دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های روستای لاویج و آشنایی بیشتر با چشم اندازهای طبیعی و فوق العاده آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

لاویج یکی از مناطق ییلاقی زیبا و پر جاذبه در شهرستان نور از توابع مازندران است این روستا یکی از مناطق سرسبز و زیبایی است که می توانید از آن دیدن کنید شرایط مساعد آب و هوایی د ر این منطقه موجب شده است تا هر ساله گردشگران زیادی از مناطق مختلف به این روستا سفر کنند قرار گرفتن این روستا در میان دره های جنگلی موجب جذابیت بیشتر آن شده است و چشم اندازهای بکری را به آن بخشیده است.

لاویج سرزمنین زیبایی های بی دریغ است منطقه ای که به دلیل جاذبه های بکر و طبیعی خود در دنیا شناخته شده است و مورد توجه خیلی از علاقه مندان می باشد این منطقه بکر و زیبا در شهرستان نور واقع شده است و همه گردشگران تعریف زیبایی های این منطقه را شنیده اند. این منطق در فصل های مختلفی از سال دارای آب و هوای معتدل و مناسب است و زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد لاویج در میان دره های زیبا و جنگلی قرار دارد این منطقه دارای مهم ترین رشته کوه های البرز است طبیعت و چشم اندازهای این منطقه بسیار ویژه و زیبا هستند که در ادامه می توانید بیشتر با آن ها آشنا شوید. شاید در میان جاذبه های لاویج نام آب گرم این منطقه را نیز شنیده باشید همچنین یکی دیگر از زیبایی هایی که در این منطقه وجود دارد آبشارهای زیبا و دیدنی در این منطقه است همچنین وجود جاذبه های تاریخی در نواحی اطراف این دهکده نیز موجب شده است تا خیلی از گردشگران به این منطقه جذب شوند. در کنار بازدید از جاذبه های طبیعی این دهکده می توانید به سراغ جاذبه های تاریخی بروید که نظیر آن ها کلیسای آنتوان مقدس است که در نزدیکی شهرک ساحلی هایکاشن واقع شده است که در نزدیکی آبشار زیبای آب پری ساخته شده است.

 روستای لاویج و زیبایی های آن:

در منطقه لاویج چشمه های آب گرمی وجود دارند که در میانه دامنه های کوه های شرق این منطقه در حال جوشش هستند زیبایی ها و جذابیت این نوع از چشمه های آب گرم برای علاقه مندان بسیار زیاد است و به دلیل خاصیت درمانی بالایی که دارند در این چشمه های آب گرم مواد و املاح معدنی زیادی وجود دارند که دارای خواص زیادی هستند. آب این چشمه های برای درمان بیماری پوستی، تمدد اعصاب و دردهای مفصلی بسیار مفید است وجود این خواص درمانی موجب شده است تا تا هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این چشمه های آب معدنی به این منطقه می روند و از زیبایی های این منطقه بازدید می کنند.

منطقه لاویج

این منطقه دارای امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری است استخر، محل های اقامتی و … از دیگر امکاناتی هستند که در این منطقه برای گردشگران ارائه می شوند و موجب جذب بیشتر توریستان می شوند برخی از مسافرخانه هایی که در اطراف این منطقه وجود دارند برای گردشگران دارای جذابیت می باشند. استخرها و چشمه های آب معدنی در این منطقه به دو بخش مجزای زنانه و مردانه تقسیم شده اند این حمام های خصوصی امکان آب تنی را برای گردشگران راحت تر می کند.

طبیعت لاویج:

روستای لاویج یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در استان مازندران است این منطقه به دلیل طبیعت بکر و زیبایی که دارد بسیار شناخته شده است و مورد توجه خیلی از علاقه مندان قرار می گیرد این منطقه به دلیل طبیعت بکر و زیبای خود دارای مزارع زنبور عسل است که یکی از مهم ترین سوغاتی های این روستا محسوب می شوند. از دیگر سوغاتی های این منطقه صنایع دستی است که با استفاده از چوب ساخته می شده اند محصولات لبنی که برای گردشگران ارائه می شود یکی دیگر از سوغاتی های لبنی است که طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است.

طبیعت لاویج

از زیبایی های این منطقه می توان به چشمه های مختلف آب گرم اشاره کرد مناظر زیبای جنگلی نیز در این منطقه بسیار جلب توجه می کند این منطقه گونه های گیاهی و جانوری متعددی دارد درختان راش مهم ترین گونه های درختی در این مناطق هستند که زیبایی های بی نظیری را به خود اختصاص داده اند. جنگل های هیرکانی این منطقه از قدمت بسیار بالایی برخوردار هستند و درختان آن بیش از میلیون ها سال قدمت دارند و از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار هستند. میوه های وحشی و جنگلی این منطقه بسیار زیبا و دیدنی هستند و روستای لاویج را به یکی از منتطق زیبای مازندان تبدیل کرده است. در فصل های تابستان و بهار زیبایی های این منطقه بسیار زیاد است شکوفه های سفید رنگ و و گونه های مختلف درختان یکی دیگر از زیبایی های مهم در این منطقه محسوب می شوند و جالب توجه خواهند بود.

  •  آرون گروپس

آبشار حرام او:

این آبشار یکی دیگر از مکان های دیدنی مهم در لاویج است این آبشار در مسیر جاده چمستان واقع شده است و به دلیل آب و هوای خنکی که دارد یک منطقه ییلاقی ارزشمند و مهم است این منطقه جهانگردان زیادی را به سوی خود جذب کرده است و یکی از مهم ترین تفرجگاه ها محسوب می شود. آب این آبشار از ارتفاعات سوردار سرازیر می شود زیبایی این آبشار موجب شده است تا یکی از مهم ترین جاذبه هایی باشد که در این منطقه ییلاقی می توانید از آن دیدن کنید. قرار گرفتن این آبشار در مسیر چمستان موجب جذابیت بیشتر آبشار شده است دیدنی های چمستان به قدری است که به تنهایی از مهم ترین جاذبه های مازندران محسوب می شود و در لینک نیز می توانید اطلاعات بیشتری را درباره آن کشب کیند.

روستای لاویج

منطقه فیل سنگی:

یکی دیگر از مناطقی که می توانید در لاویج از آن دیدن کنید فیل سنگی است فیل سنگی یک قطعه بزرگ سنگی است که در اثر فرسایش طبیعی ایجاد شده است اشکال این فرسایش طبیعی به شکل عجیبی همانند یک فیل نشسته است به همین خاطر بازدیدکنندگان آن را به عنوان فیل سنگی می شناسند. برای بازدید از این بنا باید ده دقیقه ای را پیاده روی کنید تا بتوانید به مسیر برسید این منطقه نیز دارای هوای معتدل و مناسبی است که امکان گشت و گزار را برای علاقه مندان بیشتر می کند.

جاذبه ای لاویج

روستای لاویج دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است این منطقه یکی از دیدنی های نور برای گردشگران است آشنایی با جاذبه های نور برای گردشگران بسیار جذاب است و شما علاقه مندان در لینک می توانید با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا شوید. در مسیر رسیدن به این شهر و این روستای زیبا نیز می توانید مسیرهای جنگلی بسیار زیادی را مشاهده کنید که از جمله آن ها می توان به جاده جنگلی سوردار اشاره کرد که دارای زیبایی های بی نظیر خود هستند و بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *