دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نحوه‌ی نصب کاشی موزاییک

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

استفاده از کاشی موزاییک در آشپزخانه یا سرویس‌های بهداشتی، می‌تواند به محیط اطراف زیبایی ببخشد. موزاییک‌های شیشه‌ای باعث انعکاس نور می‌شوند و رنگ‌های دیگر موزاییک نیز باعث متنوع شدن فضا می‌شوند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کاشی  ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نحوه‌ی نصب کاشی موزاییک

نصب کاشی‌های موزاییکی اغلب سخت‌تر از نصب کاشی‌های دیگر است زیرا نازک‌تر هستند. این امر باعث شده که چسباندن آن‌ها نیازمند دقت بیشتری باشد. سطح پشتی موزاییک‌ها اغلب تورمانند هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را در سایز‌های مختلف برش داد. باید در قرار دادن موزاییک روی چسب کاشی دقت لازم را به خرج داد، زیرا اگر با دست فشار اضافی به روی آن‌ها وارد شود، موزاییک به درون چسب فرو می‌رود و یک سطح ناصاف به وجود می‌آید.

با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما نشان دهیم چگونه می‌توان به صورت حرفه‌ای موزاییک‌ها را نصب نمود.

قبل از شروع، دقت کنید که همه‌ی وسایل موردنیاز در دسترستان باشد تا بتوانید به راحتی و درستی، کاشی‌کاری کنید.

برای اینکه موزاییک‌هایتان هم سطح با یکدیگر باشند، باید مقدار مناسبی از چسب کاشی پشت آن‌ها باشد. دقت کنید که بین موزاییک‌ها فضای کافی برای دوغاب بگذارید.

نحوه‌ی نصب کاشی موزاییک

حالا باید یک ابزار لبه‌دارTشکل از جنس چوب یا ام دی اف بسازید. دقت کنید که این ابزار بتواند با سطح موزاییک‌ها، مماس گردد. حالا نوبت این است که از چسب کاشی استفاده کنید. با استفاده از ابزار، از کافی بودن مقدار چسب پشت کاشی، اطمینان حاصل کنید. حالا اجازه دهید که کاشی‌ها به خوبی خشک شوند و چسب کار خودش را بکند. بعد از خشک شدن و چسبیدن موزاییک‌ها، نوبت استفاده از دوغاب در درزها است. روی سطح دوغاب ریخته شده را ماله بکشید تا صاف شوند. اضافات دوغاب را با یک اسفنج نم دار از روی سطح پاک کنید تا کار تمیز و حرفه ای به نظر بیاید. بعد از اینکه همه‌ی درزها با دوغاب پوشیده شود، سطح را با آب خنک و اسفنج تمیز کنید. اجازه دهید تا دوغاب خشک شود. بعد از خشک شدن دوغاب و تمیز کردن سطح، با پولیش روی آن‌ها را بپوشانید تا کار تمام شود.

نحوه‌ی نصب کاشی موزاییک

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *