگری که باید در زمان انتخاب و خرید میز ناهارخوری مد نظر قرار دهید سازگاری میز با شرایط فیزیکی و جسمی شما است، به طوری که با داشتن یک انتخاب مناسب راحتی و آسایش را هنگام نشستن و در طول غذاخوردن تجربه کنید: ارتفاع میز متناسب با کوتاهی یا بلندی قد شما انتخاب شود؛ همچنین موقع نشستن بر روی صندلی کنار میز بهتر است ارتفاع میز زیر قفسه سینه شما قرار بگیرد و کمتر از ۴۰ سانتی متر اختلاف آرنج تا بدن بوده باشد؛ زاویه تشک صندلی تا قسمت تکیه گاه آن باید ۹۰ درجه باشد تا آسایش و راحتی شما را حین غذاخوردن تضمین کند. صندلی های مبلی به خوبی می توانند این راحتی را ایجاد کنند.

آَنایی با راهنمای تهیه میز ناهار خوری

راهنمای جالب و سودمندی تهیه و انتخاب میز ناهار خوری

ایده هایی کاربردی و زیبا به عنوان راهنمای خرید میز ناهار خوری

دو سبک میزهای ناهار خوری

کلاسیک

میزهای ناهار خوری کلاسیک در اندازه های مختلف ۴ نفره، ۶ نفره، ۸ نفره، ۱۲ نفره وجود دارد که طرح های قدیمی را شامل می شود، این مدل در زمان گذشته محبوبیت زیادی داشته است.

راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری برای تمامی سلیقه ها

مدرن

قطعا وقتی منزل شما دارای سبک طراحی شیک و مدرن می باشد به همین ترتیب باید میز ناهارخوری شیک و مدرنی نیز داشته باشید؛ میزهای رزینی، شیشه ای، چوبی و … با اشکال منحصر به فرد و متفاوت از جمله مزهای مدرن محسوب می گردد.

ایده های استاندارد و کاربردی برای راهنمای خرید میز ناهار خوری

آَنایی با راهنمای تهیه میز ناهار خوری

آشنایی با راهنمای تهیه میز ناهار خوری

انواع میزهای غذا خوری بر اساس طرح و شکل

میز مدل سلطنتی

میزهای ناهارخوری سلطنتی به نوعی با خود مجسم کننده زرق و برق و تجملات است، این زرق و برق و زیبایی از گذشته تا اکنون همراه بوده است، که خشنودی بخش خوبی برای علاقه مندان به سبک های کلاسیک و تجملی به شمار می رود.
ایده هایی زیبا و جذاب از میز غذا خوری به عنوان راهنمای خرید میز غذا خوری

میزهای کشودار، طبقاتی، کمجا، تاشو

انواع میزهای ناهارخوری شامل بخش های مختلف مانند اندازه، شکل و طرح، و کاربرد و کارایی می باشند؛ انواع میزهای تاشو، کمجا، دارای کشو، طبقاتی و … که هر کدام بر حسب سلیقه و نیاز منزل شما به مرحله ی انتخاب می رسند.

راهنمای تهیه میز ناهار خوری

میز مستطیل

میز ناهارخوری مستطیل شکل دارای محبوبیت و کاربرد زیاد می باشد که دلیل آن را می توان شکل و قالب این میز دانست, این میز با شکل مستطیلی که دارد سازگاری خوبی با منزل ایجاد می کند؛ این نوع میز برای مهمانی ها و مراسم کوچک و بزرگ فوق العاده به نظر می رسد.

آشنایی با راهنمای خرید میز غذا خوری

راهنمای خرید میز ناهار خوری در طرح و اندازه های مختلف

میز مربع

میز ناهارخوری مربع شکل، ایده ی جالبی برای اتاق های مربعی شکل است، این میزها بیشتر برای افرادی با تعداد کم مورد استفاده قرار می گیرد؛ میزهای تاشو مربع شکل پیشنهاد خوبی به شمار می روند که در شرایط مختلف تعداد جوابگوی نیاز شما خواهند بود.

آشنایی با راهنمای خرید میز غذا خوری

میز گرد

میزهای ناهارخوری گرد با شکلی خاص و زیبا، بدون هیچ لبه ی تیز و برنده ای ایده ای کاربردی و مناسب برای دیزاین منازل اغلب خانه ها و خانواده ها می باشد؛ این میزها بر اساس شکل ظاهری که دارند ایجاد صمیمیت و نزدیکی بیشتر در میان اعضای خانواده را منجر می شوند که به خوبی توانسته است توجه ها را به خود معطوف کند.

آشنایی با راهنمای تهیه میز ناهار خوری

آشنایی با راهنمای تهیه میز ناهار خوری

انواع میزهای غذا خوری بر اساس جنس

میز چوبی

میزهای گوناگون و متنوع زیادی وجود دارند که جنس سازنده ی آنها از متریال های مختلف چوب، فلز، شیشه، سنگ، ام دی اف و … می باشند؛ میزهای چوبی برای اتاق ناهار خوری از محبوبیت بالایی برخوردار است، این نوع میزها دارای مقاومت و دوام زیادی همراه یا ظاهری زیبا و لوکس هستند؛ از ویژگی های چشمگیر این میزها می توان به بروز بودن و روی مد بودن آنها اشاره کرد که قدیمی نمی شوند.

آشنایی و راهنمایی برای خرید میز ناهار خوری

میز شیشه ای

این نوع میزها همانطور که از نام آنها مشخص است از شیشه و یا از ترکیب شیشه و چوب، شیشه و دیگر متریال های به کار رفته ساخته می شوند، بر عکس میزهای چوبی که انتخابی مناسب برای تمامی افراد و خانواده ها می باشد؛ میزهای شیشه ای به دلیل حساس و ضربه پذیر بودن برای خانواده های دارای کودکان کوچک و پرانرژی زیاد مناسب نیستند.

آشنایی با راهنمای خرید میز ناهار خوری

آشنایی با راهنمای تهیه میز ناهار خوری

ایده هایی زیبا و شیک به عنوان راهنمای خرید میز ناهار خوری

میز سنگی

میزهای سنگی که ساخته شده از سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ اونیکس با طرح های زیبا و متنوع هستند؛ یک انتخاب شیک و مدرن بوده و برای سبک های طراحی مدرن مناسب به حساب می آید؛ سنگ مرمرهای جدید سبک تر شده اند اما باز هم مشکل ترک خوردن و سنگین بودن آن هر چند به مراتب کمتر وجود دارد. با توجه به تمامی این لوکس و شیک بودن از میزهای گران قیمت به شمار می رود. میزهای سنگ گرانیت و اونیکس نسبت به سنگ های مرمری مقرون به صرفه تر هستند.

آشنایی و راهنمایی خرید میز ناهار خوری مناسب

میزهای MDF

این نوع از میزها ممکن است به ظاهر دارای نمایی شبیه به میزهای چوبی باشند که به نوعی یک طرح چاپ شده به حساب می آید؛ با مشاهده این میزها به راحتی متوجه می شوید که از چوب طبیعی ساخته نشده اند؛ قطعا به مراتب زیبای، شیک بودن میز چوبی را ندارند؛ اما با دوام و مقاوم بودن در مقابل خش و آسیب، پاک شدگی آسان، و مقرون به صرفه بودن را از مزایای این میز دانست. در نهایت پیشنهاد خرید میزهایی با روکش چوب را به شما می دهیم.

آشنایی با راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری

میز ناهارخوری فلزی

میز ناهارخوری فلزی ساخته شده از فلز است که به همین دلیل دارای دوام و استحکام بالایی می باشد؛ که نسبت به میزهای شیشه ای و چوبی لکه پذیری کمتری داشته و به راحتی پاک می شود؛ که برای خانواده های دارای فرزند کوچک ایده آل به نظر می رسد؛ اما در کنار این ویژگی مثبت؛ مشکل سنگین بودن را دارند؛ به همین خاطر برای افرادی که در خانه های استیجاری زندگی می کنند، و یا به هر دلیل دیگری میز غذاخوری خود را جا به جا می کنند, پیشنهاد نمی شود.

راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری با جنس های مختلف

ایده هایی زیبا و جذاب از میزهای ناهارخوری و راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری آشنایی با راهنمای خرید میز ناهار خوری

آشنایی با راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری

راهنمای خرید میز غذاخوری مناسب برای سلیقه های مختلف

راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری برای آشپزخانه

راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری مناسب

ایده هایی زیبا و جذاب و آشنایی با راهنمای خرید میز ناهار خوری

راهنمای تهیه میز ناهار خوری

آشنایی با راهنمای خرید میز ناهار خوری

آشنایی با راهنمای خرید میز ناهار خوری

آشنایی با ایده های زیبا و شیک و مطالب راهنمای خرید میز نهار خوری

ایده هایی زیبا و بینظیر برای راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری آشنایی با راهنمای خرید میز ناهار خوری

ایده هایی زیبا و جذاب به عنوان راهنمای خرید میز ناهار خوری

ایده هایی زیبا و جذاب به عنوان راهنمای انتخاب و تهیه میز ناهار خوری

راهنمای خرید میز غذا خوری

در این مطلب آرگا برای شما عزیزان اطلاعات جالب و جدیدی را به عنوان راهنمای خرید میز ناهار خوری جمع آوری و ارائه داده است، امیدواریم مورد توجه و پسند شما عزیزان علاقه مند واقع شده باشد؛ و از اینکه تا پایان مطلب همراه ما بودید نهایت تشکر را داریم. برای آشنایی بیشتر با مدل های میز ناهار خوری استیل، مدل میز ناهار خوری بیضی و مدل میز ناهار خوری مخفی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *