دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هزینه تحصیل در استرالیا

  • فرهاد هاشمی
  • ۸ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

هزینه تحصیل در استرالیا، یکی از فاکتورهای مهم جهت تصمیم گیری دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان می توانند با بررسی لیست دانشگاه های استرالیا از شرایط پذیرش تحصیلی، رشته های هر دانشگاه و شهریه تحصیلی دانشگاه های استرالیا آگاه شوند. وجود دانشگاه های رنکینگ بالایی جهانی، اعتبار مدارک دانشگاه های استرالیا و همچنین فرصت های شغلی پس از تحصیل در استرالیا، موجب افزایش درخواست های ویزاهای تحصیلی استرالیا شده است. همچنین از آنجایی که تحصیل در دانشگاه  های استرالیا شرایط اخذ اقامت را هموار می سازد، متقاضیان ویزاهای دانشجویی با رشد چشمگیری مواجه شده است.

لیست دانشگاه های استرالیا شامل سی و هشت دانشگاه دولتی و دو دانشگاه خصوصی می باشد. این دانشگاه ها در گروه های مختلفی دسته بندی شده اند. دانشگاه های گروه هشت و دانشگاه های گروه بیست و یک از جمله این دسته بندی ها می باشند. لیست دانشگاه های گروه هشت استرالیا شامل ۸ دانشگاه برتر استرالیا می باشد. در اکثر این دانشگاه ها رشته هایی نظیر، رشته های مهندسی، رشته های بازرگانی و تجارت وجود دارد. رشته های دیگری از قبیل: رشته های حوزه سلامت، رشته ای پزشکی، رشته ای دندانپزشکی در برخی از این دانشگاه ها ارائه می گردد. همچنین هزینه تحصیل در استرالیا در هر یک از این رشته ها، با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت می باشد.

هر دانشگاه در ارائه برخی از تخصص ها و رشته ها مشهور است. دانشگاه های استرالیا در استانهای مختلف این کشور قرارگرفته اند. به طور کلی در هز استان یکی از دانشگاه های تراز اول و یا یکی از دانشگاه های گروه هست جای گرفته است. دانشگاه های استرالیا از رنکینگ و جایگاه ویژه ای در سطح بین المللی برخوردارند.برترین دانشگاه های استرالیا در میان بیست دانشگاه جهان قرار گرفته است.

دانشگاه های استرالیا در برخی از مقاطع تحصیلی اقدام به ارائه بورسیه تحصیلی می نمایند. دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های استرالیا در مقطع دکتری بسیار معمول می باشد. دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی قوی و از کیفیت تحصیلی بالایی برخورداند می توانند شانس بالایی در دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه ها داشته باشند. بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی استرالیا در انواع مختلفی ارائه می گردد. برخی از این کمک هزینه های تحصیلی، همه هزینه های زندگی و تحصیلی دانشجو ( فول فاند) را پشتیبانی می نماید و برخی دیگر تنها بخشی از این هزینه ها رو تامین می کند.

لیست دانشگاه های گروه هشت استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا

دانشگاه های گروه هست استرالیا در سال ۱۹۹۴ جهت ارتقاء سطح علمی در استرالیا تشکیل شد. این دانشگاه ها از رتبه بالای ملی و بین المللی برخورداند. برخی از برندگان جایز نوبل و مخترعین، ارتباط مستقیمی با این موسسات آموزشی داشته اند. مطابث آمار بیش از هفتاد درصد مقالات علمی استرالیا توسط این دانشگاه ها ارائه شده است.

دفتر اصلی این دانشگاه ها در شهر کنبرا، پایتخت استرالیا قرار گرفته است. لیست دانشگاه های استرالیا در گروه هشت، از قدیمی ترین دانشگاه های استرالیا می باشند. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ای گروه هست بسیار رقابتی و سخت می باشد. با توجه به درخواست های زیادی که برای رشته های مختلف این دانشگاه های ارسال می گردد، اقرادی موفق به دریافت پذیرش تحصیلی می شوند که از رتبه علمی خوبی برخوردار بوده و مقالات ارزشمند و مفیدی ارائه کرده باشند. لیست دانشگاه های گروه هشت استرالیا به شرح زیر می باشد.

دانشگاه ملی استرالیا
دانشگاه موناش
دانشگاه ملبورن
دانشگاه نیوساوت ولز
دانشگاه کوئینزلند
دانشگاه سیدنی
دانشگاه استرالیا غربی
دانشگاه آدلاید
دانشگاه ملبورن

لیست دیگر دانشگاه های استرالیا

دانشگاه مک کواری
دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن – آر ام آی تی
دانشگاه فناوری سیدنی – یو تی اس
دانشگاه لاتروب
دانشگاه فناوری کرتین

دانشگاه فناوری کوئینزلند

دانشگاه فناوری سوئین برن

دانشگاه ولونگونگ

دانشگاه کانبرا

دانشگاه فلیندرز

دانشگاه استرالیای جنوبی

دانشگاه نیوکاسل

 دانشگاه دیکین

دانشگاه گریفیث

دانشگاه سیدنی غربی

دانشگاه جیمز کوک

دانشگاه تاسمانیا

دانشگاه نیوانگلند

دانشگاه چارلز استارت

دانشگاه مرداک

دانشگاه کاتولیک استرالیا

دانشگاه سان شاین کوست

دانشگاه سادرن کراس

دانشگاه بالارات

دانشگاه کوئینزلند مرکزی

دانشگاه ادیث کوان

دانشگاه کوئینزلند جنوبی

دانشگاه چارلز داروین

 دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه باند

هزینه تحصیل در استرالیا

دانشگاه نوتردام

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا به دو بخش هزینه و شهریه دانشکاه و مخارج زندگی در استرالیا تقسیم می گردد.

هزینه تحصیل در استرالیا در مقاطع مختلف

شهریه دانشگاه های استرلیا در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر می باشد.
هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع لیسانس: حدودا” ۲۵.۰۰۰ دلار
هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع فوق لیسانس: حدودا” ۲۷.۰۰۰ دلار
هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری: حدودا” ۲۴.۰۰۰ دلار

هزینه و مخارج زندگی در استرالیا
هزینه خوابگاه و مسکن : ۱۲۰۰ دلار ماهیانه ( در صورتی که دانشجویان به صورت مشترک خانه کرایه کنند این هزینه می تواند کاهش چشمگیری داشته باشد.)
هزینه حمل و نقل عمومی: ۵۰ دلار ماهیانه
هزینه تلفن و اینترنت: ۶۰ دلار ماهیانه
هزینه گاز و برق : ۱۶۰ دلار ماهیانه
هزینه خوراک : ۲۵۰ دلار ماهیانه

 

شرایط عمومی تحصیل در دانشگاه های استرالیا

ارائه ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
ارائه ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی
شرط معدل
ارائه رزومه تحصیلی
استاد راهنما
ارائه مقاله
ارائه مدرک زبان انگلیسی (آیلتس حداقل۶ برای مقطع لیسانس، آیلتس حداقل۶.۵ برای مقطع فوق لیسانس و آیلتس حداقل ۷ برای متقاضیان مقطع دکتری)

نمرات زبان فوق، حداقل نمره زبان جهت اخذ پذیرش برای مقاطع تحصیلی می باشد. افرادی که از سطح زبان بالاتر و همچنین از معدل و رزومه بهتری برخوردار باشند، شانس بالاتری در گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های رنکینگ بالای استرالیا خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

پاسپورت معتبر
نامه استادی پلن
تمکن مالی
نامه سابقه کار ( جهت افرادی که گپ نحصیلی دارند)
پذیرش تحصیلی
پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزا

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن با سالها تجربه موفق در پرونده های ویزای تحصیلی ، ویزای کاری استرالیا، سرمایه گذاری و توریستی استرالیا آماده ارائه خدمات مهاجرتی و اقامتی استرالیا می باشد. متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت موسسه یوکن و تماس از طریق تلفن های درج شده در آن، جهت دریافت مشاوره و ارزیابی شرایط خود اقدام نمایند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *