دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی فرزانه سهیلی و آشنایی بیشتر با آثار هنری اش

  • محدثه خاکشور
  • ۸ دی ۱۳۹۹
  • ۰

آرگا توجه شما را به بیوگرافی فرزانه سهیلی در این مطلب جلب می کند و دعوت می کند تا پایان مطلب برای آشنایی بیشتر با این سلبریتی جوان همراه باشید.من

فرزانه سهیلی از بازیگران جوان اما موفق و در حال پیشرفت تلویزیون، سینما است که سابقه بازی طولانی را در تئاتر داشته است؛ وی علاوه بر بازیگری نویسنده و کارگردان موفقی نیز می باشد که نویسندگی نمایشنامه هایی از جمله عروسک سکوت و نسل آخر را در کارنامه هنری خود دارد؛ در این مطلب به بیوگرافی فرزانه سهیلی می پردازیم.

آشنایی با بیوگرافی فرزانه سهیلی

فرزانه سهیلی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد کشورمان است که توانسته در زمینه ی سینما، تلویزیون و تئاتر موفقیت هایی را کسب نماید؛ وی علاوه بر بازیگری نویسندگی نمایشنامه ها، کارگردانی تئاتر، و طراحی نیز را انجام می دهد؛ در این مطلب بیشتر با بیوگرافی فرزانه سهیلی آشنا خواهید شد.

بیوگرافی فرزانه سهیلی بازیگر سریال باخانمان

تولد، تحصیلات

فرزانه سهیلی در یکم فروردین سال ۱۳۶۵ در اصفهان تولد یافت؛ همچنین او دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته ی کارگردانی دانشگاه هنر و معماری می باشد؛ در دوران دبیرستان به دلیل مخالفت خانواده وارد هنرستان نشده و در رشته ی انسانی مشغول به تحصیل شده است؛ سپس مطابق با گفته ی خانواده خود در دانشگاه هنر می خواند.

در مصاحبه ی دانشگاه توسط مرحوم سعید کشن فلاح که از استادهای دانشگاه بود؛ با اخذ رتبه ی ۲۰۰ تایید نشد؛ اما یک سال پس از این رد شدن, توانست جایزه جشنواره دانشگاه در تئاتر را کسب نماید.

شرح حال فرزانه سهیلی هنرپیشه و کارگردان

از علاقه تا بازیگری و نویسندگی

علاقه فرزانه به تئاتر از دوران نوجوانی در وجود او نهفته بود، با توجه به اینکه در آن دوران اصفهان تئاترها مانند حال حاضر فراوان نبود که در صورت تمایل به دیدن نمایش ها بروند؛ به همین دلیل تنها انتشاراتی نشر فردا ترجمه های مرحوم نجفی را انتشار می داده است؛ او هم پول های تو جیبی خود را نگه می داشته است تا به دیدن نمایش تئاتر به تهران برود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بالاخره وقتی ۱۳ سال داشت در تئاتر اصفهان به صورت حرفه ای در نمایش « نقل آخر» نوشته محمدرضا آریانفر بر روی صحنه رفت که این نخستین تجربه او بود و به مراتب پله های ترقی را پشت سرگذاشته و آثار ارزشمندی مانند: «مراسم مرگ داداش»، «عیش و نیستی»، «بادبادک بر خاک»، «نمایش عروسک های سکوت»، «ورود آقایان ممنوع» و … را در این زمینه به کارنامه هنری خود افزود.

یا طرح ایده و شخصیت پردازی نمایشنامه «به مرام مرگ داداش خوش آمدید» و در اختیار خانم سلما رفیعی قرار دادن اولین کلید نمایشنامه نویسی او زده شد؛ به گفته ی خود ایشان آن زمان چون شهامت نوشتن را نداشته است آن را به خانم رفیعی مراجعه کرده است. سپس پس از مدتی مجالی پیدا گردیده و در ۱- ۲ سریال تلویزیونی نویسندگی کرده که البته دستمزد مناسبی هم به دست آورده است.

آشنایی با شرح زندگی فرزانه سهیلی

نمایشنامه نویس محبوب او

فرزانه سهیلی در مورد نمایش نامه نویس موفق ایرانی به اسم «آقای جلال تهرانی» چنین گفتند:

«از میان نمایشنامه نویسان امروزی کشورمان آقای جلال تهرانی برای من جذاب و تاثیرگذار هستند؛ ایشان همیشه مرا شگفت زده کرده اند, به نظرم آثار آقای تهرانی به فضای ذهنی من نزدیک بوده و به یک بیان و لحنی رسیده که آن لحن برای خودش است.»

آشنایی با شرح زندگی فرزانه سهیلی نمایشنامه نویس

حضور در تلویزیون

فرزانه سهیلی که زا بازیگران باسابقه تئاتر است پس از کسب تجارب بسیار در این زمینه، در نهایت در سال ۱۳۸۹ یعنی وقتی ۲۴ سال داشته با بازی در مجموعه تلویزیونی« تبریز در مه» در نقش گلناز به قاب تلویزیون پیوست.

پس از گذشت چند سال در سال ۱۳۹۷ در سریال «ایراندخت» مقابل دوربین رفت و سوین تجربه ی حضور وی در تلویزیون به نقش آفرینی او در سریال «با خانمان» در سال ۱۳۹۹ می باشد.

آشنایی با زندگینامه فرزانه سهیلی

سریال «باخانمان»

این سریال طنز است که در آن بازیگران مطرح و محبوبی مانند فرزانه سهیلی، افسانه بایگان؛ خسرو احمدی، شهره لرستانی، الهام اخوان، حسن پور شیرازی، مریم سلطانی، امیر آتشانی، شهرام شکیبا و … ایفای نقش می کنند.

زندگینامه فرزانه سهیلی بازیگر ینما، تلویزیون و تئاتر

بیوگرافی فرزانه سهیلی از بازیگران جوان و موفق ایرانی

حضور در سینما

فرزانه سهیلی بازیگر جوان کشورمان پس از حضور در تئاتر، و سپس تلویزیون، با بازی در فیلم سینمایی «صحنه زنی» تجربه بازی در سینما را کسب نمود؛ او در این فیلم هنرپیشگان محبوبی مانند لیندا کیانی، بهرام افشار و همچنین مهتاب کرامتی و … هم بازی بود.

آشنایی با زندگینامه فرزانه سهیلی

ازدواج و اینستاگرام

وی هنو ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

برای ارتباط قرار کردن با این بازیگر موفق و جوان کشورمان می توانید زا طریق صفحه ی شخصی فرزانه سهیلی به آدرس ایسنتاگرامی «farzanehsiheili» مراجعه کنید؛ این پیج دارای هشت هزار دنبال کننده می باشد.

زندگینامه جالب فرزانه سهیلی

آثار هنری فرزانه سهیلی

سریال های وی

  • سریال «تبریز در مه» در سال ۱۳۸۹
  • سریال «ایراندخت» در سال ۱۳۹۸
  • سریال «باخانمان» در سال ۱۳۹۹

فیلم های وی

  • فیلم سینمایی «صحنه زنی» در سال ۱۳۹۹

نمایش های وی

  • نمایش «مراسم مرگ داداش خوش آمدید»
  • نمایش «نقل آخر»
  • نمایش « عروسک های سکوت»
  • نمایش «ورود آقایان ممنوع»
  • نمایش «عیش و نیستی»
  • نمایش «نمایش p2»
  • نمایش «خروج ممنوع»
  • نمایش«الکترا»
  • نمایش«کوکوی کبوتران حرم»
  • نمایش «فطرس»

نمایشنامه نویسی

  • نمایش «عروسک های سکوت»
  • نمایش«نسل آخر»
  • نمایش«یه گاز کوچولو»

آشنایی با شرح زندگی و عکس های و سوابق هنری فرزانه سهیلی

و در ادامه عکس های جالب و زیبایی از وی مشاهده می کنید:

بیوگرافی فرزانه سهیلی بازیگر سریال باخانمان

آشنایی با زندگینامه فرزانه سهیلی

بیوگرافی فرزانه سهیلی بازگر جوان و خوش چهره

بیوگرافی فرزانه سهیلی از بازیگران موفق و جوان خوش چهره

آشنایی با زندگینامه فرزانه سهیلی بازیگر و نمایشنامه نویس

زندگینامه جالب و خواندنی فرزانه سهیلی

آشنایی با بیوگرافی فرزانه سهیلی

آشنایی با شرح زندگی فرزانه سهیلی بازیگر محبوب و جوان

در این مطلب شما علاقه مندان به زندگی هنری، حرفه ای، و شخصی هنرمندان از جمله بازیگران را با بیوگرافی فرزانه سهیلی آشنا کردیمف امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد؛ و از همراهی شما عزیزان نهایت سپاسگزاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *