دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی ها و جاذبه های توریستی مونته نگرو

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹
  • ۰

مونته نگرو یکی از شهرهای بسیار مهمی است که در اروپا واقع شده است هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند و از جاذبه های بسیار زیبای این شهر بازدید می کنند وجود جاذبه های تاریخی و دیدنی های طبیعی در این شهر موجب شده است تا توجه بسیاری از گردشگان به جاذبه های این منطقه جذب شود و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری دنیا شناخته شود.

مونته نگرو از جمله شهرهای زیبا و پر جاذبه ای است که در جنوب اروپا واقع شده است این شهر کوچک به دلیل جاذبه های توریستی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی است هر ساله علاقه مندان و توریستان زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه سفر می کنند و از جاذبه های زیبای این شهر بازدید می کنند. این منطقه دارای جاذبه های بسیار متفاوتی است و به دلیل برخورداری از سواحل زیبا و بکر خود شناخته شده است وجود کوه های سرسبز و مراتع زیبا در این شهر موجب می شوند تا توجه علاقه مندان زیادی به آن جذب شود. این شهر در سال ۲۰۰۶  به یکی از شهرهای مستقل تبدیل شده است که نقش مهمی در رونق اقتصادی داشته است و امروزه نیز گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این شهر جذب می شوند و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. رشد اقتصادی این شهر و تبدیل شدن به یکی از نیروهای محرکه اقتصادی در اروپا موجب شده تا اهمیت آن روزافزون شود و افراد زیادی سالانه به این شهر سفر کنند. این منطقه به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و معتدل نیز دارای اهمیت زیادی است و از امکانات پیشرفته و به روزی نیز برخوردار می باشد در این شهر امکان تفریح و گشت و گزار زیاد برای گردشگران فراهم می شود و گردشگران این امکان را دارند تا از امکانات تفریحی زیادی در این منطقه استفاده نمایند از امکانات تفریحی در این شهر می توان به قایق سواری، دوچرخه سواری و … اشاره کرد که گویا طرفداران زیادی نیز دارد. در ادامه با دیدنی های مونته نگرو آشنا می شوید.

آشنایی با دیدنی های شهر مونته نگرو:

گذراندن اوقات فراغت و ایام تعطیلات در این منطقه می تواند برای گردشگران زیاد جذابیت داشته باشد شهر مونته نگرو دارای جاذبه های بسیار زیبایی است این شهر چشم اندازهای طبیعی و تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده است این شهر با وجود بناها تاریخی ارزشمندی که دارد می تواند مورد توجه گردشگران زیادی باشد.

 

اسوتی استفان:

اسوتی استفان یکی از مناطق دیدنی و زیبا در منطقه مونته نگرو است این منطقه با وجود چشم اندازهای بسیار فوق العاده ای که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران است چشم اندازهای زیبای فوق العاده و زیبایی که در انی منطقه وجود دارند موجب جذب گردشگران زیادی می شوند. جزایر و سواحل سنگی که در این منطقه به چشم می خورد می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند خانه هایی که سفالی هستند می تواند زیبایی بی نظیری را به معماری خانه های این منطقه دهد. این منطقه مکان مناسبی برای ماهیگیری است این منطقه یک روستای ملی و کوچک است که با وجود جاذبه های زیبای خود یکی از مناطق توریستی و دیدنی های مونته نگرو است سواحل ماسه ای این منطقه با وجود چشم اندازهای بکر خود می تواند توجه شما را به خود جلب کند.

بندر مونته نگرو

پارک ملی بیوگرادسکا گورا:

این پارک ملی نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی مهم در این شهر است و به دلیل تنوع جانوری و گیاهی که دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد این پارک میان دو رود لیم و تارا که در مرکز شهر هستند واقع شده است و دارای جذابیت های بی شماری برای گردشگران می باشد. این پارک دارای دریاچه ای بسیار زیبا و بکر است و چشم اندازهای زیبایی را به خود اختصاص داده است. از زیبایی ها و چشم اندازهای دیگر در این پارک ملی می توان به علفزارها، رودخانه های خروشان، جنگل های قدیمی و … اشاره کرد این پارک در شمار کوچک ترین پارک های منطقه به شمار می آید. بسیاری از درختانی که در این منطقه یافت می شوند قدمتی ۵۰۰ ساله دارند و خیلی از گردشگران دریاچه این پارک را به عنوان دریاچه یخی می شناسند.

دیدنی های مونته نگرو

  •  آرون گروپس

آلسینج:

یکی از مهم ترین بندرگاه های اروپا بندر آلسیج است که در شهر مونته نگرو واقع شده است و یکی از دیدنی های مهم این شهر است این بندرگاه باستانی دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و مورد توجه گردشگران زیادی نیز قرار می گیرد. این بندرگاه یکی از مقرهای دزدان دریایی است و در دریای زیبای آدریاتیک واقع شده است و می تواند مورد توجه گردشگران زیادی واقع شود این بندر در جنوب شهر واقع شده است و در نزدیکی مرز آلبانی واقع شده است. سواحل زیبا و چشم نواز این بندر می تواند مورد توجه خیلی از گردشگران واقع شود این بندر دارای جاذبه های دیدنی دیگری همچون مناره های مسجد است که می تواند بازدیدکنندگان بسیار زیادی داشته باشد.

طبیعت مونته نگرو

کوه لاوسن:

این کوه یکی دیگر از جاذبه های توریستی  و دیدنی های مونته نگرو محسوب می شود که می تواند توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند این کوه به دلیل چشم اندازهای بسیار زیبایی که دارد می تواند مورد توجه باشد جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بسیار زیبایی که می توانید در این منطقه مشاهده کنید شاید شما را به خود جذب کند و شما علاقه مندان را با یکی دیگر از جاذبه های توریستی بسیار مهم مونته نگرو آشنا کند. این کوه دارای دو قله گرانیتی بسیار ارزشمند است جالب است بداندی که این کوه به عنوان یکی از مهم ترین سمبل های این شهر شناخته می شود. با بالا رفتن از ارتفاعات این کوه می توانید چشم اندازهای بسیار زیبایی را مشاهده کنید تصاویر و چشم اندازهای زیبای این کوه می تواند طبیعت بسیار زیبای مونته نگرو را به شما معرفی کند.

کوه های مونته نگرو

شهر مونته نگرو دارای بناهای تاریخی بسیار زیادی است این شهر محله های قدیمی بسیار زیادی دارد و یکی از قدیمی ترین محله های آن نیز ستینه است که قدمت آن به قرن پانزدهم باز می گردد موزه و کلیسایی که در این منطقه واقع شده است یکی دیگر از جاذبه های مهم آن محسوب می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *