دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بازدید از شهر پالنکه و دانستنی های جالب درباره آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ دی ۱۳۹۹
  • ۰

شهر پالنکه از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است این شهر دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است و با وجود تمدن باستانی و تاریخی خود از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی از زیبایی های این شهر بازدید می کنند و می توانند اطلاعات تاریخی مهمی درباره آن کسب نمایند.

شهر پالنکه یکی از شهرهای زیبا و دیدنی است که با وجود چشم اندازهای ویژه خود برای گردشگران زیادی مورد توجه است این شهر دارای معماری های بسیار زیبایی است در این شهر مجسمه ها و حکاکی هایی که می بینید متعلق به دوران مایاها می باشند این مجموعه های هنری دارای ارزش زیادی می باشند و از جذابیت های ویژه ای برای گردشگران برخوردار هستند. این شهر باستانی دارای تمدن و قدمت بسیار طولانی است همانطور که اشاره کردیم این شهر به دوران مایاها باز می گردد این منطق باستانی در جنوب شرقی مکزیک واقع شده است و متعلق به قرن ۷ میلادی است دوران کلاسیک این شهر متعلق به مایاها است و این شهر به دلیل قدمت باستانی و تاریخی خود در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر دارای جاذبه های بسیار زیبایی است که قدمت بسیاری از آن ها باستانی و تاریخی می باشد از این رو بخش مهمی از تاریخ این شهر را به تصویر می کشد و می تواند برای علاقه مندان زیادی نیز مورد توجه باشد.

شهر باستانی پالنکه را بشناسید:

در دورانی که اشغالگران اسپانیایی وارد این مرزها شده بودند این شهر هنوز متروکه بوده است اما با این وجود این شهر را با نام خانه های مستحکم در میان بومیان می شناخته اند در آن دوران مایاهای بومی این منطقه این شهر را به عنوان شهری شاهانه می شناخته اند. این شهر دارای مجموعه ای از سازه ها است اسهز های متفاوت در این شهر بیش از ۱۰۰۰ سازه هستند بنابراین این شهر یکی از شهرهای پر جمعیت در دوران مایاها بوده است این شهر کوچک که توسط کوه های اطراف احاطه شده است دارای جذابیت های بسیار زیادی است و می تواند توجه زیادی برای علاقه مندان خود داشته باشد.

پالنکه را بشناسید

هشت رودخانه ای که از ارتفاعات این منطقه سرازیر می شوند زیبایی های آن را دو چندان کرده اند و از درون شهر عبور می کنند این شهر دارای مهم ترین رودخانه است که برخی از آن ها به مسیر سلطنتی متصل می شوند. معماری های این شهر امروزه نوآورانه و جدید است و با وجود دیوارهای نازکی که دارد بسیار قابل توجه است این بنا دارای درهای گسترده ای است ساختمان های آن نیز دارای مصالح مختلفی هستند سنگ آهک های نرم که دارای تزئینات چوبی هستند و رنگ های مختلفی که در معماری های هر یک از بناهای این شهر به کار رفته است به نوعی می تواند جالب توجه باشد.

شهر پالنکه

شاید دیدن مجسمه های تزئینی نیز از زیبایی های زیادی برخوردار باشد همچنین کنده کاری هایی که در بخش هایی از این بناها به چشم می خورد اهمیت این مناطق را بیشتر کرده است. از دیگر ویژگی هایی که در معماری های بنای شهر پالنکه می توانید مشاهده کنید حیاط های وسیع و گسترده ای است که دروان کاخ ها ساخته شده اند از سویی با وجود چشمه های مصنوعی زیبایی های آن دو چندان می شود. استخرهای مصنوعی نیز از دیگر امکانات این بناها است بنابراین می توان دید که این مجموعه دارای چه جذابیت هایی هستند و چه اهمیتی برای علاقه مندان خود دارند.

جاذبه های تاریخی پالنکه

  •  آرون گروپس

سازه های مهم شهری چیست؟

همانطور که اشاره کردیم در این شهر سازه های بسیار مهمی وجود جدای از کاخ سلطنتی که پیش از این بررسی هایی را درباره معماری آن انجام دادیم و به ویژگی های برجسته آن پی بردیم سازه های مهم و تاریخی دیگری نیز وجود دارند که می توانند با اهمیت باشند و باید به آن ها اشاره کرد زیرا این سازه ها به نوعی از جاذبه های تاریخی در این شهر هستند. شاید یکی از مجموعه های بزرگ و عظیم و سازه های با اهمیت در شهر پالنکه معبد کتیبه ها باشد این سازه باستانی با اهمیت به دلیل اهمیت تاریخی و باستانی خود به خوبی حفظ شده است و می تواند بخش های مهمی از تاریخ این مناطق را به تصویر بکشد.

در سال ۱۹۵۲ بخشی از معبد که کشف شده است توانسته اطلاعات ارزشمندی را در اختیار باستان شناسان قرار دهد این بخش سردابه ای است که در زیر معبد کشف شده است مجموعه ای از بقایای زینتی که دروان ای سردابه وجود داشته است متعلق به یکی از فرمانروایان و کشیشان قرن ۷ بوده است که ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد و می تواند از مهم ترین جاذبه های این منطقه باشد.

منطقه باستانی پالنکه

این شهر یکی از دیدنی های مکزیک است بنابراین در سفرهای خود به این منطقه می توانید از این شهر باستانی و جاذبه های تاریخی مهمی که در آن وجود دارد نیز بازدید کنید. گردشگران در سفرهای خود به مکزیک می پرسند که از کدام مکان های دیدنی مکزیک بازدید کنیم و ما این بار پیشنهاد می کنیم تا به این شهر زیبا بروید و از جاذبه های مهم و تاریخی آن بازدید نمایید. زیبایی های این شهر به قدری زیاد است که از سوی کشورهای زیادی مورد توجه قرار می گیرد و خیلی از علاقه مندان قصد دارند تا از جاذبه های تاریخی این منطقه بازدید کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *