دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی تفاوت های رنگ طوسی و خاکستری

  • مریم صبوری
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

می توانیم در تفاوت رنگ طوسی و خاکستری بگوییم که هیچ مغایرتی با هم ندارند در واقع طوسی همان رنگ کم رنگ شده خاکستری می باشد با تناژ آبی که از همان گروه است. که اگر ما رنگ زرد یا آبی بیشتری به آن بی افزاییم از جزو رنگ های سرد به دسته گروه رنگ های گرم می پیوندد.

ما در این مقاله قصد داریم فرق بین دو رنگ شبیه به هم را کشف نماییم که از طریق آن طیف های مربوط به آن رنگ را تشخیص دهیم. میان این دو رنگ خاکستری و طوسی که اغلب فکر می کنند با هم تفاوتی ندارند این گونه نمی باشد در اصل با یگدیگر فرق دارند. خاکستری به هر گونه طیفی از سفید تا سیاه را در برمی گیرد را رنگ خنثی می گویند. که در ادامه بیشتر با این مسائل آشنا خواهید شد با مجله آرگا همراه باشید.

ست کردن دکوراسیون منزل با رنگ خاکستری

تفاوت رنگ های طوسی و خاکستری در چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده که تشابه رنگ خاکستری و طوسی را زیاد می دانید و شنیده اید که فرق آن ها در کجا می باشد. در واقع تفاوت هایی وجود دارد طبق گفته ها رنگ خاکستری به هر طبقه از رنگ های بین سفید و سیاه تعریف می شود. که در کل به رنگ سیاه تا سفید انواع گوناگونی از خاکستری وجود دارد که به آن ها رنگ خنثی گفته می شود. رنگ خنثی یعنی همان خاکستری یا طوسی در واقع هیچ رنگی وجود ندارد به این معنا که تمام رنگ های آبی و قرمز و سبز به یک اندازه مشخص وجود دارند. ولی بازهم دیده شده که تفاوت هایی در آن رنگ ها می باشد که رنگ خاکستری در دکوراسیون منزل اگر بکار رود قابلیت این را دارد که با هر شکل و ترکیب رنگی در خانه ست و هماهنگ شود. رنگ خاکستری نماد آرامش، اعتماد، استقلال، هوش، بی طرفی، سازش، اطمینان و رسمیت را داراست که نماد غم و اندوه هم می باشد. طوسی رنگی از دسته رنگ های خاکستری است که ترکیب کمی از رنگ آبی در خود دارد. به طور مثال می توان گفت: ترکیب رنگ سفید با سورمه ای تبدیل به طوسی شده و جز از رنگ های سرد به حساب می آید که طوسی دارای تنالیته است. این رنگ به مقدار رنگ های آبی بستگی دارد نماد رنگ طوسی آرامش و صرفه جویی می باشد.

تفاوت رنگ طوسی و خاکستری در چیست؟

طیف های مختلف رنگ خاکستری

  1. نقره ای
  2. دودی
  3. خاکستری روشن
  4. خاکستری تیره
  5. سربی
  6. سربی تیره
  7. طوسی

آیا رنگ خاکستری و طوسی با هم متفاوت است؟

دلیل علاقه به رنگ طوسی چیست؟

در گذشته شناخت به رنگ خاکستری به عنوان یکی از رنگ های غم انگیز و بدون هیجان بود که در حال حاضر با بکارگیری از این رنگ در دکوراسیون جدید و مدرن در کنار رنگ های روشن دیگر به عنوان رنگی سنگین و گران و باکلاس شناخته می شود. این رنگ بامحیط اطرافش هماهنگ می شود و جزو رنگ های دوست داشتنی و محبوب و ساده با همه چیز تطابق می یابد که در فضای خانه بسیار کاربرد دارد به همین خاطر هم آقایون و هم خانم ها علاقه زیادی به این رنگ دارند. مکمل های این رنگ از نظر طیف رنگی گسترده است که اگر علاقه مند به مد و فشن هستید می توانید آن را به هر شکلی ست کنید. چون تفاوت زیادی بین این ۲ رنگ وجود ندارد از تناژ رنگ خاکستری برای تیپ زیبا می توانید استفاده کنید. همچنین در دکور منزل برای مکمل رنگ طوسی می توانید از رنگ های سفید و زرد و قرمز و صورتی استفاده نمایید.

فرق بین رنگ طوسی و خاکستری را بگویید؟

  •  آرون گروپس

انواع طیف رنگ طوسی

  • طوسی سربی: در این رنگ طوسی تناژ آبی آن زیاد بوده و شباهت زیادی به رنگ استیل دارد.
  • طوسی نقره ایی: در این رنگ شما بیشتر تناژ روشن دارید که در محیط های تیره تر به فضای کمک کرده و روشن تر می شود.
  • طوسی طبیعت یا معمولی: این رنگی است که اغلب طبیعی بوده و در طبیعت نظاره می کنید مثل: رنگ کوه و پرنده ها.
  • دودی: این ترکیب بیشتر از رنگ مشکی در خاکستری بوده که رنگ دودی به دست می آید.
  • لجنی تیره: در این رنگ طوسی و سبز تیره با هم مخلوط شده و لجنی تیره را به دست می آورد.

خاکستری و طوسی ۲ رنگ شبیه به هم

ساخت رنگ خاکستری و طوسی

برای ساختن رنگ خاکستری با استفاده از رنگ پلاستیک باید به اندازه ۲ برابر از رنگ روغن مشکی و آبی پلاستیک بکار برد که برای هر ۱ کیلو رنگ سفید چند قطره رنگ مشکی به آن بی افزاییم و کامل با هم مخلوط و ترکیب نماییم. رنگی که به دست می آید طوسی روشن می باشد ولی اگر بخواهید به رنگ طوسی تیره یا خاکستری برسد باید مشکی آن را بیشتر اضافه نمایید. در این ترکیب هر چه رنگ مشکی بیشتر استفاده نمایید به خاکستری تیره نزدیک تر خواهد شد. اگر در زمان ترکیب رنگ مشکی به سفید چند قطره رنگ آبی هم بی افزایید به رنگ طوسی نزدیک تر می شود.

تفاوت میان رنگ طوسی و خاکستری

شخصیت شناسی و خواص رنگ خاکستری

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی روانشناسی رنگ طوسی نشان می دهد استفاده زیاده از حد از رنگ طوسی تیره یا خاکستری موجب کم شدن انرژی و افزایش بی حالی و خستگی خواهد شد. اگر بسیار در اتاق خواب بکار رود فرد را منجر به استرس و افسردگی و گوشه گیری و ترس و منزوی می نماید.

  1. کسانی که به رنگ طوسی علاقه دارند نسبت به سایر افراد کمتر ارتباط اجتماعی برقرار می کنند و اغلب دوست زیادی ندارند.
  2. اشخاصی که رنگ خاکستری و طوسی را دوست دارند و از آن را بیشتر لباس می پوشند قابل اعتماد و محافظه کار هستند.
  3. این ها نمی توانند به آسانی احساسات خود را بیان کنند و دائم احساس عاطفی خود را سرکوب می کنند.
  4. این افراد بیشتر اهل آرامش و عمل کننده هستند و علاقه ای به نیاز توجه دیگران ندارند.
  5. کسانی که علاقه زیادی به این رنگ دارند بی تفاوت و بی طرف نسبت به اکثر مسائل هستند.

تفاوت میان رنگ طوسی و خاکستری

رنگ خاکستری یا طوسی نشانه چیست؟

در واقع این رنگ ها بر خلاف محبوبیتی که دارد نشانه بدبینی و پیری است. چون به دلیل بالا رفتن سن افراد مو های آن ها به رنگ خاکستری در می آید نشان از مسن بودن می دهد. رنگ طوسی در بعضی از فرهنگ ها به حیواناتی با این رنگ نشانه بدبختی می دانند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *