دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جذاب ترین دیدنی های بولیوی که هر گردشگری باید ببیند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

بولیوی یکی از مناطق زیبا و پر جاذبه در آمریکای جنوبی است این کشور یی از بزرگ ترین کشورهایی است که در این قاره واقع شده است و به دلیل دیدنی های تاریخی و طبیعی متعدد خود مورد توجه گردشگران است. هر ساله علاقه مندان زیادی برای بازدید از دریاچه ها، مناطق محافظت شده و بناهای فرهنگی موزه ها راهی این کشور می شوند و از شهرهای تاریخی مانند سوکره بازدید کنید.

بولیوی یکی از کشورهای پر جاذبه دنیا است این منطقه توریستی هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب کرده است این کشور با وجود دور افتادگی خود از مقاصد گردشگری دنیا هنوز هم دارای جذابیت های بسیار زیادی است این کشور که در مرکز آمریکای جنوبی واقع شده است دارای جاذبه های توریستی مختلفی است. این منطقه هیچگونه مرز مشترکی با دریا ندارد از این رو جاذبه های توریستی آن به تنها از چشم اندازهای طبیعی برخوردار هستند که در ادامه این بخش با آن ها آشنا خواهید شد. کشور بولیوی به عنوان یکی از کشورهای مرتفع دنیا نیز شناخته می شود و بخش مهمی از آن هنوز دست نخورده است این کشور در شمار کشورهای آمریکایی است که از جمعیت بومی برخوردار هستند و دارای تنوع فرهنگی بسیار زیادی نیز می باشند وجود تنوع فرهنگی در میان این مرزها موجب شده است تا به پیشینه تاریخی غنی این منطقه پی ببرید چشم اندازهای طبیعی که در این کشور دیده می شوند می تواند دارای جذابیت های بی شماری باشند هر یک از این جاذبه های طبیعی علاقه مندان بسیار زیادی را به خد جذب می کنند. جدای از جاذبه های طبیعی که در این منطقه دیده می شود می توان به جاذبه های مدرن و لوکس در این کشور نیز اشاره نمود جاذبه هایی همچون هتل های مجلل و لاکچری و یا استراحتگاه هایی که به دلیل به روزرترین و مدرن ترین امکانات به گردشگران مورد توجه هستند از زیبایی های زیادی برخوردار می باشند.

دیدنی های کشور بولیوی را بشناسید:

بولیوی یکی از کشورهای پر جاذبه در آمریکای جنوبی است این کشور به دلیل قدمت تاریخی خود و پیشینه فرهنگی دارد دارای اهمیت بسیار زیادی است به ویژه تنوع قومیت ها و بومی بودن مردمان این منطقه نیز اهمیت بیشتری را به این کشور بخشیده است.

 

مرکز تبلیغ مذهبی یسوعیون چی کویتوس:

این مرکز مذهبی تشکیل شده از شش حومه تبلیغی است این مکان به وسیله کشیش های یسوعین در قرن ۱۷ تا ۱۸ ساخته شده است بسیاری از ماموریت هایی که برای تبیلغ بوده اند در این مرکز مذهبی انجام شده اند و با وجود اینکه این تبلیغات در پاراگوئه تاثیرات زیادی نداشته است اما در بولیوی به شکل چشمگیری موثر بوده است و وجود چنین نیروی مذهبی قوی تاثیر زیادی در این منطقه داشته است. این مرکز در حال حاضر یکی از دیدنی های بولیوی محسوب می شود و علت اهمیت آن نیز اطلاعات جامعی است که در این مرکز حفظ شده است و انتقال داده می شود یکی از فیلم های معروف نیز در این مرکز ساخته شده است و امروزه نیز گردشگران بسیار زیادی از جاذبه های این منطقه بازدید می کنند. این مرکز دارای امکانات اقامتی نیز می باشد این حومه یکی از بزرگ ترین حومه های بولیوی است و به دلیل معماری اسپانیایی خود نیز بسیار برجسته است.

بناهای بولیوی

تپه ریکو پوتوسی:

این تپه یکی یگر از جاذبه های برجسته ای محسوب می شود که به عنوان کوه غنی این منطقه شناخته می شود این کوه به قدری مرتفع است که شهر پوتوسی را پوشانده است و همانند برجی بر آن سایه افکنده در گذشته از این کوه برای استخراج نقره استفاده می شده است از این رو برای کشورگشایان اسپانیایی دارای اهمیت زیادی بوده است. جدای از جاذبه های این کوه می توان به زیبایی های شهر پوتوسی نیز اشاره کرد ای شهر به عنوان یکی از مرتفع ترین شهرهای جهان شناخته می شود و هر ساله نیز گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند این منطقه بمی است و از این جهت دارای اهمیت و جذابیت بسیار زیادی است. یکی از جاذبه های توریستی دیگر در این منطقه وجود موزه قدیمی است که در آن سکه های سلطنتی ضرب می شده است این شهر به دلیل جذابیت های تاریخی فرهنگی خود در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

طبیعت بولیوی

  •  آرون گروپس

دریاچه تیتیکاکا:

اگر قصد دارید به سراغ زیبایی های طبیعی و چشم اندازهای زیبای بولیوی بروید بهتر است سری به این دریاچه زیبا با چشم انداز دیدنی آن بزنید این دریاچه در شمار بزرگ ترین دریاچه های دنیا است و در آمریکای جنوبی واقع شده است طبق نظرات و تحقیقات کارشناسی که بر روی این منطقه صورت گرفته است این منطقه بومی متعلق به تمدن قدیمی اینکاها است. این شهر باستانی دارای ویرانه هایی است که می توانید از آن ها دیدن کنید این شهر باستانی در نزدیکی سواحل جنوب شرقی واقع شده است این منطقه برای خوش گذرانی های تابستان بسیار اهمیت دارد.

دریاچه بولیوی

شهر سوکره:

این شهر یکی دیگر از دیدنی های بولیوی برای گردشگران است این شهر پایتخت رسمی بولیوی است این شهر در تاریخ خود نام های گوناگونی داشته است و بر این اساس می توان به گذشته تاریخی آن پی برد این شهر تاریخی در دهه ۱۵۰۰ میلادی یکی از مناطق مستعمره نشین اسپانیایی بوده است. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر راهی سفر می شوند و از جاذبه های دیدنی مختلفی در این شهر بازدید می کنند در این شهر جاذبه ها و بناهای تاریخی بسیار زیادی وجود دارد از مهم ترین بناهای تاریخی در این شهر می توان به ساختمان موزه کازا دی است این بنای باشکوه یک بنای تاریخی است و دارای ارزش فرهنگی بسیار زیادی است.

شهرهای بولیوی

منطقه محافظت شده ادوارد آواروا:

این منطقه محافظت شده یکی دیگر از زیبایی های بولیوی برای گردشگران محسوب می شود در این منطقه می توانید گونه های گیاهی ارزشمند و تنوع جانوری را مشاهده کنید طبیعت زیبایی که در این منطقه محافظت شده به چشم می خورد بسیار زیبا است این منطقه دارای دشت وسیعی از نمک است و درخشان بودن این دشت نیز به دلیل وجود همین دشت های نمکی است این منطقه ویژه ماجراجویان است و دارای زیبایی های بسیار زیادی است.

دیدنی های بولیوی

بولیوی یکی از مکان های دیدنی آمریکای جنوبی است شناخت کشور بولیوی می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار دهد و به دلیل جذابیت هایی که دارد هر ساله گردشگران بسیار زیادی از جاذبه های زیبای این کشور بازدید می کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *