دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شاه بلوط بو داده حرفه ای در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

میوه شاه بلوط یکی از میوه های پر خواص است که به شکل خام و پخته مورد استفاده قرار گرفته می شود همچنین با روش های متفاوتی نیز پخته می شود، در ادامه مطب طرز تهیه شاه بلوط بو داده را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

شاه بلوط جزو میوه های پاییزی محسوب می شود که ظاهری مانند فندق داشته و از خواص زیادی برخوردار است و برای پخت آن نیز از روش های مختلفی استفاده می کنند، در این مقاله قصد داریم طرز تهیه شاه بلوط بو داده را به شما عزیزان آموزش دهیم تا آن را در منزل تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه شاه بلوط بو داده با طعم عالی

طرز تهیه شاه بلوط بو داده با دو روش

شاه بلوط بو داده را می توانید با روش های مختلفی در منزل تهیه کنید و همانطور که می دانید در مطالب قبلی به شما عزیزان طرز تهیه گردوی بو داده، گندم بو داده و برنجک بو داده را آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به تهیه شاه بلوط دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید

۱. نحوه تهیه شاه بلوط داخل فر

از روش های طرز تهیه شاه بلوط داخل فر می باشد بنابراین شاه بلوط ها را داخل یک سینی فر گذاشته و اجازه دهید به مدت حداکثر سی دقیقه در دمای متوسط داخل فر بمانند تا بیرون شاه بلوط ها برشته شود همین روش را می توانید با کمک فر مایکروویو نیز انجام دهید.

۲. دستور تهیه شاه بلوط بر روی گاز

در صورتی که فر در دسترس ندارید می توانید آن را داخل تابه بپزید فقط کافی است شاه بلوط ها را اجازه دهید به مدت ده دقیقه داخل آب شور بمانند تا کاملا نرم شوند و بعد از خشک شدن آن را برش داده سپس روی تابه نچسب بگذارید به گونه ای سر شاه بلوط ها به طرف بالا باشد و به مدت پنج دقیقه آن ها بر روی حرارت معمولی پخته سپس آن را برگردانده تا روی دیگر آن ها نیز به مدت پنج دقیقه پخته شوند بعد از برشته شدن سطح آن ها، حرارت را خاموش کنید.

دستور تهیه شاه بلوط بو داده

بررسی خواص شاه بلوط

شاه بلوط یکی از میوه های پر خواص می باشد که نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند در ادامه مطلب برخی از خواص شاه بلوط را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  •  آرون گروپس

احساس سیری :

شاه بلوط دارای مقادیر فراوانی فیبر است و در نتیجه باعث می شود احساس سیری داشته باشید از این رو، این میوه برای آن دسته از افرادی که رژیم داشته و تمایل به کمتر غذا خوردن دارند بسیار مناسب است همچنین، فیبر موجود در آن کمک زیادی به رفع مشکلات گوارشی می کند.

شاه بلوط برای ورزشکاران :

شاه بلوط دارای مقادیر فراوانی آهن، پتاسیم و عناصر مغذی است که گزینه بسیار مناسبی برای بدن ورزشکاران است همچنین این میوه سرشار از منیزیم است و سبب تامین نیاز روزانه افراد را به این ماده معدنی می شود.

بررسی خواص شاه بلوط

منبع ویتامین B :

ویتامین B1، B6 و B9 موجود در شاه بلوط کمک زیادی به بهبود عملکرد سیستم عصبی می کند و همچنین سبب جلوگیری از کم خونی و محافظت از سیستم عصبی بدن می شود همچنین، مصرف این میوه در دوران بارداری به خصوص سه ماه اول بارداری بسیار مناسب است و باعث جلوگیری از خطر نقص عضو مادرزادی جنین می شود.

کاهش چربی خون :

شاه بلوط کلسترول غذایی ندارد و طبق تحقیقات انجام شده مصرف یک مشت از آن سبب کاهش میزان کلسترول بد خون می شود از این رو، این میوه با کلسترول بد مبارزه می کند.

 روش نگهداری شاه بلوط در فریزر

به منظور نگهداری شاه بلوط داخل فریزر می توانید بدون اینکه آن ها بشویید تمیز کرده سپس داخل کیسه ای گذاشته و فریز کنید و به مدت دوازده ماه استفاده کنید.

روش پخت شاه بلوط بو داده

ضمن سپاس از همراه شما عزیزان، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *