دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دور کردن حیوانات از باغچه با چند ترفند ساده

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

اگر حیواناتی مانند گربه، خرگوش و … به باغچه زیبای شما آسیب می زنند و در جستجوی راهی برای دور کردن این حیوانات از باغچه منزلتان هستید با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

چنانچه باغچه زیبایی دارید و از تماشای آن لذت می برید اما مدتی است که حیواناتی مانند گربه، خروس،خرگوش و… به درون آن راه یافته و به گل ها یا سبزیجات شما آسیب زده اند. احتمالا دوست دارید با روش یا روش هایی این حیوانات را از باغچه تان دور سازید. با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با چند روش دور کردن حیوانات مختلف از باغچه آشنا شوید.

روش های دور کردن حیوانات از باغچه

دلایل مختلفی برای دور کردن حیوانات از حیاط یا باغچه منزل وجود دارد به طور مثال گربه ها پرنده قفسی شما را تهدید می کنند یا پرسه زدن و مدفوع حیوانات درون باغچه به گلها و سبزیجات شما آسیب می رساند. به هر حال به هر دلیلی که قصد دارید حیواناتی مانند خرگوش، خروس،گربه و … را از باغچه دور کنید ما در ادامه شما را با چند روش انجام این امر بدون صدمه به این حیوانات آشنا می سازیم. چرا که برخی افراد با استفاده از سموم یا ضربه به این حیوانات موجب آسیب دیدن وحتی از بین رفتن آن ها می شوند. به طور کلی حیواناتی مانند گربه خانگی یا خیابانی از روی کنجکاوی، پیداکردن غذا یا یافتن محلی موقت برای زندگی و… در باغچه یا حیاط منزل شما پرسه می زنند.

از گیاهان خاصی در باغچه استفاده کنید.

کاشت برخی گیاهان مانند گل داوودی، گل همیشه بهار، اسطوخودوس، پونه، نعناع و… در باغچه به شما در دورکردن حیوانات کمک خواهد کرد. گل داوودی هم به باغچه شما زیبایی می دهد و هم خروس، مورچه، سوسک، کنه و شش ها را از باغچه و منزل شما دور می سازد. گل همیشه بهار رایحه قوی دارد و در دفع افاتی مانند پشه ،شته و شپش های گیاهی همچنین دور کردن خرگوش از باغچه موثر است. این گل زیبا نورپسند بوده و منظره دلچسبی را در کنار گلهای دیگر ایجاد می کند. گیاهانی مثل اسطوخدوس و پونه هم گربه را از ورود به داخل باغچه منصرف می کنند. البته گیاه دیگری به نام coleus canina که از خانواده نعناعیان می باشد در دور کردن گربه و همچنین سگ از باغچه موثر است.

از توری سیمی استفاده کنید.

یک روش برای دور کردن حیوانات از باغچه این است که قبل از آن که در باغچه شروع به کاشتن گیاهان کنید ابتدا تمام باغچه را با لایه ای از توری سیمی هم سطح با خاک بپوشانید. به این ترتیب حیوانی مانند گربه به باغچه نزدیک نمی شود چرا که این حیوان از راه رفتن روی توری فلزی متنفر است. ممکن است از قبل باغچه را آماده کرده باشید در این صورت روی خاک نرم باغچه بسترهایی از خرده های میوه کاج، پوست تخم مرغ ، تراشه چوب یا سنگریزه ایجاد کنید تا گربه را از رفتن داخل باغچه منصرف سازید گربه ترجیح می دهد روی خاک نرم راه برود یا مدفوع کند. می توانید از پوشش های پلاستکی نیز روی باغچه بهره بگیرید.

  •  آرون گروپس

از محلول های تجاری دورکننده حیوانات استفاده کنید.

بعضی محلول های تجاری وجود دارند که بوی خاصی را تولید می کنند و از این طریق حیواناتی مانند گربه را دفع می کنند. محصولی را تهیه کنید که ارگانیک و طبیعی باشد تا به حیوانات یا گیاهان آسیبی وارد نشود. این محلول ها بوی شکارچی را برای حیوانی مثل گربه یادآوری می کند. البته بعضی کوذهای گیاهی برای گربه خوشایند نیستند چرا که از آنها بوی خون خشک شده اسشمام می کند. ضمنا این حیوان از بوی مرکبات نیز فرار می کند. می توانید از پوست پرتقال، لیمو، نارنج و … برای فراری دادن حیوانات در باغچه استفاده کنید. فلفل قرمز خشک شده هم در مواردی کارساز خواهد بود.

از دستگاه دور کننده حیوانات استفاده کنید.

این دستگاه امواجی را با فرکانس بالا تولید می کند که توسط انسان شنیده نمی شود اما حیوانی مانند گربه قادر به شنیدن آن بوده و برایش آزار دهنده است. با استفاده از چنین دستگاهی که با سنسور حرکتی حضور مزاحم را تشخیص می دهد، می توانید گربه، سوسک و … را از حیاط و باغچه فراری بدهید.

از آبپاش اتوماتیک استفاده کنید.

حیوان مانند گربه به شدت از از آب فراری می باشد. با استفاده از آبپاش اتوماتیک که قابلیت خاموش و روشن از راه دور را داشته باشد و دارای سنسوری حساس به حرکت باشد می توانید این حیوانات را از باغچه دور کنید.
همچنین برای مشاهده نحوه دفع آفات با روش های ارگانیک و طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *