دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پاک کردن چسب ۱۲۳ ار روی پوست بدن و وسایل مختلف

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که پاک کردن چسب ۱۲۳ چندان کار سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب به راحتی چسب آغشته شده به سطوح را پاک کنید با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید ماده اصلی تمامی چسب های فوری مانند چسب ۱۲۳ اینتکس و سیانواکریلات می باشد که اغلب به دلیل خشک شدن سریع و مقاوم بودن امکان چسبیدن اشتباه و کنده نشدن آن بر روی دست یا سطوح دیگر امکان دارد که شما با دانستن حلال های متداول می توانید به راحتی به پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی سطوح مختلف بپردازید.

چگونگی پاک کردن چسب ۱۲۳

همه انسان ها بعضی اوقات هنگام انجام پروژه ها،خود را کثیف می کنند. نشت و ریختن هنگام کار با چسب یک دو سه یا اپوکسی ممکن است باعث باقی ماندن مواد نا خواسته شود. در این حال چسب های قوی معمولا با موادی که در کارگاه ها یا در منزل وجود دارد پاک شوند. هر قدر مواظب باشید و به طور حرفه ای با چسب ها اللخصوص چسب قوی یک دو سه انجام کار کنید احتمال ریختن چسب وجود دارد. به همین خاطر در ادامه از نکاتی مثل خانه داری تکنیک های آموزشی برای از بین بردن چسب یک دو سه از روی پارچه، فلز ، بتن ، شیشه ، پلاستیک و …. را به شما پیشنهاد می کنم . پاک کردن چسب قطره ای و چسب یک دو سه وقتی به شیشه ،فلز و پلاستیک یا حتی دست و لباس می چسبد بسیار سخت خواهد بود. به همین خاطر شما باید حلال چسب قطره ای یا چسب یک دو سه را داشته باشید و برای پاک کردن هر دو چسب از سطح های متفاوت با راه حل های مطمئن آشنا شوید.

روش های پاک کردن چسب 123

تمیز کردن چسب از روی فلزات:

برای پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی فولاد ،آلومینیوم و…به دقت زیادی نیاز دارد. در ادامه چند نکته بسیار ساده برای از بین بردن چسب از روی فلز را بیان خواهیم کرد. در همه مواقع هر نوع کثیفی یا باقی مانده منطقه را سعی کنید با آب و پارچه شروع کنید. هر راه حلی روی سطح های تمیز بهتر انجام می شود. در ابتدا پنبه یا یک تکه پارچه تمیز را در استون خیس کنید. اگر استون در حال حاضر وجود ندارد و یا دسترسی به آن را ندارید می توانید از لاک ناخن نیز استفاده کنید. پارچه یا پنبه را تا زمانی که حل می شود روی چسب فشار دهید و آن را ب طور کامل پاک کنید. اول چسب را با یک محلول خانگی نرم کرده و سعی کنید آن را با یک شئ تیز پاک کنید. همچنین توصیه می شود مراقب ساییدگی و خراشیدگی باشید.

پا کردن چسب روی فلز های رنگ شده:

پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی فلزات رنگ شده مراحل شبیه به همین را به دنبال دارد ولی نیازمند به یک راهکار قوی تر است. به همین خاطر پیشنهاد می شود با یک سطح تمیز شروع کنید. ابتدا، منطقه مورد نظر را با یک روان کننده اسپری کنید و مطمئن شوید که خیس شده است و همه چسب اضافی را پاک کنید. با فشار دادن یک کارت پلاستیکی یا کاردک و فشار های آرام چسب موجود را از بین ببرید. سطح هایی مانند نماهای خارجی خودرو و… شاید از موم استفاده شود.

پاک کردن چسب از روی فلز رنگ شده

تمیز کردن چسب از روی سطح های پلاستیکی:

از بین بردن چسب از سطح های پلاستیکی مختلف است. تا جایی که امکان دارد، همیشه جای نامعلومی را انتخاب کنید تا متوجه شوید چگونه واکنش نشان می دهد، چون همه پلاستیک ها واکنش یکسانی ندارند. توجه کنید و دستورالعمل های مربوط به وسیله مورد نظر را بخوانید. بعد از اینکه مرطوب کننده یا روغن گیاهی را انتخاب کردید و از یک پارچه خیس استفاده کردید، مطمئن شوید که خیس شده است و سپس آن را تمیز نمایید.

  •  آرون گروپس

تمیز کردن چسب از روی پارچه:

برای از بین بردن لکه های سخت چسب از روی پارچه بایستی با خراشاندن بسیار آرام شروع کنید و همچنین مواظب باشید تا پارچه هیچ آسیبی نبیند. یک شب کامل پارچه را در آب سرد خیس کنید و بعد از اینکه پارچه را خیس کردید، مقداری مایع شوینده را روی پارچه بریزید و با مسواک به آرامی ماساژ دهید. پارچه را در آب گرم و به صورت طبیعی بشویید. اگر چسب پاک نشد می توانید با استفاده از پنبه و استون این کار را انجام دهید. مواظب باشید زیرا استون می تواند رنگ لباس هایی ضعیف را که مقاومت کمی دارند را تغییر دهد. سپس دوباره پارچه را در با آب گرم بشویید.

تمیز کردن چسب از روی پارچه

تمیز کردن چسب از روی چرم:

پاک کردن چسب از روی چرم یا موادی شبیه به آن مانند کفش به دقت کمی نیاز دارد. با یک کارت یا کاردک به آرامی شروع به خراشیدن کنید تا اضافات چسب بدون آسیب رساندن به چرم از بین برود. صابون کف کرده را با استفاده از اسفنج تمیز روی چسب بزنید و با یک پارچه یا حوله تمیز و خشک کنید. در صورت نیاز کار را تکرار کنید. اگر چسب هنوز هم پاک نشده بود استون را نیز امتحان کنید. پنبه را آغشته به لاک پاک کن بر پایه استون کنید و مواظب باشید که چرم را لکه دار نکنید. هنگامی که چسب شل شد آن را با یک پارچه تمیز کنید.

پاک کردن چسب از روی سطح های بتنی:

چسب از همه لحاظ پیوند محکم و مقاومی در برابر آب ایجاد می کند. برای از بین بردن چسب سفت شده با یک شئ بسیار تیز شروع کنید با استفاده از آبجوش می توانید محل مورد نظر را نرم کنید و به همین خاطر بایستی ابتدا با آب داغ امتحان کنید و سپس آن را بشویید. همچنین برای از بین بردن چسب ۱۲۳ از نوع سرسخت می توانید مقداری آمونیاک را با مواد شوینده ترکیب نمایید.

اصول تمیز کردن چسب

تمیز کردن چسب از روی ظروف شیشه ای:

توجه داشته باشید که برای پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی سطوح شیشه ای بایستی ترکیبی از روش های دستی و شیمیایی را امتحان نمایید. همچنین بایستی پترولیوم، لاک پاکن، سرکه و یا روغن را به منطقه بمالید و به صورت کامل و به آرامی چسب را با یک پد تمیز نمایید. اما روش دیگر برای پاک کردن چسب از روی شیشه تغییر دادن دمای محیط است که در ابتدا بایستی ناحیه مورد نظر را با آب گرم خیس کنید و چسب را بتراشید. همچنین قرار دادن شیشه در طول یک شب درون آب داغ و صابون نیز می تواند به شل شدن چسب کمک شایانی بکند.

روش های پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی دست:

بهتر است بدانید که بایستی با دست در ابتدا چسب قطره ای را از روی پوست جدا نمایید و برای انجام این روش باید اجازه دهید چسب روی دست کامل خشک شود و سپس با ناخن پسب آن را از روی پوست جدا نمایید. چنانچه درد داشتید توصیه می شود از روش هایی که در ادامه بیان شده استفاده نمایید:

نحوه تمیز کردن چسب از روی دست

استفاده از آب و صابون:

از آنجایی که آب گرم و صابون قدرت جذب چسب را کمتر می کند با استفاده از آن می توانید چسب را کامل از بین ببرید. برای انجام این روش بایستی در ابتدا آب گرم را درون یک ظرف بریزید و ۱ قاشق غذاخوری پودر صابون بدان اضافه نمایید. حال دستتان که آغشته به چسب شده را به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه درون آن قرار دهید و همچنین به منظور افزایش قدرت پاک کنندگی می توانید مقداری آبلیمو نیز به محلول خود اضافه نمایید. پس از گذشت دو دقیقه می توانید چسب را به آرامی از روی پوست جدا نمایید.

استفاده از کره:

برای انجام این روش بایستی کمی کره بر روی چسب بزنید و پوست خود را کاملا آغشته به کره کنید تا چسب به راحتی از روی پوستتان جدا شود. همچنین از روغن زیتون نیز می توانید به جای کره استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش مناسب برای پوست های حساس خواهد بود.

استفاده از حلال لاک:

در ابتدا بایستی مقداری استون بر روی چسب بریزید تا چسب کامل نرم شود زیرا استون باعث حل شدن سیانواکریت که ماده اصلی در چسب ۱۲۳ است خواهد شد. سپس می توانید پوست خود را آب و صابون به خوبی بشویید. توصیه می شود که آستون را با پنبه یا دستمال به پوستتان نزنید زیرا موجب حساسیت پوستی خواهد شد.

اصول پاک کردن چسب 123

استفاده از نمک:

از آنجایی که خاصیت سایندگی این خمیر باعث از بین رفتن چسب می شود پیشنهاد می شود استفاده از آن را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که در این روش بایستی ۲ قاشق غذاخوری نمک را با کمی آب ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را بر روی چسب قرار دهید. سپس به مدت ۲ دقیقه بر روی پوستتان ماساژ دهید و بعد آبکشی کنید.

استفاده از خمیر دندان:

توصیه می شود به پوست خود که چسب ۱۲۳ روی آن ریخته شده مقداری خمیردندان بزنید و به خوبی ماساژ دهید. سپس به مدت چند دقیقه با اسفنج، مسواک و یا پارچه روی چسب بکشید زیرا خمیر دندان به دلیل داشتن مواد ساینده می تواند باعث جدا شدن چسب شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *