دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های بیروت و جاذبه های تماشایی عروس شهرها در خاورمیانه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

بیروت یکی از شهرهای زیبایی است که در کشور لبنان واقع شده است خیلی از توریستان و جهانگردان این شهر را به عنوان عروس زیبای لبنا و یکی از جاذبه های مهم این کشور می دانند. این کشور طرفداران بسیار زیادی دارد و با وجود دیدنی های متنوعی که در شهر بیروت وجود دارد هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر به لبنان سفر می کنند.

بیروت در شمار بزرگ ترین شهرهای دنیا واقع شده است این شهر در میان شهرهای خاورمیانه به عنوان عروس شهرها شناخته می شود این شهر دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است و هر ساله نیز گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب می کند. این شهر آثار تاریخی بسیار زیادی دارد و با وجود موزه های فرهنگی خود نیز بسیار شناخته شده است خیابان های این شهر بسیار زیبا و چشم نواز هستند و از طبیعتی بسیار زیبا برخوردار می باشند در میان خیابان های این شهر می توانید رستوران های لاکچری و مدرنی را مشاهده کنید که توریستان زیادی را جذب کرده اند. این شهر پایتخت مرکزی لبنان است و در طول جنگ های مختلفی که داشته است صدمات زیادی نیز دیده است اما با وجود توانسته پیشرفت های زیادی داشته باشد در ادامه این بخش می توانید با جاذبه های بسیار زیادی از این شهر زیبا آشنا شوید و چشم اندازهای زیبایی از آن را مشاهده کنید.

دیدنی های مهم شهر بیروت:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های متنوع در دنیا هستید بهتر سری به شهر بیروت که یکی از شهرهای لبنان است بزنید این شهر با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی خود شهرت دارد و گردشگران زیادی را جذب کرده است.

 

حمام های رومی بیروت:

یکی از مکان های دیدنی مهم در شهر بیروت حمام های رومی هستند که در یک فضای باز قرار دارند و سالیانه بازدیدکنندگان زیادی از آن ها بازدید می کنند. تاریخچه این حمام ها به زمان های دور باز می گردد که حکومت در این شهر به دست رومی ها بود و در آن زندگی می کردند. اگر قصد سفر به کشور لبنان را دارید حمام های رومی در بیروت می تواند یکی از بهترین گزینه ها در طول سفر باشد. این حمام های تاریخی در سال ۱۹۹۰ توسط دولت مورد بازساری قرار گرفت و یکی از زیباترین مکان هایی ست که می توان در بیروت عروس خاورمیانه آن را تماشا کرد و از سفر خود لذت برد.

دیدنی های بیروت

موزه سرسق بیروت:

این موزه مهم و دیدنی محل نگهداری آثار فرهنگی شهر  بیروت می باشد که برای مردم این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این موزه در یکی از قدیمی ترین مناطق این شهر واقع شده است و دارای معماری خاص لبنانی می باشد. این موزه در قرن ۱۹ توسط خانواده سرسق ساخته شده است و سالیان زیادی ست که از آن به عنوان یک موزه فرهنگی استفاده می شود. این موزه قدیمی دارای بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان می باشد که اکنون یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی در شهر بیروت به حساب می آید.

کاخ بیروت

  •  آرون گروپس

کلیسای مریم مقدس بیروت:

این کلیسای مهم که نام اصلی آن کلیسای بانوی مقدس ما می باشد یکی از معنوی ترین مکان های شهر بیروت است و از مهم ترین جاذبه های گردشگری در این شهر محسوب می شود. این کلیسای فوق العاده برای احترام به مریم مقدس در این شهر بنا شده است و مجسمه آن چشم انداز وسیع و زیبایی به مناطق اطراف بخشیده است. همه ساله بیش از ۱۰۰ هزار نفر گردشگر از نقاط مختلف جهان به کشور لبنان می آیند که بعید است از این تعداد بیش از ۹۰ درصد آن ها از این مکان مذهبی بازدید نکنند. اگر قصد سفر به شهر بیروت را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این کلیسا بازدید نمایید.

شهر بیروت

ساحل بیبلوس بیروت:

مکانی فوق العاده آرامش بخش و دیدنی که در نزدیکی این شهر واقع شده است و می تواند آرامشی خاص را در اختیار مسافران خود بگذارد. این ساحل دیدنی یک مقصد گردشگری محبوب برای مردم این کشور به حساب می آید و شما نیز اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از این بندر زیبا که یکی از بنادر فوق العاده در کشور لبنان می باشد را فراموش نکنید. شما می توانید از مناظر زیبا این بندر بازدید نمایید و در رستوران های سنتی این بندر از غذاهای لذیذ و خوشمزه آن لذت ببرید. در اطراف این بندر تفریحگاه های زیادی وجود دارد که می تواند یک روز عالی را برای شما بسازد.

چشم انداز بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت:

این دانشگاه یکی از مهم ترین دانشگاه ها در جهان می باشد که قدمت آن به ۱۵۲ سال پیش باز می گردد و جز ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان می باشد. این دانشگاه دارای بخش های زیادی از جمله باغ‌ های گیاه‌شناسی،موزه باستان‌شناسی،ساحل و ساختمان های تاریخی می باشد که به نوع خود بسیار جالب است. موزه باستان شناسی این دانشگاه در سال ۱۸۶۸ تاسیس شد و از آن زمان شروع به فعالیت نمود. همچنین موزه این دانشگاه قدیمی ترین موزه باستان شناسی در خاورمیانه می باشد. همه ساله گردشگران زیادی از این دانشگاه آمریکایی بازدید می کنند و در آن به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با باستان شناسی می پردازند. شما نیز اگر قصد سفر به شهر بیروت را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این دانشگاه قدیمی بازدید نمایید.

مکان های گردشگری بیروت

صخره‌های کبوتر بیروت:

صخره های کبوتر خلقت طبیعی فوق العاده ای می باشند که در شهر بیروت واقع شده اند و زیبایی خاصی را به این شهر بخشیده اند. اگر می خواهید یک منظره فوق العاده را در زندگی خود تماشا کنید قطعا این منطقه در این شهر می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. قدم زدن در این منطقه بسیار لذت بخش است و شما را شگفت زده خواهد کرد.

سواحل بیروت

بیروت یکی از مکان های دیدنی لبنان است و یکی از شهرهای مهم در این کشور محسوب می شود شاید دیدن جاذبه های طبیعی و چشم اندازهایی از این شهر توجه هر علاقه مندی را به خود جلب کند در ای ن بخش نیز با جاذبه های مختلفی از این شهر آشنا شدید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *