دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مقایسه زندگی مجردی و متاهلی، کدام یک بهتر است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ دی ۱۳۹۹
  • ۰

مقایسه زندگی مجردی و متاهلی می تواند شما را تفاوت های این دو وهله از زندگی بیشتر آشنا کند این تفاوت ها می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی قرار بگیرد بسیاری از افراد ممکن است زندگی مجردی را یک زندگی بی بندو بار و آزادانه بدانند و خیلی دیگر نیز این وهله تنهایی و انزوا می دانند که با ازدواج کردن از این وهله خارج می شوند.

تصور خیلی از افراد در جامعه از ازدواج و زندگی مجردی یک تصور متفاوت است خیلی از آن ها فکر می کنند که دوران مجردی آن ها یک دوران آزادانه بوده است و با وارد شدن به زندگی مشترک دچار محدودیت هایی شده اند مقایسه زندگی مجردی و متاهلی نشان می دهد که افراد چه تصوراتی از زندگی مشترک و دوران مجردی خود دارند و چگونه می توانند بهترین استفاده را از این دوران ها داشته باشند. همانطور که گفیتم تصور برخی از افراد از زندگی مجردی یک زندگی آزادانه است که فرد هر کاری دوست دارد انجام می دهد آن ها لباس هایی که دوست دارند می پوشند اما به محض وارد شدن در زندگی مشترک تصور می کنند که از سوی همسرشان مجدود می شوند و نمی توانند با خیلی از افراد رفت و آمد کنند و کارهای دلخواه خودشان را انجام بدهند. دشته ای دیگر از افراد نیز تصور می کنند که با ازدواج کردن از لاک تنهایی خود بیرون می آیند آن ها در دوران مجردی تنها بوده اند و حالا یک نفر را شریک زندگی خود کرده اند و دوست دارند اتفاقات خوب و روزهای سخت را با او شریک باشند.

مقایسه زندگی مجردی و متاهلی:

تصور شما از دوران مجردی و ازدواج چیست؟ هر یک از این تصورات می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی باشد فرهنگ خانوادگی و نوع جامعه ای که در آن زندگی می کنید می تواند در تصورات شما از این دوران نقش مهمی داشته باشد. در جوامعی که ازدواج همراه با محدودیت نیست و افراد می توانند خود واقعیشان باشند ترس از ازدواج کمتر است و تصورات مثبتی از آن نیز وجود دارد در این جوامعه در جوانی به افراد اجازه داده می شود تا کارهای دلخواه خود را انجام دهند و با ازدواج کردن نیز مرحله ای دیگر از زندگی را تجربه می کنند.

تفاوت های مهم زندگی مجردی و متاهلی

ازدواح در دید برخی از افراد تولدی دوباره است فرد با ازدواح وارد مرحله ای جدید از زندگی می شود که با تجربیات متفاوتی همراه است او می تواند فردی را برای شریک زندگی خود انتخاب کند به او عشق بورزد و از او عشق بگیرد همانطور که می دانید وظایف افراد در دوران مجردی بسیار کمتر است اما به محض ازدواج کردن وظایف دو برابر می شود فرد باید تعهدات بیشتری داشته باشد برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشد و از مدیریت خوبی برخوردار باشد در واقع این موارد را می توان تفاوت های بین دوران مجردی و متاهلی دانست.

از دیگر مواردی که در مقایسه زندگی مجردی و متاهلی می توان به آن ها اشاره کرد این است که احساسات افراد در هر یک از این دوره ها نیر متفاوت تر می باشد در واقع در دوران ازدواج فرد با تصمیمات جدی تری مواجه می شود و زندگی واقعی تری را تجربه می کند و کمی از رویاپردازی های خود دور می شود اما با وجود این ها ازدواج از دید خیلی از افراد جذاب است و گاها از دوران مجردی نیز برای آن ها بهتر است.

رازهای زندگی مجردی و متاهلی

تفاوت های زندگی مجردی و متاهلی:

برای رسیدن به درک بهتری از این مقایسه ها باید دامنه اطلاعات خود را بیشتر کنیم یعنی باید با افراد بیشتری درباره مجردی و ازدواج صحبت کنیم تا به نتایج بهتری برسیم اما برخی از افراد ممکن است در هر شرایطی از زندگی با افسوس هایی مواجه شوند یعنی آن ها در دوران مجردی ممکن است افسوس ازدواج را بخورند و د دروان ازدواج نیز افسوس دوران مجردی است این امر نتیجه چیست؟ در واقع این افراد از جریانات زندگی لذت نمی برند و تصور دارند که چیز عجیبی باید باعث خوشحالی آن ها شود دستیابی به رضایت از زندگی می تواند برای حل این تعارض مناسب باشد و در لینک می توانید با مهمترین دلایل نارضایتی از زندگی مشترک آشنا شوید در ادامه نیز تفاوت های زندگی مجردی و متاهلی را برای شما عنوان می کنیم:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تصمیم گیری ها:

یکی از موارد مقایسه زندگی مجردی و متاهلی نوع تصمیم گیری ها است در واقع در دوران مجردی فرد تصمیم گیری های فردی و یک جانبه دارد در صورتی با وارد شدن به زندگی مشترک همیشه باید تصمیم گیری هایش نظر همسر را بداند و این تصمیم گیری باید دو جانبه باشد. این تصمیم گیری ها گاها درباره مسائل شخصی نیز وجود دارد و ممکن است مسائل شخصی را با همسر در میان بگذارید و از او در انجام این تصمیم گیری کمک بگیرید.

زندگی در دوران مجردی

مسولیت پذیری:

مسولیت پذیری فرد در دوران متاهلی بیشتر از دوران مجردی است او وظایف بیشتری دارد و می تواند کارها را پشت گوش بیاندازد زیرا ممکن است در روند زندگی او تداخل ایجاد کند ممکن است در دوران مجردی شما عادت به عقب انداختن کارها داشته باشید مثلا برای حمام رفتن، غذا درست کردن، شستن ظرف ها و … کارها را به تعویق بیاندازید اما در دوران متاهلی این سهل انگاری ها می تواند وقت زیادی از شما بگیرد و خستگی بیشتری روی دوش شما بگذارد. این مورد نیز از دیگر موارد برای مقایسه زندگی مجردی و متاهلی است.

ابراز علاقه:

در دوران محردی ممکن است کمتر ابراز علاقه کنید اما با وارد شدن به زندگی متاهلی باید بدانید که چگونه احساسات و عواطف خود را در درست زمان ها بیان کنید و چگونه باید این احساسات را به همسرتان بروز دهید و به او بگویید که چقد او را دوست دارید. بنابراین شما باید بدانید که چگونه احساسات رمانتیک و عاشقانه خود را بیان کنید.

مقایسه زندگی مجردی و متاهلی

 از دیگر تفاوت هایی که این دو زمینه می توانند با یکدیگر داشته باشند می توان به کناره گیری از عادت های زشت نیز اشاره کرد افراد به محض ازدواج عادت های زشت خود را باید فراموش کنند و از آن ها کناره گیری کنند. برای اینکه با فواید ازدواج و مزیت های زندگی متاهلی آشنا شوید می توانید در لینک در این باره مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری را درباره آن کسب نمایید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *