دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های ریودوژانیرو شهری با جذابیت های توریستی بی نظیر در برزیل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

همانطور که می دانید کشور برزیل یکی از کشورهای پر جاذبه دنیا است منطقه ای که دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است این منطقه یکی از مقاصد گردشگری مهم در دنیا است و از زیبایی های بسیار زیادی برخوردار است. یکی از دیدنی های کشور برزیل شهر زیبای ریودوژانیرو است شهری که به واسطه جاذبه های طبیعی و تاریخی خود شناخته شده است و دارای سالن های ورزشی بزرگ است.

ریودوژانیرو از شهرهای زیبای برزیل است شهری محبوب با جذابیت های توریستی بی نظیر خود که سالیان سال مورد توجه گردشگران زیادی بوده است این شهر هر ساله با استفاده از تورهای مسافرتی مختلف گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. این شهر یکی از شهرهای بزرگ است که در آن بزرگ ترین فستیوال های تاریخ برگزار شده اند این شهر از چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی برخوردار است و به دلیل برخورداری از رستوران های مجلل مورد توجه بسیاری از گردشگران است این منطقه همچنین تاسیسات اقامتی مختلفی دارد این شهر در شمار بزرگ ترین شهرهای کشور برزیل است که از زیبایی های زیادی نیز برخوردار می باشد. اهمیت جغرافیایی این منطقه نیز موجب شده است تا چشم اندازهای بیشتری را به خود اختصاص دهد و از مناطق اطراف گردشگران زیادی جذب کند. این شهر مشهور هر ساله برگزار کننده بزرگ ترین کارناوال ها است و از این جهت یکی از شهرهای پر جاذبه محسوب می شود خیلی از گردشگران به دلیل وسعت این شهر ممکن است آن را با پایتخت برزیل اشتباه بگیرند اما این شهر پایتخت رسمی این کشور به شمار نمی آید. وجود مهم ترین سواحل، مجسمه های تاریخی، بناهای تاریخی، کلیساها، موزه ها، مناطق محافظت شده و … از مهم ترین جاذبه های توریستی در این شهر هستند و اهمیت زیادی را به آن بخشیده اند.

دیدنی های شهر زیبای ریودوژانیرور بزریل:

این شهر یکی از مکان های دیدنی برزیل به شمار می آید که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند دلیل اهیت این شهر توریستی در برزیل اهمیت تاریخی آن است همچنین تنوع فرهنگی و اقلیت های بومی که در این مناطق وجود دارد موجب جذابیت بیشتر و ایجاد تنوع فرهنگی بالایی شده است.

 

جنگل تیجوکا:

اگر می خواهید در میان جاذبه ها و دیدنی های ریودوژانیرو از زیباترین چشم اندازهای طبیعی این منطقه دیدن کنید باید به سراغ جنگل های این منطقه بروید این جنگل های کوهستانی دارای مساحتی بالغ بر ۳۲ کیلومتر مربع است این جنگل ها بسیار وسیع هستند و از چشم اندازهای بسیار زیادی برخوردار می باشند. این جنگل ها بزرگ ترین جنگل هایی در دنیا شناخته می شود و در منطقه غربی از ریودوژانیرو واقع شده است یکی از جذابیت های مهم این جنگل ساختگی بودن است و اهمیت بسیار زیادی در کشت قهوه و نیشکر است این منطقه نه تنها به دلیل جذابیت های طبیطعی خود بلکه به دلیل تنوع گیاهی و جانوری از اهمیت زیادی برخوردار است و به عنوان پارک ملی این منطقه شناخته می شود. در این جنگل ها آبشارهای متعددی وجود دارند و از زیبایی های دیگر این جنگل نیز به همین آبشارها می توان اشاره کرد همچنین مجسمه رهایی بخش، قله گاوا، کلیسا و … از دیگر جاذبه های مهم در این جنگل محسوب می شوند.

طبیعت ریودوژانیرو

استادیوم ماراکانا:

این استادیوم وسیع یکی دیگر از جاذبه های مهم در این منطقه است مالک این استادیوم وسیع دولت ریو است و در سال ۱۹۵۰ نیز یکی از مهم ترین استادیوم های برگزار کننده جنش های جام جهانی بوده است در این باشگاه بازی های مهم و تاثیرگذاری برگزار شده اند که مخاطبان و تماشاگران بسیار زیادی را جذب کرده اند. در این ورزشگاه مراسم مختلفی برگزار شده اند همچنین شاهد برگزاری برخی از کنسرت ها نیز در این استادیوم بوده اند طراحی صندلی های این استادیوم بسیار زیبا و مجلل است و زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. این استادیوم در شمار بهترین استادیوم های دنیا است که می توانید تصاویری از آن را مشاهده کنید.

 ریودوژانیرو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

باغ گیاه شناسی جاردیم:

این باغ یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این منطقه و در شهر ریودوژانیرو محسوب می شود و امروزه نیز علاقه مندان و گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند در میان جاذبه های گردشگری این شهر باغ گیاه شناسی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است این باغ بسیار مجلل است و دارای گونه های گیاهی متعددی است که از نظر زیست بومی دارای اهمیت زیادی هستند. در این پارک آزمایش های متعددی صورت می گیرد که بهتر می تواند خواص گیاهی این گیاهان باغ را نشان دهد جالب است بدانید که این باغ گیاه شناسی توسط امپراطوری ششم در سال ۱۸۰۸ ساخته شده است پوشش های گیاهی در این باغ فلفل، چای و … است که اهمیت زیادی دارند. در حال حاضر در این مجموعه می توانید ۸۰۰ گونه گیاهی مشاهده کنید  که سعی دارند تا مهم ترین گونه های گیاهی را به دنیا بشناسند بسیاری از این گیاهان خاصیت دارویی و درمانی نیز دارند.

دیدنی های ریودوژانیرو

شوگرلوف:

شاید دیدن زیبایی های این منطقه خالی از لطف نباشد بنابراین اگر به طبیعت گردی علاقه مند هستید باید سری به این منطقه و دیدنی های ریودوژانیرو نیز بزنید در اینجا یکی از قله های معروف را مشاهده می کنید که ارتفاعی ۳۹۶ متری دارد و در دهانه خلیج گوانابارای واقع شده است متصل شدن این منطقه به اقیانوس اطلس موجب اهمیت بیشتر آن نیز می شود. در این منطقه شاهد چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی خواهید بود که هر یک از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار می باشند. کوه های گرانیتی نیز هم ارزش توریستی دارند و هم یکی از مهم ترین منابع طبیعی در این مناطق به شمار می آیند شما اگر قصد دارید راهی سفر به این منطقه شوید باید این قله ها را طی کنید.

استادیوم ریودوژانیرو

در این بخش با جاذبه های دیدنی مهمی از شهر ریودوژانیرو آشنا شدید همانطور که اشاره شد این شهر تاریخی در برخی از محلات  هنوز هنوز رنگ و بویی از سنت و فرهنگ دارد و به دلیل بومی بودن مردمان این منطقه هنوز فرهنگ در میان آن ها حفظ شده است و داای اهمیت زیادی است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *