دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش مرحله به مرحله حنا گذاشتن روی موها + عکس

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با آموزش گذاشتن حنا روی موها در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم این رنگ موی طبیعی مورد توجه تان قرار بگیرد.

حنا از انواع رنگ موهای گیاهی و طبیعی می باشد که شما می توانید به کمک آن موهای سفید خود را بپوشانید و در رنگ موهایتان تغییرات مثبتی را ایجاد نمایید و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

آموزش حنا گذاشتن روی موها

گذاشتن حنا روی موی سر کمی وقت گیر می باشد و شما می توانید با چند بار تمرین و تکرار مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید همچنین در هنگام قرار دادن حنا روی سر باید دقت داشته باشید تا صورت و دست ها و لباس هایتان رنگی نشود و بعد از قرار دادن حنا روی مو باید سر خود را به کمک پلاستیک بپوشانید و به مدت چند ساعت صبر نمایید سپس موها را بشویید.

گذاشتن حنا روی مو

نحوه رنگ کردن موی سر با حنا

برای قرار دادن حنا روی سر ترفندها و مراحلی را باید طی کنید که عبارتند از :

گذاشتن حنا روی موی سر

۱. آماده سازی حنا 

ابتدا حنا را به همراه مقداری آب درون ظرفی مناسب بریزید. توجه داشته باشید که برای حل کردن ۱/۲ فنجان حنا به ۱/۴ فنجان آب نیاز دارد و بعد از حل کردن حنا درون آب در صورت نیاز یک قاشق غذاخوری آب گرم به آن بیفزایید تا غلظت حنا مانند پوره سیب زمینی شود.

  •  آرون گروپس

روی ظرف حاوی حنا را به کمک پلاستیکی بپوشانید سپس ظرف را در دمای اتاق به مدت ۱۲ ساعت قرار بدهید. بعد از مدت زمان ذکر شده مقداری آب گرم به حنا بیفزایید تا به راحتی روی موهای شما پخش شود.

۲. شستن موها 

برای شستن موها از شامپوی همیشگی تان استفاده نمایید و بعد از شستن موها آن ها را به کمک حوله یا سشوار خشک نمایید. به موهایتان نرم کننده نزنید زیر چربی های موجود در نرم کننده مانع از ورود حنا به موها و ریشه آن ها می شود.

شستن موها

۳. زدن روغن به اطراف صورت 

اگر موهای شما بلند است آن ها را در قسمت بالای سر خود جمع نمایید و روی پیشانی و اطراف صورت خود و جاهایی که تمایل ندارید رنگ بگیرد را روغن نارگیل یا وازلین بزنید همچنین برای جلوگیری از رنگی شدن دست و ناخن ها از دستکش استفاده نمایید.

زدن وازلین روی پوست صورت

۴. شانه زدن موها 

موهایتان را شانه بزنید و آن را به چند دسته تقسیم نمایید بهتر است برای شانه زدن موها از شانه ها با دندانه هایی عریض استفاده نمایید سپس موها را به صورت لایه به لایه به حنا آغشته نمایید.

قرار دادن حنا روی موها

۵. قرار دادن حنا روی موها 

بعد از اینکه حنا را آماده کردید و موهایتان را دسته بندی کردید باید موها را به حنا آغشته نمایید. برای این کار دسته هایی نسبتا باریک و ۵ سانتی از موها را از قسمت عرض جدا نمایید و از لایه بالایی موها شروع به گذاشتن حنا روی موها کنید.

جدا کردن موها

توجه داشته باشید که برای قرار دادن حنا روی موی سر می توانید از یک قلموی بزرگ مخصوص رنگ استفاده نمایید و حدود یک تا دو قاشق غذاخوری از حنا را ریشه موها قرار دهید سپس حنا را روی ساقه موها پخش نمایید و اگر لازم بود و حنا به همه قسمت موهای شما نرسید مقدار بیشتری از حنا را روی موهایتان قرار دهید.

بعد از اینکه اولین دسته از موهایتان را به حنا آغشته کردید آن را چندین دور بپیچید و در قسمت بالایی سر فیکس نمایید و در صورت تمایل می توانید از گیره برای محکم کردن قسمت بالایی موها استفاده نمایید.

قرار دادن حنا روی موی سر

قرار دادن حنا روی مو سر

دسته بعدی موها را جدا نمایید و خمیر حنا را روی آن ها پخش کنید توجه داشته باشید که باید از ریشه موها شروع نمایید و خمیر را به تدریج تا نوک مو پخش کنید و اگر لازم بود حنای بیشتری را موها قرار دهید تا زمانی که همه قسمت مو از ریشه تا نوک آن به حنا آغشته شود.

رنگ مو با حنا

این دسته را نیز بپیچانید و آن را بالای دسته قبلی قرار بدهید. برای همه بخش های مو این کار را تکرار نمایید. توجه داشته باشید که حنا باید همه قسمت های موی شما را بپوشاند همچنین قرار دادن حنا روی موها را باید از قسمت پشت سر شروع نمایید سپس به سمت جلوی سر بروید و بعد در دو طرف سر حنا را قرار دهید.

قرار دادن حنا روی موها

بعد از پیچاندن همه قسمت های مو در بالای سر اطراف خط رویش موهایتان را چک نمایید و هر جایی که حنا کم بود به آن حنا بیفزایید.

قرار دادن حنا روی مو سر

۶. پوشاندن مو 

دور موهایتان را پلاستیک بپیچید توجه داشته باشید که همه قسمت های مو باید به کمک پلاستیک پوشانده شوند. پوشاندن مو ها باعث می شود که حنا گرم و مرطوب بماند و در نتیجه موها به خوبی رنگ بگیرند. حنا معمولا بین ۲ تا ۴ ساعت به موها رنگ می دهد و هر چقدر زمان بیشتری حنا روی موها بماند رنگ بهتری را به موها می دهد و با گرم نگه داشتن نیز رنگ موها بهتر می شود در نتیجه بهتر است روی پلاستیک را کلاه گرمی بپوشید.

قرار دادن حنا روی موها

اگر تمایل دارید نتیجه ای بهتر بگیرید باید حنا را به مدت ۶ ساعت روی موهای خود قرار بدهید.

ترفندهایی برای قرار دادن حنا روی سر

۷. شستن موها 

بعد از گذشت مدت زمان مکث دستکش دست تان نمایید و پلاستیک را از روی سر خود بردارید سپس حنا را از روی موها بشویید. توجه داشته باشید برای راحت تر جدا کردن حنا از روی موها می توانید از نرم کننده استفاده نمایید.

رنگ کردن موی سر

شستن و نرم کننده زدن به ساقه و ریشه موها را تا جایی ادامه بدهید که حنا به صورت کامل از روی موهای شما شسته شود.

شستن مو

۸. موهایتان را به کمک سشوار خشک نمایید.

۹. بعد از قرار دادن حنا روی موها باید به مدت چند روز صبر نمایید تا حنا به صورت کامل جذب موها شود و در اصطلاح موهایتان رنگ باز کند و بعد از شستن حنا ، موهایتان بسیار روشن و نارنجی به نظر می رسند ولی بعد از گذشت چند روز موهایتان تیره تر می شوند.

۱۰. حنا برای تقویت موی سر مفید است و مانند رنگ مو با قهوه و رنگ مو با دارچین از انواع روش های طبیعی و بدون ضرر برای رنگ کردن موی سر به شمار می رود.

قرار دادن حنا روی موی سر

در این مطلب با نحوه گذاشتن حنا روی موها آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید موهایتان را به راحتی به کمک این روش طبیعی رنگ بزنید و جذابیت و زیبایی موهای خود را تکمیل نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *