دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای سوئد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

کشور سوئد یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل و مهاجرت کردن است هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان تقاضای دریافت ویزای سوئد را دارند زیرا با رفتن به این کشور می توانند موقعیت شغلی و تحصیلی بهتری داشته باشند. این کشور دارای ویزای تحصیلی و توریستی است این نو.ع ویزاها کوتاه مدت هستند و باید دوباره تمدید شوند.

کشور سوئد با شرایط مناسب اقتصادی و شغلی که دارد هر ساله مورد توجه بسیاری از مهاجران واقع شده است این کشور همچنین مقصد گردشگری بسیار مناسبی است به همین خاطر سالانه تعداد زیادی از افراد ویزای توریستی سوئد را دریافت می کنند. برای اینکه بتوانید به این کشور مهاجرت کنید ابتدا باید یک مشاوره مهاجرتی داشته باشید برای این کار بهتر است تا به یکی از دفاتر حقوقی مراجعه کنید و با کسب اطلاعات دقیق تر درباره نحوه مهاجرت خود شرایط و مقدمات مهاجرت را فراهم کنید. همانطور که می دانید این کشور در شمار کشورهای اتحادیه اروپا واقع شده است افرادی که می خواهند وارد این کشور شوند از ویزای شینگن نیز می توانند استفاده کنند و باید تابع قوانین آن باشند. همانطور که می دانید سوئد یکی از کشورهای پر جاذبه دنیا است و همچنین به دلیل شرایط بسیار مناسبی که در سال های اخیر در آن حاکم است مقصد بسیاری از توریستان و مهاجران ایرانی می باشد و از این حیث دارای اهمیت زیادی است این کشور دارای طبیعتی بسیار بکر و زیبا است و چشم اندازهای ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

نحوه دریافت ویزای سوئد:

اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید بیشترین چیزی که در ذهنتان خطور می کنید نحوه ورود به این کشور است حتما از خودتان پرسیده اید که چگونه باید ویزای این کشور را دریافت کنیم این کشور با توجه به اهمیت توریستی که دارد یک مقصد گردشگری مناسب است و از این رو تقاضای ویزای توریستی برای آن ها بسیار زیاد است و هر ساله تعداد زیادی تقاضای دریافت ویزای توریستی به این کشور را دارند. این نوع ویزا از محبوب ترین ویزاهای صادر شده در این کشور است و متقاضیان زیادی دارد در ادامه نیز انوع ویزای این کشور و نحوه دریافت آن را توضیح می دهیم.

 ویزای توریستی سوئد

درباره ویزای تحصیلی و توریستی این کشور چه می دانید؟

یکی از انواع ویزایی که در این کشور صادر می شود ویزای تحصیلی است همچنین ویزای توریستی نیز از دیگر انواع این ویزاها است که جزو متدوال ترین ویزای این کشور محسوب می شوند ویزای تحصیلی این کشور مشمول ویزای شینگن است و سفارت این کشور افرادی که دارای شرایط هستند می پذیرد. ویزای توریستی این کشور ویزای کوتاه مدت است و مدت زمان اعتبار آن ۹۰ روزه است در یک بازه ۱۸۰ روزه شما این امکان را دارید تا ویزای این کشور را تمدید اعتبار کنید.

برای ایرانیانی که قصد دارند تا ویزای توریستی سوئد را دریافت کنند تنها از طریق دید و بازدیدهای خانودگی امکان پذیر است و برای همین منظور برای ادامه دادن روند دریافت ویزا باید دعوت نامه ای معتبر از شهروند این کشور را داشته باشید. آنچه باید درباره تحصیل در سوئد بدانید این است که این کشور شرایط مناسبی را برای تحصیل کردن فراهم کرده است.

دریافت ویزای سوئد

جالب توجه است که بدانید برای افرادی که دارای ویزای این کشور می باشند امکان سفر به کشورهای دیگر همچون آلمان، فرانسه، بلژیک، نروژ و … فراهم می شود فرد قبل از اینکه مهلت اعتبار ویزایش تمام شود باید آن را تمدید کند همچنین پیش از تمام شدن اعتبار ویزا باید از محدوده شینگن خارج شود در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه گردد. این کشور با وجود امکانات مناسب خود از بهترین مکان ها برای مهاجرت است.

  •  آرون گروپس

شرایط لازم برای اخذ ویزا:

برای اینکه ویزای این کشور را دریافت کنید باید واجد شرایط باشید با توجه به اینکه این کشور دارای ویزای شینگن است می توانید به ۲۶ کشور دیگر نیز مهاجرت کنید شما برای دریافت این ویزا باید به سایت مراجعه کنید. با توجه به نوع ویزای شما باید گزینه ویزای توریستی یا ویزای تحصیلی را انتخاب کنید همانطور که گفتیم ویزای توریستی این کشور ۹۰ روزه است و شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  • باید دعوت نامه معتبر از کشور مقصد داشته باشید.
  • شما باید دارای تمکن مالی باشید
  • مدت زمان اقامت شما، هتل، بلیط رفت و برگشت باید آماده باشد.
  • مدارک احراز هویتی الزامی می باشد.
  • مدارک شما توسط سفارت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

زندگی در سوئد

چه مدارکی لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سوئد شامل اصل و کپی پاسپورت معتبر دارای ۷ ماه اعتبار، اصل و کپی شناسنامه، ترجمه مدارک، عکس پرسنلی، داشتن دعوت نامه معتبر، فرم درخواست ویزا و ویزای شینگن، گواهی تمکن مالی، پرینت حساب بانکی، اسناد ملکی و ترجمه مدارک تحصیلی و شغلی می باشد. شما باید شرح حالی از خود داشته باشید که دلایل سفر شما به این کشور را تبین کند این شرط یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای این کشور می باشد.  در لینک درباره مدارک مورد نیاز سفارت سوئد و راهنمای مراجعه له سفارت این کشور توضیحاتی بیشتری داده شده است.

ویزای تحصیلی سوئد

ویزای یک بار ورود یا چند بار ورود:

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن ها توجه کنید این است که ویزاهای این کشور دارای انواع ویزای یک بار ورود و چند بار ورود است افرادی که ویزای چند بار ورود دارند این امکان برایشان ایجاد می شود تا چند بار وارد مرزهای این کشور شوند. اما در سال های اخیر سخت گیری هایی نسبت به این موضوع صورت گرفته است و از این رو ویزای یک بار ورود برای آن ها صادر می شود.

خیلی از افراد هستند که هر ساله تقاضای مهاجرت کردن به این کشور را دارند برای مهاجرت به این کشور باید اطلاعات کافی در دست داشته باشید و می توانید درباره نحوه مهاجرت به سوئد اطلاعات بیشتری را کسب کنید. همچنین در لینک می توانید با شرایط و راه های متفاوت مهاجرت به سوئد نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *