دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اصول طراحی دکوراسیون مینیمالیستی + عکس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

دکوراسیون مینیمالیستی نوعی از سبک های دکوراسیون است که به دللی نوع چیدمان خود بسیار برجسته است این سبک دارای ویژگی های بسیار برجسته ای است و هوادارن زیادی نیز دارد. در حقیقت این سبک نوعی ساده گرایی است که در عین سادگی زیبایی منحصر به فردی نیز دارد این سبک هنرمندانه در میان هواداران خود به خوبی جای گرفته است و در صنعت مد و دکوراسیون شهرت زیادی دارد.

یکی از مهم ترین و پر کاربردترین سبک هایی که در دکوراسیون می توان از آن استفاده کرد سبک طراحی و دیزاین مینمالی است در این نوع از سبک شما می توانید در هر محلی از کمترین امکانات و به شکلی ساده بهترین بهره برداری را داشته باشید در واقع در این سبک از حداقل ها بیشترین و بهترین استفاده را خواهیم کرد این سبک که به ساده گرایی شهرت دارد هواداران زیادی نیز دارد زیرا می توانید به شکلی ساده و با امکانات موجود یک دیزاین درست و اصولی داشته باشید. در این نوع از سبک دکوراسیون داخلی هنرمند سعی دارد تا از لوازم موجود یک اثر هنری ساده خلق کند و همین ویژگی هنر مینیمالی را برجسته می کند. بنابراین هنر مینیمالی برابر با ساده گرایی است در صنعت دکوراسیون این هنر جای زیادی دارد و با بهترین دیزاین می تواند احساس مثبتی را در مخاطبان خود ایجاد کند شما می توانید با لوازمی که در اطراف خود دارید یک دیزاین دلخواه و زیبا داشته باشید که در این بخش نیز به شما می آموزیم که چگونه به بهترین شکل این دیزاین را انجام دهید. برای این کار ابتدا باید ایده آل هایی از ساده گرایی را در نظر بگیرید این ایده ها می توانند متنوع باشند بنابراین در اینجا باید شما نظر شخصی خود را اعمال کنید پیاده کردن این طراحی بسیار راحت است بنابراین انجام این کار توسط شما نیز امکان پذیر است.

دکوراسیون مینیمالیستی چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه بتوانید با اصول این نوع از دکوراسیون بیشتر آشنا شوید باید کمی در این زمینه مطالعه داشته باشید همانطور که می دانید یک خانه دارای بخش های مختلفی است اتاق خواب، نشیمن، اتاق کودک و … از بخش های مهم و اصلی در خانه هستند که باید در دیزاین خود به آن توجه داشته باشید. اما اگر قصد داردی تا یک طراحی مینیمال را در محیط کاری خود پیاده کنید باید به دیگر بخش های اصلی آن نیز توجه کنید این نوع از سبک دکوراسیون در فروشگاه ها و به ویژه در ادارات بسیار کاربرد دارند که این روزها خیلی از افراد سعی دارند تا از این شیوه برای طراحی های خود استفاده نمایند. با توجه به اینکه محیط کاربری شما دارای بخش های مختلفی باید بدانید که در هر بخش چگونه از اصول این دیزاین  استفاده نمایید و در ادامه این بخش نیز توضیحات بیشتری برای دکوراسیون هر بخش ارائه خواهیم داد.

   آشپرخانه مینیمالیستی

طراحی مینیمالی اتاق خواب:

یکی از مهم ترین بخش هایی که در طراحی و دکوراسیون مینیمالیستی اتاق خواب به کار می رود رنگ سفید است به کار بردن رنگ های روشن در طراحی خانه کار دشواری نیست به همین خاطر می توانید به راحتی از آن برای دیزاین کردن اتاق خواب نیز استفاده کنید. یکی از دیگر شاخصه ها دیوراهای ساده و بدون الگو هستند که در آن از رنگ های خنثی استفاده شده باشد شما می توانید یکی دیگر از اصول دکوراسیون ساده را نیز به کار بگیرید در حقیقت می توانید از یک تابلوی نقاشی ساده و مناسب با رنگ اتاق استفاده کنید. بخشی دیگر از طراحی اتاق خواب مربوط به پنجره ها است داشتن یک نورپردازی طبیعی می توانید در طراحی جذاب شما اهمیت داشته باشد این روشنایی یکدست می تواند جذابیت دکوراسیون شما را بیشتر کند. اگر نورپردازی طبیعی ندارید باید از لوسترها استفاده کنید لوسترها نیز باید ساده باشند و حدالامکان از لوستر استفاده نشود رنگ پرده های به کار رفته شده در اتاق خواب نیز باید روشن باشد و سادگی در آن حفظ شود.

دکوراسیون مینیمالیستی

حالا باید به سراغ سرویس های خواب برویم یکی از بهترین پشنهادها برای دکوراسیون تخت خواب مینیمالیستی استفاده از سرویس خوابی است که دارای خطوط منظم است تخت های چوبی ساده و یا سفید می تواند گزینه مناسبی برای این دیزاین باشد. برای اینکه آرامش بیشتری را در فضای اتاق خواب خود داشته باشید باید از کمترین وسایل استفاده کنید. استفاده از کفپوش و پارکت نیز باید به شکلی باشد که سادگی در آن حفظ شود در این صورت می توانید از یک فرش کوچک کمک بگیرید و یا حتی از فرش استفاده نکنید. آباژورهای ایستاده نمی توانند گزینه مناسبی برای طراحی داخلی اتاق خواب شما باشند به جای استفاده از مبل های درشت نیز باید از یک صندلی و یا مبل ظریف برای دیزاین اتاق خواب خود استفاده کنید.

 مینیمالیستی

  •  آرون گروپس

دکوراسیون مینیمالی آشپزخانه:

در پیروی از سبک منیمالی برای دیزاین آشپزخانه ناگزیر به سبک دیزاین های مدرن خواهید رفت برای این طراحی باید المان های ساده را انتخاب کنید پنهان کردن لوازم در کابینت ها یکی از اصول طراحی است که باید به آن توجه داشته باشید که موجب مرتب شدن آشپزخانه خواهد شد. استفاده از رنگ هایی که خنثی و روشن هستند می تواند گزینه مناسبی برای طراحی های شما باشد اغلب این طراحی های آشپزخانه ای به طراحی های جزیره ای نیز شهرت دارند جالب است بدانید ه سینگ و اجاق گاز باید در مرکزیت و محور آشپرخانه واقع شده باشد.

جذابیت طراحی مینیمالیستی

طراحی حمام و سرویس بهداشتی:

دکوراسیون فضای حمام و سرویس بهداشتی یکی از جالب ترین طراحی ها و دکوراسیون ها است برای اینکه بتوانید طراحی این فضا را به مینیمالی نزدیک کنید باید از یک آیینه استفاده کنید استفاده از آیینه در طراحی و دیزاین مینیمالی نقش بسیار مهمی دارد و می توانید طراحی شما را به اینگونه ازفضاها نزدیک تر کند. سعی کنید از آیینه های عریض و یا گرد استفاده کنید همچنین استفاده از یک میز توالت ساده نیز می تواند جلوه بیشتری به طراحی شما بدهد. اگر سرویس بهداشتی شما کمی کوچک است از آیینه هایی استفاده کنید که عرض آن ها دیوارها را می پوشاند و موجب می شود تا فضای سرویس های بهداشتی بزرگ تر به چشم آیند.

حمام مینیمالیستی

در حمام نیز می توانید دکوراسیون مینیمالیستی جذابی استفاده کنید بهترین ایده برای انجام این کار استفاده از یک ست وان و دیگر وسال مورد نیاز است ممکن است برخی از یک ترکیب زیبای سفید و چوب نیز استفاده کنند که طراحی آن را مدرن تر و ساده تر نشان می دهد. نور این محیط نیز بسیار در طراحی فضای شما موثر خواهد بود و می توانید از یک نورپردازی ویژه برای این کارها استفاده کنید و دکوراسیون بهتری را عرضه دهید.

دیزاین مینیمالیستی

این روش روشی است که به شما کمک می کند با کمترین هزینه بهترین دکوراسیون داخلی را رقم بزنید و این روزها نیز در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار اعتبار و ارزش دارد طراحی و دکوراسیون مینیمالیستی به دلیل سادگی خود یک سبک برجسته و ارزشمند است و شما می توانید با استفاده از آن یک طراحی جذاب با کممترین امکانات موجود داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *