دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پانچ صورت چیست؟ و چه تاثیرات مثبت و منفی دارد؟

  • سحر هودانلویی
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

جای جوش و آکنه ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند جلوه کند، از این رو به دنبال روش های مطمئن و موثر برای از بین بردن آن ها هستند که در این رابطه پانچ صورت توصیه می شود.

پانچ در رفع و درمان جای جوش، آکنه، التهاب پوستی، اسکار و جای آبله بسیار تاثیر گذار می باشد که در عصر امروز از شایع ترین اقدامات برای درمان این نا زیبایی های پوست به شمار می آید. این روش از عمل های پیشرفته و نوین می باشد که در کوتاه ترین زمان؛ پوستی صاف، شفاف و نرم برایتان به ارمغان می آورد.

اگر مایل به آشنایی بیشتر با پانچ صورت و اقداماتی که در قبل و بعد عمل باید رعایت کنید، هستید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

پانچ صورت برای چه مواردی تاثیر گذر است؟

پانچ صورت چیست؟

این عمل با کمک سوزن های مخصوص با روش ایجاد سوراخ هایی به روی پوست انجام می شود. از لبه های تیز سوزن برای شکستن رشته های بافت سلول فیبروتیک استفاده می شود که مسبب ایجاد آسیب به بافت های زیرین می شود. در این شرایط گسترش رشته های فیبروتیک و رسوب جدید کلاژن های ناشی از بهبود زخم، به از بین رفتن جای زخم و جوش ها منجر می شود.

در واقع عمل پانچ از روش های تقریبا بدون درد و عواقب می باشد که در نهایت نتیجه ای باب دل تان به وجود می آورد. برای استفاده از این روش در ابتدا می بایست، نوع، محل و شدت آن را در نظر بگیرید و در آخر نیز به بررسی شرایطی همچون تجربه و انتظارات بالینی، تروما، جراحی قبلی، پیوند پوست، چین چروک و سلولیت ها بپردازید. گفتنی است که در ابتدا محدوده ای که می بایست درمان صورت گیرد، پاک می شود و سپس از بروز هرگونه التهاب و تورم نیز جلوگیری می کند.

  • نحوه انجام کار

قابل به ذکر است که زخم های حاشیه اسکار نیز به طور جداگانه ای ارزیابی و پاکسازی می شوند. برای این اقدام معمولا از بی حسی های موضعی استفاده می شود. نحوه انجام کار به این صورت است که یک سوزن سه قاعده ای را با شماره های ۱۸ و ۲۰ با سوزن ناکور دیگری در کنار زخم ها قرار می دهند که موازی با پوست می باشد و در نهایت سوراخ هایی به روی صورت بر جای می گذارد. خوب است بدانید که برای درمان چین و چروک پوست و زخم های سطحی از سوزن های کوچک استفاده می کنند.

این سوزن ها با حرکات چرخشی؛ جلو و عقب نوار های فیبری را در لایه های عمیق درماتوم پوست مورد انتقال قرار می دهند. سپس این سوزن ها به صورت ۹۰ درجه چرخش پیدا می کنند که برای باری دیگر شروع به حرکت می کنند. سوزن های برداشته شده با ایجاد زخم به روی پوست، از بروز خونریزی نیز جلوگیری می کنند.

  •  آرون گروپس

آشنایی با مزایا و معایب پانچ صورت

  • برای چه مواردی می توان از این روش درمان استفاده کرد؟

برای درمان کیست و اسکار این روش درمان می تواند بسیار موثر باشد، همچنین در دیگر قسمت های آسیب دیده از بافت بدن و زخم های بر جا مانده به روی پوست می توان از پانچ استفاده کرد.

در این رابطه گفتنی می باشد که آکنه های سخت و عمیق ممکن است روند درمان را با اختلال مواجه کنند، همچنین این آکنه ها از نظر عمق زیاد و مقدار کم، ممکن است انجام عمل را مقداری دشوار کنند. همچنین این روش درمان برای زخم بوکسار، اسکار های غلتکی و زخم های عمیق بسیار مناسب به شمار می آید که با مشخص شدن آن می توان بهترین نوع پانچ را با توجه به نوع و اندازه جای زخم ها انتخاب و مورد عمل قرار دارد.

توصیه بسیاری از پزشکان برای رفع منافذ عمیق پوست و کیست های بزرگ شده، استفاده از پانچ است که برای رفع و آزمایش خال، نشانه های سرطان پوست و دیگر عارضه های جدی می تواند مورد استفاده و برای درمان قرار گیرد.

اقداماتی که قبل از عمل باید انجام دهید

توجه داشته باشید که اقدامات گفته شده در ادامه، به شما در از بین بردن جای جوش به وسیله پانچ صورت کمک به سزایی می کند.

  1. صورت خود را به طور کامل قبل از عمل با آب و صابون شستشو دهید. همچنین دوش گرفتن نیز از اقدامات مناسب در این امر به شمار می آید.
  2. اگر به بیماری خاصی همانند دیابت مبتلا هستید و مجبور به مصرف قرص و دارو های مخصوص نیز هستید، توصیه می شود پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.
  3. در صورت مصرف هر یک از مواد مخدر و دخانیات، خوب است که پزشک در جریان آن باشد.
  4. در روز عمل از هیچ یک وسایل آرایشی استفاده نکنید و همان طور طبیعی و بی آرایش در مراکز زیبایی حاظر شوید.
  5. ابتلا به بیماری های مزمنی را همچون تبخال، غشار خون، ایدز، و بیماری های عفونی همانند هپایتت را از پزشک مربوطه مخفی نکنید.
  6. خانم های باردار و شیر ده نیز برای جلوگیری از بروز هر عوارضی مربوط به این امر، باید با پزشک خود صحبتی داشته باشند.
  7. همچنین افراد مبتلا به آکنه های پوستی می بایست، قبل از انجام هر گونه اقدام در رابطه با پانچ صورت، دوره های از بین بردن آکنه را کامل کنند.

آشنایی با پانچ صورت

آشنایی با مزایا و معایب پانچ صورت

پانچ پوست نیز همانند دیگر روش های زیبایی تاثیرات مثبت و منفی برای افراد به دنبال دارد. علت بسیاری از توصیه پزشکان برای انجام این عمل زیبایی، درمان جای جوش و آکنه است که در طولانی مدت اثری عمیق از خود بر جای می گذارد و ممکن است برای بسیاری از افراد جلوه ای ناخوشایند داشته باشد. گفتنی است که پانچ از روش هی مطمئن و تاثیر گذار است که می توان با اطمینان بر او، سلامتی پوست خود را باری دیگر به دست آورید.

در این رابطه قابل به ذکر می باشد که از سویی دیگر این روش درمان معایبی نیز ممکن است در پی داشته باشد که در ادامه به ذکر تمامی آن ها پرداخته ایم.

  • مزایا

تاثیر گذار برای تمامی موارد:

تا به کنون باید متوجه شده باشید که هر چه جای زخم عمیق تر باشد، از بین بردن آن نیز به مراتب سخت تر است. نکته ای که در این روش درمان به نتیجه رسیده است، تاثیر گذاری بالای آن در درمان موارد خیلی نازک و شدید است که به راحتی از عهده آن بر می آید. گفتنی است که پانچ صورت برای افراد دارای اسکار و جای جوش های عمیق بسیار مناسب به شمار می آید.

موثر ایفا شدن:

در بین روش های امروزی درمان جای جوش و آکنه توصیه می شود، پانچ را انتخاب کنید. چرا که لیزر و لایه بردار های شیمایی به راحتی از عهده پاک سازی جای جوش و آکنه های کم عمق بر نمی آیند و در رابطه با موارد سخت و دشوار چندان گزینه مناسبی نیز به شمار نمی آیند. اگر از این روش و تکنیک های مدرن استفاده کرده باشید، به راحتی متوجه منظور این عبارت خواهید شد، با این حال طبق مطالعات انجام شده باید گفت که رنگ پوست و نوع آن نیز در این رابطه دخالت دارد.

ریکاوری راحت و آسان:

از نظر بسیاری از پزشکان؛ پانچ از جراحی های زیبایی کم خطر و آسان به شمار می آید که برای انجام آن تنها به بی حس های موضعی نیاز می باشد. همچنین روند درمان به راحتی و بدون درد صورت می گیرد که برای مواقع نادر، عواقب احتمالی در پی دارد. در این زمان و مواقع حاد ممکن است از شستشوی صورت منع شوید و در طی روند درمان از پوشش های مخصوص نیز استفاده کنید.

علت استفاده از پانچ صورت

  • معایب

ممکن است به تنهایی تاثیر گذار نباشد:

در بسیاری از مواقع به علاوه؛ اقدامات مربوط به پانچ برای تاثیر گذاری، توصیه می شود که از لیزر و لایه برداری های شیمیایی نیز استفاده کنید. مواردی وجود دارد که انجام آن به تنهایی میسر نیست و می بایست هزینه های بیشتری برای درمان پوست خود هزینه کنید. درست است که این روش اغلب برای نتیجه بهتر انجام می گیرد، اما ممکن است موارد بسیاری از استحکامات مربوط به پانچ را با اختلال مواجه کند.

جای زخم اضافی بر جای می گذارد:

این جمله در ذهن ممکن است کمی پارادوکس ایجاد کند؛ به این صورت که در حین از بین بردن اسکار، دیگر زخم هایی را در طی روند درمان بر روی پوست خود بر جای بگذارید. گفتنی است که اگر چه زخم های بر جای مانده از پانچ توجه کمتری نسبت به جوش جلب می کنند، اما قابل به ذکر است که عمل آن چندان بی نشانه نیست و ممکن است تا آخر عمر همراهتان باقی بماند.

همچنین این مشکل را  می توان با لیزر و آرایش های مناسب پنهان کرد که ممکن است برای برخی از افراد خوشایند به عمل نیاید.

امکان تناقض رنگ پوست وجود دارد:

زمانی که پزشک مربوطه از دیگر نقاط بدن پوست بر می دارد و برای پانچ قسمت های مشخص شده از پوست تان استفاده می کند، ممکن است عدم تطابق در بین رنگ ها نیز وجود داشته باشد. درست است که در حین عمل و با ارتقای پوست، قسمت های پایینی نیز به سمت بالا آورده می شوند، اما بد نیست که این مسئله را با پزشک خود هماهنگ تر کنید.

علت کمپرس آب سرد در پانچ صورت چیست؟

نکاتی که پس از پانچ باید در نظر داشته باشید

یکی از شرایط لازم برای کسب نتیجه ای خوب و مناسب از پانچ، رعایت نکاتی است که پس از عمل باید انجام دهید. این توصیه ها مواردی هستند که در ادامه معرفی شده اند؛

  1. پس از اتمام کار به روی محل های مورد درمان یافته، کمپرس آب سرد قرار دهید. این اقدام از خونریزی های احتمالی و همچنین حفظ هموستاز بدن نقش موثری را ایفا می کند.
  2. دیگر توصیه های مراقبتی بعد از درمان می تواند شامل پماد های تجویزی، تمیز کردن جای زخم و دست نزدن به محل پانچ باشد. همچنین قرار نگرفتن حد امکانی در معرض نور های آفتاب نیز می تواند از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.
  3. گفتنی است که مقدار کمی کبودی در محل های مورد نظر کاملا عادی می باشد که در این رابطه بسیاری از پزشکان؛ دارو های ضد التهاب و آنتی بیوتیک برای فرد تجویز می کنند.
  4. پس از ۱ هفته حتما به پزشک برای معاینه مراجعه کنید تا بررسی های لازم در این رابطه صورت گیرد. همچنین در صورت نیاز می توان جلسات ترمیمی و توصیه های لازم را از پزشک مربوطه دریافت کنید.
  5. بسیاری از پزشکان  برای نتیجه بهتر از این فرایند، به بیماران خود لیزر فرکشنال را توصیه می کنند که به عنوان درمان تکمیلی شناخته شده می باشد.
  6. با کمک لایه بردار های شیمیایی و یا لیزر سطحی می توان نتایج خارق العادی به روی پوست پس از پانچ بر جای بگذارید.
  7. به کار گیری تکنیک های ترکیبی توسط پزشک نیز می تواند درمان جای جوش را با موفقیت بیشتری همراه کند.

عواقبی که ممکن است برای فرد به وجود آید

بعضی از عواقب استفاده از این روش زیبایی، می تواند شامل مواردی که در ادامه معرفی کرده ایم، باشد.

نکات مراقبی در رابطه با پانچ صورت

  1. کبودی
  2. ایجاد خراش و جای زخم
  3. ایجاد کلوید
  4. همچنین این پانچ ها ممکن است در پشت اسکار کوچی قرار بگیرند، که در این رابطه خوب است درمان های بیشتری صورت گیرد.
  5. گفتنی است که اگر این عمل زیبایی به درستی انجام نشود، ممکن است مناطق بالاتری از جوش و اسکار را از بین ببرد که در نهایت به ایجاد زائده منجر می شود.
  6. قابل به ذکر است که پانچ به تنهایی نمی تواند زخم های عمیق و جای آکنه را از بین ببرد، بلکه باید با دیگر تکنیک هایی همچون میکرونیدلینگ، میکرودرم و لیزر های سطحی و با استفاده از لایه بردار های شیمیایی پوست به نتیجه ای خوب و مناسب برسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *