دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی دیدنی های صوفیه بلغارستان و مکان های توریست پذیر آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

صوفیه یکی از شهرهای دیدنی در کشور بلغارستان است شاید شما تاکنون درباره این شهر تاریخی چیزی شنیده باشید این شهر دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است همچنین با وجود جاذبه های فرهنگی و موزه های زیبا نیز مورد توجه است. این شهر دارای کلیساهای تاریخی است که قدمت برخی از آن ها به دوران رومیان باز می گردد این شهر از دیدنی های طبیعی زیادی نیز برخوردار است.

شهر صوفیه تلفیقی از بناهای تاریخی و مدرن است. در قسمتی از این شهر شاهد کلیساها و موزه هایی هستید که ارزش تاریخی فرهنگی بالایی دارند. در سمتی دیگر از این شهر نیز شاهد برج ها و ساختمان های بلند و مدرنی خواهید بود که زیبایی بسیار زیادی دارند و با معماری های به روزی ساخته شده اند. این شهر دارای جاذبه های تاریخی مهمی همچون کلیسای جامع الکساندر نوسکی است. کلیسایی که در سال ۱۸۸۰ ساخته شده است و این روزها یکی از بناهای تاریخی مهم در این شهر محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های صوفیه بلغارستان خواهشمندیم آرگا را همراهی نمایید.

آشنایی با دیدنی های صوفیه

صوفیه دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است این شهر جاذبه های تاریخی،  مدرن، فرهنگی و طبیعی زیادی را در خود جای داده است در ادامه این بخش نیز با جاذبه های زیادی از شهر صوفیه آشنا می شوید که هر یک ارزش توریستی زیادی دارند و مورد توجه علاقه مندان خود قرار می گیرند. راهنمای سفر به بلغارستان می تواند این اطلاعات گردشگری را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

در این شهر برخی از مساجد تاریخی وجود دارند که به دلیل معماری شاهکار خود شناخته شده اند. در این شهر رنگ و بویی از تاریخ رومی وجود دارد. چرا که بسیاری از اشیای تاریخی کشف شده قدمت آن ها به دوران رومیان باز می گردد. احیای این شهر در قرن ۱۹ باعث شده است تا بخش های مهمی از بناهای تاریخی و جاذبه های آن از بین بروند. در آن دوران سلطه عثمانی ها به پایان رسید و شهر استقلال خود را به دست آورد.

پل عشاق:

این پل مکانی گردشگری در صوفیه است که به دلیل چشم اندازهای رویایی خود بسیار مورد توجه است و زیبایی های زیادی دارد جالب است بدانید این پل بسیار قدیمی است و از گذشته عشاق در این محل با یکدیگر قرار عاشقانه داشته اند و به همین دلیل است که این پل به پل عشاق شهرت دارد.

مناظر زیبا و دیدنی که بر روی این پل می توانید مشاهده کنید شما را مجذوب خود خواهد کرد قرار گرفتن این پل در مرکز صوفیه موجب اهمیت آن شده است نزدیکی این پل به کوهستان های اطراف و گالری های هنری که در نزدیکی این پل برگزار می شوند از دیگر جذابیت هایی هستند که می توانید در هنگام رفتن به این پل تجربه کنید.

پل عشاق صوفیه

بنای تاریخی ارتش سرخ:

این بنای تاریخی یکی دیگر از مهم ترین جاذبه هایی است که می توانید از دیدن آن لذت لذت ببرید این بنا ویژه علاقه مندان به تاریخی و فرهنگ یک ملت است این بنای تاریخی نیز در صوفیه واقع شده است صوفیه پایتخت رسمی بلغارستان است و از این حیث نقش مهم و سازنده ای دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

این بنای یادبود در یکی از پارک های هر با نام پارک ارتش شوروی قرار دارد این پارک در سال ۱۹۵۴ و توسط روس ها ساخته شده است عللت نامگذاری این بنای یادبود وجود سربازانی است که از آن ها یادبود ساخته شده است با ورود در این پارک و در بالای درب ورودی آن مجسمه ای از سربازهای ارتش شوروی را مشاهده می کنید که در ارتفاع ۳۵ متری واقع شده است و زیبایی خاصی را به این پارک بخشیده است.

بناهای تاریخی صوفیه

پارک بورسوا گاردینا:

از دیگر جاذبه های گردشگری صوفیه می توان به پارک زیبای شهر اشاره کرد. پارکی که یکی از قدیمی ترین پارک های شهر است و به دلیل باغ های انبوه خود از زیبایی های زیادی برخوردار است. خیلی از گردشگران این پارک را با عنوان باغ بورسوی می شناسند این پارک در سال ۱۸۴ ساخته شده است.

این باغ به دلیل قدمت تاریخی خود در سه دوره مختلف تاریخی نقش مهمی داشته است در هر یک از دوره ها تاریخی تدابیری برای پیشرفت و توسعه این باغ و پارک در نظر گرفته شده است برج تلویزیون که یکی از برج های مهم در این پارک است در سال ۱۹۵۶ ساخته شده است این پارک پس از به قدرت رسیدن کمونیست به عنوان پارک آزادی نیز شناخت شده است. از زیبایی های دیگری که در این پارک وجود دارند می توان به دریاچه، خانه های چوبی و جنگل هایی اشاره کرد که دارای زیبایی های بی شماری برای گردشگران است.

مکان های صوفیه

میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ:

این میدان یکی دیگر از جاذبه های توریستی در صوفیه به شمار می آید که خیلی ها آن را با نام باتنبرگ می شناسند این میدان بزرگ ترین میدان شهر است و نامگذاری آن نیز بر اساس نام اولین شاهزاده بلغارستانی صورت گرفته است. قرار گرفتن این میدان در مرکز اصلی شهر موجب اهمیت بیشتر آن شده است این میدان محل برگزاری بسیاری از کنسرت های مهم است و بسیاری از راهپیمای ها و تظاهرات نیز از این میدان اصلی شروع شده اند در طول تاریخ نیز این میدان اهمیت بسیار زیادی داشته است و مورد توجه خیلی ها بوده است.

این میدان در دوران کمونیستی به عنوان میدان نهم سپتامبر شناخته می شده است و دلیل این نامگذاری نیز کودتایی بوده است که در این تاریخ برگزار شده است. میدان تزار نیز یکی دیگر از نام های تاریخی این میدان بوده است که به دلیل اهمیتی که داشته است مورد توجه واقع شده است و اکنون یکی از جاذبه های توریستی شهر صوفیه به شمار می آید.

دیدنی های صوفیه

برای اینکه با مکان های دیدنی صوفیه آشنا شوید بهتر است سفری به این شهر زیبا داشته باشید و از نزدیک جاذبه های زیبای این شهر را مشاهده کنید در این بخش شما گردشگران عزیز با جاذبه هایی از این شهر آشنا شدید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *