دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اسکالپ سر چیست ؟ شناخت کاربردها و معایب هاشور سر

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

مو یکی از مهم ترین شاخص ها برای زیبا به نظر رسیدن می باشد. بسیاری از افرادی که ریزش مو دارند و یا از طاسی رنج می برد اعتماد به نفس ندارند و نمی توانند به راحتی از منزل خارج شوند. اسکالپ سر یکی از روش هایی می باشد که می تواند اعتماد به نفس این افراد را باز گرداند. تا پایان این مقاله با ما باشید تا با روند اسکالپ و عوارض آن آشنا شوید.

اسکالپ سر به معنای هاشور سر می باشد و افراد بسیار زیادی از این روش برای پر حجم کردن مو های سر خود استفاده می کنند. این روش برای افرادی می باشد که ریزش موی بسیار زیادی دارند و یا دچار طاسی هستند. در واقع در این روش کف سر با هاشور و پیگمت پر می شود.

روند انجام اسکالپ

اسکالپ سر چیست؟

دلایل ریزش مو بسیار زیاد می باشد باید بدانید که همه افراد دنیا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از افراد سعی می کنند کاشت مو به روش dhi  و قرص های ضد ریزش مو را جایگزین کنند تا مو های از دست رفته خود را باز گردانند ولی باز هم در برخی از موارد موفقیتی حاصل نمی شود و به این روش روی می آورند. در این روش پیگمنت از طریق سوزن های ریز روی سر تزریق می شود و این فرایند باعث پر پشت به نظر رسیدن مو ها می شود. این روش یکی از روش هایی می باشد که به کپی کردن فولیکول های مو شباهت دارد و می تواند نواحی خالی مو های شما را بپوشاند.

نحوه انجام اسکالپ

روند انجام اسکالپ

در این روش از سوزن های بسیار ریزی استفاده می شود که توسط آن ها پیگمنت ها را وارد لایه ای از پوست سر می کنند. این کار شباهت بسیار زیادی به تتو دارد ولی این کار باید با دقت بسیار زیادی انجام شود و حتما باید زیر نظر متخصصان این کار را انجام بدهید. در این روش نقطه هایی که روی لایه های پوست ایجاد شده است شبیه به پوست تازه شیو شده دارد. در واقع قبل از انجام این کار باید با متخصصان جلسات مشاوره ای برگذار کنید و در این جلسه مسائل بسیار مهمی مورد بحث قرار می گرد و شما می توانید حجم و رنگی که می خواهید را برای مو های خود انتخاب کنید. این نقطه هایی که روی پوست سر شما ایجاد می شود زخم هایی نیز به همراه دارد که به مرور زمان ترمیم می شوند و نیازی به نگرانی نمی باشد. در واقع سیستم ایمنی شما هم بیکار نمی نشیند و با این پیگمنت های تزریقی مبارزه می کند و باعث کم رنگ تر شدن آن ها نیز می شود بنابراین باید این کار را بار ها و بار ها تکرار کنید تا رنگ ثابت و مورد نظرتان ایجاد شود. در اولین جلسه برای شما رنگ های روشن تر استفاده می شود و در جلسات بعدی به مرور رنگ های تیره استفاده می کنند. جلسات درمانی حدودا ۳ تا ۵ ساعت برای اولین جلسه دو ساعت برای جلسه های بعدی طول می کشد. این روش ممکن است درد بسیار زیادی را در جلسه اول به شما تحمیل کند. در واقع برخی از بخش های سر عصب های بسیار قوی دارند و می توانند درد را با شدت بیش تری انتقال بدهند ولی در جلسات بعدی سوزش و ناراحتی ها کم تر می شود.

کاربرد های اسکالپ

  •  آرون گروپس

کاربرد اسکالپ

شاید برای شما هم سوالی مطرح شود که چرا برخی از افراد از این روش استفاده می کنند و کاربرد های این روش چیست؟ در واقع این روش برای پر کردن بخش های خالی سر، ریزش های ناشی از سوختگی پوست سر و یا پوشاندن زخم های جراحی و همچنین برای پوشاندن خال های مادرزادی در پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بر خلاف باور عموم برای خانم ها نیز مورد استفاده می باشد و هر فردی با هر سنی می تواند اسکالپ سر را انجام بدهد.

ریکاوری

بعد از انجام اسکالپ باید دوران ریکاروری را طی کنید و این را بدانید که هرگز سوزش و قرمزی سر شما به این زودی ها خوب نمی شود. ریکاوری در این دوران بسیار سریع می باشد و شما می توانید روز بعد به انجام فعالیت های خود بپردازید و نیاز به استراحت ندارید. اما روز اولی که این کار را انجام می دهید نباید فعالیت های عرق زا انجام بدهید و هرگز نباید سر خود را با شامپو بشویید. حدودا ۴ الی ۵ روز بعد می توانید سر خود را بشویید ولی روی زخم ها دست نزنید.

اسکالپ سر

معایب اسکالپ

برخی از کار هایی که شما انجام می دهید ممکن است عوارضی به همراه داشته باشند ولی باز هم مزایای این کار بر معایب آن غلبه می کند. بیش تر افرادی که این روش را انتخاب می کنند به بدی های آن توجهی ندارند و سعی می کنند که به نتیجه این کار تمرکز کنند. با این حال باز هم  اسکالپ معایبی دارد که این معایب عبارت اند از :

  • باقی ماندن قرمزی سر بعد از مدت ها می تواند ناراحت کننده باشد و شما را آزار بدهد.
  • خروج پیگمنت ها با زخم ها و دلمه ها یکی از بد ترین عوارض آن است.
  • دائمی بودن این روش می تواند یکی از معایب بسیار بزرگ آن باشد.
  • اگر در معرض نور خورشید باشید این پیگمنت ها کم رنگ خواهند شد.
  • اگر از این روش استفاده کنید باید برای طبیعی بودن آن همیشه مو های خود را کوتاه نگهدارید.

دوره نقاهت بعد از میکرو اسکالپ

این روش کاشت برای موهای سر نیاز به هیچگونه جراحی یا بیهوشی ندارد، بنابراین می توان به سرعت زندگی روزمره خود را شروع کرد، ضمن اینکه عوارض جانبی آن بسیار اندک است و تنها ممکن است کمی قرمزی بر روی پوست سرتان مشاهده کنید که چند ساعت و در نهایت دو روز به طول می انجامد، حال می توانید از کلاه یا روسری برای پوشاندن پوست سر خود استفاده نمایید.

اسکالپ موها

فواید کاشت موها به شیوه میکرواسکالپ

مزایای استفاده از این روش در مقایسه با جراحی کاشت شامل موارد زیر می باشد :

  • درد کمتر
  • هزینه کمتر
  • زمان سریعتر
  • تهاجم کمتر (بدون جراحی و برش)

زمان بهبودی بعد از اسکالپ مو

همانطور که گفتیم؛ این روش نیازی به جراحی نداشته و تهاجمی به بدنتان وارد نمی کند، ضمن اینکه دوره نقاهت آن خیلی طولانی نیست و در این روش زخم های کوچکی که در اثر جای سوزن های باریک ایجاد شده، مشاهده می کنید، البته این علائم بعد از چند روز و یا نهایت چند هفته رفع خواهد شد، توجه داشته باشید که تا چند روز بعد از این نوع کاشت مو از قرار گرفتن سر در معرض نور خورشید خودداری شود و در صورت داشتن احساس درد زیاد، می توانید از مسکن های خوراکی مصرف کنید.

اسکالپ سر

زمان مراجعه به پزشک در صورت بروز عوارض

با مشاهده علائم احتمالی عفونت بعد از اسکالپ موی سر لازم است با پزشک تان تماس بگیرید که شامل موارد زیر می باشد :

  • درد شدید
  • تب
  • قرمزی شدید
  •  چرک
  • تورم و التهاب

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *