دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله ویترینی یک دسر معرکه برای پذیرایی از مهمان ها

  • ندا خوشرو
  • ۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با آموزش طرز تهیه ژله ویترینی دسری متفاوت و مجلسی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع دسر خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

ژله ویترینی از انواع ژله های خوشمزه و مجلسی است و شما می توانید این نوع ژله را در منزل به راحتی تهیه کنید. در دستور تهیه ژله ویترینی از ژله آلوئه ورا و ژله موز و بستنی وانیلی و هر نوع میوه دلخواه می توانید استفاده کنید.

ژله ویترینی و ژله خرده شیشه و ژله تزریقی و ژله ساده از انواع روش ها برای تهیه ژله می باشند و شما می توانید به کمک این دستورات دسرهایی خوشمزه و خوش طعم را در منزل تهیه کنید.

روش تهیه ژله ویترینی

مواد لازم

  • ژله آلوئه ورا : ۱ بسته
  • ژله موز : دو بسته
  • بستنی وانیلی لیوانی : دو عدد
  • انار و کیوی و پرتقال : به مقدار لازم

طرز تهیه ژله ویترینی در منزل

برای تهیه ژله ویترینی ابتدا یک بسته از ژله آلوئه ورا را درون ۱.۵ لیوان آب جوش حل نمایید سپس ظرف را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا پودر ژله به خوبی حل شود و شفاف گردد سپس ژله حل شده را در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شود.

ژله موز را به همراه ۲.۵ لیوان آب جوش درون ظرفی مناسب بریزید سپس ژله را به صورت بن ماری حل نمایید تا شفاف شود و ژله حل شده را در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شود.

مقداری از ژله آلوئه ورا خنک شده را به کمک ملاقه درون قالب مورد نظر خود قرار دهید تا کف قالب پوشیده شود سپس قالب را درون یخچال قرار دهید تا ژله به خوبی بسته شود.

ژله ویترینی خوشمزه و خوش طعم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله ویترینی قالب ژله را از درون یخچال بیرون آورید و میوه ها را روی ژله بسته شده بچینید برای اینکه کیوی نرم تر شود آن را به شکل دلخواه خود برش بزنید سپس کیوی را به همراه مقداری آب و یک قاشق شکر روی حرارت گاز قرار دهید تا پخته شود.

مقداری کمی از ژله آلوئه ورا را روی میوه ها بریزید سپس دوباره قالب را دوباره درون یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود. قالب ژله را از درون یخچال بیرون آورید و باقی مانده ژله آلوئه ورا را درون قالب بریزید سپس دوباره قالب را در یخچال قرار دهید.

بستنی وانیلی را از درون فریزر خارج نمایید تا مقداری نرم شود سپس بستنی و ژله موز را با یکدیگر ترکیب کنید و ترکیب ژله بستنی را درون قالب بریزید سپس دوباره قالب را درون یخچال قرار دهید تا ژله ویترینی به صورت کامل بسته شود.

روش تهیه ژله ویترینی

نکات طلایی برای تهیه ژله ویترینی

۱. بین مراحل ذکر شده نباید فاصله زیادی بدهید و همین که ژله آلوئه ورا بسته شد باید آن را از درون یخچال بیرون آورید.

۲. برای خارج کردن ژله از درون قالب می توانید درون ظرفی مناسب مقداری آب جوش بریزید سپس قالب را به مدت چند ثانیه درون آب جوش قرار دهید و سریع آن را از درون آب جوش بیرون آورید سپس ژله را درون ظرف مورد نظر خود برگردانید.

۳. در دستور تهیه ژله ویترینی می توانید به جای استفاده از میوه از گل های خوراکی نیز استفاده نمایید.

روش تهیه ژله ویترینی در منزل

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه ژله ویترینی در خدمت شما بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع ژله را به راحتی تهیه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *