دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مروری بر جاذبه های دیدنی و مکان های گردشگری اتیوپی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

اتیوپی یکی از قبایل و کشورهای آفریقایی است همانطور که می دانید مناطق آفریقایی نشین یکی از مناطق فقیرنشین دنیا هستند و در سال های اخیر به دلیل کمبودهای مختلفی در این کشورها وجود داشته است جان بسیاری از این افراد به خطر افتاده است شاید برای شما جالب باشد که این منطقه در سال های اخیر یکی از مناطق توریستی شده است و تنها علاقه مندان به خصوصی را به سوی خود می کشاند.

اتیوپی یکی از مناطق دور افتاده آفریقایی است کشوری که هنوز جاذبه های گردشگری زیادی ندارد اما با این وجود سالانه خیرین و جهانگردان زیادی به این مناطق سفر می کنند علت سفرهای این دسته از افراد به کشورهای محرومی همچون اتیوپی رساندن کمک های انسان دوستانه ای است که این منطقه دارای کوهستان های وسیعی است که می توان به عنوان یک جاذبه طبیعی به آن ها اشاره نمود. کوهستان های تیگرا یکی از مناطق مرزی در اتیوپی هستند که به دلیل اشکال صخره ای خود و چشم اندازهای زیبایی که دارند مورد توجه هستند و جدای از اهمیت جغرافیایی خود دارای ارزش توریستی می باشند. این منطقه در سال های اخیر نیز دچار خشکسالی شده است  و جالب است بدانید که در برخی از کوهستان های آن کوه های آتشفشانی وجود دارند این گازهای آتشفشانی تشکیل شده از گوگرد هستند و می توانید تاثیرات زیادی بر روی محیط های اطراف داشته باشند بخش هایی از فلات های این منطقه نیز دارای جذابیت می باشند و به دلیل چشم اندازهای خود زیبا هستند. از دیگر جاذبه های طبیعی در این کشور می توان غارها اشاره کرد غار کورارو یکی از غارهای پر جاذبه و مهم در این کشور است که می توانید از آن ها دیدن کنید.

دیدنی های اتیوپی را بشناسید:

کشور اتیوپی به دلیل فرهنگ و تاریخ خود شهرت دارد این کشور دارای کوهستان های مختلف، غارها و کلیساهای گوناگونی است در بخش هایی از کوهستان ها و ارتفاعات این مناطق می توانید از جاذبه های تاریخی همچون کلیساها نیز دیدن نمایید.

 

لالیبلا:

اتیوپی دارای جاذبه های توریستی است که در کمتر جایی از دنیا وجود دارد خیلی از گردشگران این منطقه را به عنوان یک منطقه فقیرنشین می شناسند مردمان بومی که در این مناطق ساکن هستند به دلیل فرهنگ خاص خود شهرت دارند لالیبلادر میان ارتفاعات شمالی از اتیوپی واقع شده است این منطقه دارای شهرت جهانی بی شماری است و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی شناخته می شود که در میان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه به دلیل جاذبه های تاریخی خود نیز شناخته شده است این منطقه به دلیل کلیسای سنگی که دارد شناخته شده است در قرن بیستم این کلیسا موقعیت مذهبی بسیار مناسبی داشته است و متعلق به ارتدکس های مسیحی بوده است شما با بازدید از این کلیسا می توانید با یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این منطقه آشنا شوید و از نزدیک مشاهده کنید.

جاذبه های اتیوپی

آدیس بابا:

یکی دیگر از دیدنی های اتیوپی آدیس بابا است این شهر به عنوان بزرگ ترین شهر در این کشور است و هر ساله گردشگران و توریستان زیادی را از مناطق مختلف به سوی خود جذب می کند این شهر جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون نفر است این شهر به دلیل تنوع فرهنگی و ریشه های بومی و مردمی که در آن وجود دارد بسیار شهرت دارد و یکی از جاذبه های توریستی مهم محسوب می شود. این شهر اقلیت های مذهبی و دینی را در خود جای داده است و یکی از بزرگ ترین پایتخت های سیاسی در اتیوپی است که می توان آن را یکی از شهرهای مهم این کشور نیز نامید. اهمیت این شهر در آفریقا نیز بسیار زیاد است و از این جهت آن را پایتخت سیاسی آفریقا نیز می نامند نقش و تاثیری که این شهر در تشکل اتحادیه های بین المللی دارد موجب شده است تا سالانه بسیاری از جلسات مهم دولتی در این شهر برگزار شوند. کمیته های اقتصادی و سازمان های بین المللی از مهم ترین اتحادیه هایی هستند که در این شهر دایر شده اند.

 

  •  آرون گروپس

دره اومو:کلیسای اتیوپی

این دره به خودی خود می تواند یکی از منحصر به فردترین جاذبه های توریستی و چشم اندازهای طبیعی در این کشور باشد در این دره ۵۰ قبیله زندگی کرده اند بنابراین با وجود قدمت تاریخی که این دره دارد می تواند یکی از بکرترین جاذبه های اتیوپی باشد. با سفر به این دره می توانید فرهنگ ملت های آفریقایی را از نزدیک ببینید زیرا همانطور که اشاره شد این منطقه تشکیل شده از اقلیت های فرهنگی و بومی از و از این حیث دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. از مهم ترین تمدن های قبیله ای که در این دره ساکن بوده اند می توان به قبایل کارو، مرسی، همر و کونسو اشاره نمود این دره با وجود اینکه یکی از مناطق صعب العبور در اتیوپی است اما همچنان جاذبه های توریستی خاص خود را دارد و به دلیل تنوع سنت ها، فرهنگ، جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای مختلف مورد توجه گردشگران زیادی است.

دیدنی های اتیوپی

کوهستان تیگرا:

اگر همچنان از علاقه مندان به جاذبه های مختلف در و طبیعی در اتیوپی هستید می توانید از یکی دیگر از دیدنی های این کشور دیدن نمایید کوهستان تیگرا تشکیل شده از صخره هایی مرتفع است مارپیچ بودن و صعب العبور بودن این صخره ها موجب شده است تا توجه خیلی از گردشگران به این کوهستان جذب شود. جالب است بدانید این کوهستان ها در گذشته یکی از پناهگاه های مهم بوده اند و بسیاری از مردمان ساکن در این کشور در میان این صخره ها و کوهستان ها پناه می یافته اند. این کوهستان ها تشکیل شده از سنگ های ماسه ای هستند و در برخی از بخش های آن نیز حفره های زیرزمینی مشاهده می شوند از دل این حفره های بزرگ دیدن شب و آسمان آن بسیار زیبا و دلچسب خواهد بود.

مکان های گردشگری اتیوپی

اتیوپی یکی از مکان های دیدنی آفریقا به شمار می آید و یکی از کشورهای فقیرنشینی است که تشکیل شده از اقلیت های بومی است این مناطق دارای سنت های ویژه ای هستند و به دلیل فرهنگ متنوع و گوناگونی که با سیار مناطق دنیا دارند بسیار مورد توجه هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *