دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستای صفرا بسته و مکان های دیدنی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰

روستای صفرا بسته یکی از روستاهای پر جاذبه در استان گیلان و در منطقه زیبای کیاشهر است این روستا دارای تنوع زیستی و جانوری بالایی است گونه های درختی و جانوری متعددی که در این منطقه یافت می شود مورد توجه خیلی از علاقه مندان است. این روستا دارای درختان انبوه، ارگ، صنوبر و … اشاره نمود شما با سفر به این منطقه تجربه ویژه ای از سفرهای شمال خواهید داشت.

روستای صفرا بسته یکی از روستاهای دیدنی در شهر بندری کیاشهر است این روستا از طبیعتی بسیار زیبا برخوردار است و دارای چشم اندازی طبیعی بسیار زیبایی است این روستا در مسیر جاده های جنگلی کیاشهر واقع شده است مسیر این جاده جنگلی آسفالت شده است و در فاصله دو کیلومتری از کیاشهر واقع شده است. این روستا می تواند یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این استان است که دارای جذابیت های بسیار زیادی است جاذبه های طبیعی که در این استان هستند این روستا دارای بخش های مختلفی است هر یک از این بخش ها دارای جذابیت های زیبای خود است و امروزه نیز یکی از مکان های دیدنی مهم در این استان است. بخش های مختلف این روستا شامل بپته نپته، پشل صفرا . بازارسر تقسیم کرد، این بخش ها دارای سرشماری های جداگانه هستند و هر یک نیز از جذابیت های بسیار زیادی است و می توانید در این روستا با آن ها آشنا شوید. طبیعت زیبای این روستا می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد این روستا دارای یک جاده جنگلی پر جاذبه است و از زیبایی های زیادی برخوردار است برخورداری این روستا از جاذبه های طبیعی و آرامش ویژه موجب شده است تا به یکی از مناطق ییلاقی پر جاذبه باشد.

دیدنی های روستای صفرا بسته را بشناسید:

این روستا دارای امتیازات بسیار زیادی است یکی از مهم ترین ویژگی های این روستا برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب است همچنین همانطور که اشاره شد این روستا دارای مسیر آسفالته ای است و از این رو راحتی تردد را برای گردشگران فراهم کرده است و می تواند مکان مناسبی برای سفرهای شما عزیزان باشد. در انتهای این روستا می توانید به مسیر جاده جنگلی و سواحل زیبای کیاشهر برسید مسیر رسیدن به این جاده زیبا پوشیده از درختان  گوناگون است که طبیعت این منطقه را زیباتر کرده اند. درختان سرسبزی که در هم تنیده شده اند و مسیر این جاده را زیباتر کرده اند دارای ارزش زیست محیطی زیادی هستند این جاده بسیار رویایی است و طبیعت بسیار سرسبزی دارد که برای شما عزیزان آرامش بخش خواهد بود. طبیعت این منطقه بسیار خیره کننده است و شما در سفر خود به این منطقه می توانید تجربیات منحصر به فردی داشته باشید.

دهکده صفرا بسته

همانطور که اشاره شد پوشش گیاهی این منطقه بسیار ارزشمند است این منطقه دارای پوشش های گیاهی انبوهی است و پوشیده از گیاهان و گل های بنفشه است پر سیاوش که یکی از گیاهان زیبای این منطقه است نیز دارای جذابیت های زیبایی است و مناظر طبیعی دلنشینی را به این منطقه بخشیده است. هر یک از این گیاهان دارای خاصیت درمانی است یکی از مهم ترین جاذبه های روستای صفرا بسته تونل های جنگلی است که پوشیده از جاذبه های طبیعی است و دارای درختان توسکا است این تونل در هر یک از فصل های سال دارای جذابیت های زیادی است.

روستای صفرا بسته

 درباره روستا چه می دانید؟

این روستا دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است این روستا بیش از دو قرن قدمت دارد و مردمان آن دارای فرهنگ و آداب و رسوم ویژه ای هستند، شواهد زیادی درباره این روستا وجود دارند که اطلاعات تاریخی زیادی را درباره این روستا ارائه می دهند قدمت ۱۵۰۰ ساله این روستا موجب شده است تا امروزه به عنوان یکی از روستاهای قدیمی در منطقه گیلان باشد و از جذابیت های زیادی نیز برای علاقه مندان خود برخوردار باشد. این روستا یکی از مکان های دیدنی استان گیلان است که دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای برای گردشگران خود است.

مناظر صفرا بسته

  •  آرون گروپس

مردمان این روستا حرفه کشاورزی، دامداری ،باغداری ،ماهی گیری، پرورش ابریشم، کشت های دیم و آبی مشغول هستند این روستا به دلیل تولید محصولات مهم شناخته شده است از عمده محصولاتی که در این روستا کشت می شود برنج، مرکبات و تره بار است این محصولات بخش مهمی از درآمدهای مردمان این روستا را تشکیل می دهند و منبع مهمی برای کسب درآمد می باشند. حالا بهتر است تا اشاره ای به جاذبه های فرهنگی این روستا داشته باشیم نوع سبک زندگی مردمان این روستا اشاره کرد این منطقه دارای آداب و رسوم و فرهنگی ویژه است مردمان این منطقه خون گرم و با صفا هستند و علاوه بر مشاغلی که گفته شد در بخش های پخت نان نیز فعالیت دارند همچنین زن های این روستا فعالیت های هنری مثل بافندگی و فعالیت های دستی انجام می دهند.

زیبایی های طبیعت روستا:

طبیعت روستای صفرا بسته از زیبایی های زیادی برخوردار است و درای چشم اندازهای ویژه ای می باشد طبیعت این منطقه بسیار بکر و دیدنی است برای تماشای طبیعت زیبای این منطقه می توانید سفری به کیاشهر و این روستای زیبا داشته باشید و از نزدیک زیبایی های آن را مشاهده کنید. این روستا یکی از مکان های دیدنی کیاشهر است که برای خیلی از علاقه مندان دارای جذابیت است و یکی از روستاهای ییلاقی و پر جاذبه به شمار می آید. از دیگر مکان های دیدنی کیاشهر می توان به پارک جنگلی کیاشهر اشاره کرد که دارای جذابیت های زیادی و طبیعتی همچون این روستا دارد.

منطقه صفرا بسته

از مهم ترین جاذبه هایی که می توانید در این روستا از آن ها بازدید کنید می توان به طبیعت زیبا و پوشش های گیاهی انبوه آن اشاره کرد طبیعت این روستا بسیار بکر و زیبا است هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از زیبایی های این روستا بازدید می کنند این روستا همچنین دارای تنوع جانوری و گیاهی بالایی است این زیستگاه برای پرندگان نیز بسیار مناسب است. این روستا دارای مراتع جنگلی و درختان زیادی است که می توانید از آن ها دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *