دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خطای دید در دکوراسیون و بزرگتر جلوه دادن خانه ها

  • سحر هودانلویی
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

ایجاد خطای دید در دکوراسیون از دیگر ترفند های اساسی برای افزایش فضای منزل است که برای بسیاری از خانه های کوچک و نقلی، بسیار قابل توجه می باشد.

اگر شما نیز از خانه کوچک و نقلی برخوردار هستید، در این رابطه بهتر می باشد به دنبال ترفند و نکاتی منحصر در رابطه با بزرگ جلوه دادن فضای منزل خود باشید. این کار را می توان با توجه به رعایت برخی نکات که در ادامه این مطلب برای شما جمع آوری کرده ایم،انجام دهید.

ایجاد خطای دید در دکوراسیون از اولین و اساسی ترین نکات در ایجاد فضای بزرگ تر در محیط منزل می باشد.

معرفی نکات خطای دید در دکوراسیون

خطای دید در دکوراسیون به چه معناست؟

در تعریف ابتدایی این نکته می توان این گونه بیان کرد که خطای دید در تعریفی دیگر همان توهم دیداری است که امکان دارد بسیاری از افراد در طی زندگی با آن روبه رو شده باشند. در این حالت بسیاری از تفاوت ها و تمایزات ادراکی به گونه ای در کنار یک دیگر قرار گرفته اند که با مشاهده توسط چشم، خطایی را ایجاد می کنند.

قابل به ذکر می باشد که این علم تنها وابسته به انتشار عکس های زیبا و جذاب در شبکه های اینترنتی نیست؛ در حقیقت این علم را می توان بررسی و شناخت دقیق سیستم بینایی و تحلیل آن به معنای نتیجه گیری مناسب از تمایزات در نظر گرفت که به منظور حذف و پاک سازی آنان انجام می گیرد.

ترفند های ایجاد خطای دید

همان طور که گفته شد برای بزرگ جلوه دادن منزل باید نکاتی را در این رابطه رعایت کنید که برخی از آنان منحصر به ایجاد تغییر در دکوراسیون و چیدمان منزل است، که در ادامه این مطلب به معرفی آنان پرداخته شده است.

رنگ های مناسب در ایجاد خطای دید

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  1. ایجاد خطوط عمودی به روی دیوار سبب هدایت چشم ها به سمت بالا می شود که این امر در افزایش ارتفاع منزل، تاثیر به سزایی دارد.
  2. همچنین طراحی خطوط افقی و یا استفاده بیشتر از وسایل عمودی، سبب می شود تا منزل شما پهن و عریض تر به چشم آید.
  3. دیوار هایی که از عرض کوتاه برخوردار هستند، بهتر می باشد از رنگ های تند برای رنگ آمیزی آنان استفاده شود. چرا که این کار از افزایش توجه چشم به این نقص جلوگیری می کند.
  4. همچنین با برخورداری  از دیوار های با عرض بسیار، بهتر می باشد از رنگ تند برای باریک و کوچک تر نشان دادن آنان استفاده شود.
  5. با استفاده از رنگ های تیره در رنگ آمیزی سقف و کف نیز می توان ارتفاع منزل را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
  6. همچنین استفاده کثیر از آیینه در منزل به ایجاد خطای دید در دکوراسیون و در نهایت افزایش حجم منزل کمک به سزایی می کند.
  7. ترفند دیگری که برای بزرگ جلوه دادن اتاق ها می توانید به کار گیرید، استفاده از پوستری بزرگ در مرکز دیوار است. چرا که با این کار توجه چشم ها را از گوشه های دیوار به عکس و در نهایت افزایش فضای منزل متمرکز ساخته اید.
  8. نکته ی دیگری که برای افزایش فضای منزل بسیار به کار می آید، استفاده از نور های کوچک و ریز است.
  • نکات منحصر در رابطه با افزایش فضای منزل

  1. همچنین اگر  تمایل به کوچک نشان دادن برخی از اتاق های بزرگ منزل دارید، بهتر می باشد که از رنگ های تند برای رنگ آمیزی آنان استفاده کنید.
  2. به کار گیری سبک های دکوراسیون شلوغ و در هم ریخته نیز سبب کوچک نشان دادن فضای منزل و در نهایت ایجاد خطای دید در دکوراسیون می شود.
  3. یکی از اسایی ترین قانون ها در چیدمان مبلمان منزل، فاصله دادن آنان از دیوار است. چرا که با ایجاد فاصله در بین مبلمان و دیوار می توان فضای بیشتری در چشمان بیننده ایجاد کرد.
  4. همچنین جلوی پنجره ها را خالی نگه دارید تا فضای منزل، زیبا و گیراتر نشان داده شود.

خطای دید به چه معناست؟

اگر از مطالعه این مطلب از طراحی های دکوراسیون منزل لذت بردید، می توانید با کلیک به روی مطالبی همچون دکوراسیون پذیرایی کوچک و دیزاین اتاق خواب باری دیگر با ما همراه شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *