دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با بیوگرافی حسام الدین سراج و نگاهی به کارنامه هنری وی

  • عاطفه میرزایی
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی حسام الدین سراج خواننده معروف و سرشناس ایرانی همراه با تصاویر جدید و جذاب وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی سرشناس ایرانی و نوازنده سنتور و سه تار می باشد. این هنرمند موفق فعالیت خود را از سال ۱۳۵۷ در سن ۲۰ سالگی با آلبوم به نام “نینوا” آغاز نمود و تاکنون در این عرصه فعالیت می کند. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه حسام الدین سراج همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

بیوگرافی حسام الدین سراج

حسام الدین سراج خواننده نوازنده معروف و مشهور کشورمان متولد ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۳۷ که هم اکنون وی ۶۲ سال سن دارد و در شهر اصفهان چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک کارشناسی ارشد رشته معماری از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای پژوهش هنری از دانشگاه هنر می باشد.

زندگینامه جالب حسام الدین سراج

حسام الدین سراج موسیقیدان معروف ایرانی فعالیت خود را از سن ۱۴ سالگی با یادگیری تنبک شروع کرد و بعد از آن نواختن سنتور را نزد سیروس ساغری در شهر اصفهان آموخت. وی برای یادگیری بهتر در ساز سنتور در کنار هنرمندانی چون رضا شفیعیان، فرامرز پایور و پشنگ کامکار فرا گرفت و آواز را نیز از هنرمندانی همچون محمدرضا شجریان و محمود کریمی آموخت.

بیوگرافی حسام الدین سراج و همسرش

زندگینامه جامع حسام الدین سراج

شرح حال خواندنی و جالب حسام الدین سراج

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گالری شخصی و شیک حسام الدین سراج

شرح حال حسام الدین سراج + عکس

خوب است بدانید که وی در کنار تحصیل در سال ۱۳۵۷ در سن ۲۰ سالگی نخستین آلبوم خود را به نام ” نینوا” منتشر نمود و سپس بعد از آن در سال ۱۳۶۰ دومین آلبوم اش را به نام ” باغ ارغوان” ساخت. همچنین احسان تحقیقات گسترده ای هم در درمورد علم زیبایی شناسی هنری و معماری و تطبیقیت وجود اشتراک هنرها دارد که بصورت رساله دانشگاهی گردآوری شده است.

زندگینامه خواندنی و کامل حسام الدین سراج

عکس زیبا و خاص حسام الدین سراج

بیوگرافی حسام الدین سراج + تصاویر شخصی

عکس زیبا حسام الدین سراج موسیقدان معروف کشورمان

زندگینامه جالب حسام الدین سراج

عکس زیبا حسام الدین سراج در کنار محمدرضا شجریان

زندگینامه جالب و خواندنی حسام الدین سراج

استاد حسام الدین سراج از سال ۱۳۵۸ تا به حال ۲۹ آلبوم رسمی منتشر کرده است که آخرین آن آلبوم چشم بی خواب در سال ۱۳۹۸ می باشد. او در تابستان سال ۱۳۹۷ بعد از سال ها در شهر مشهد توانست به مدت سه شب سه کنسرت برگزار کند، این کنسرت با همراهی گروه موسیقی بامداد مشهد اجرا شد.

ایشان در برخی از آثار خود مانند نرگس مست، باغ ارغوان، آئینه رو، شرح فراق، بی نشان، ماه نو، رند و خرابات، صنم پریشانی، گریه خون، وداع، غریبه و … را نیز بر عهده داشته. از هنرمندانی که وی تاکنون با آنها همکاری داشته است می توان به محمد موسوی، جلیل شهناز، فریدون شهبازیان، جلال ذالفنون، حسن یوسف زمانی و … اشاره کرد.

بیوگرافی حسام الدین سراج خواندنی

عکس و بیوگرافی حسام الدین سراج

زندگینامه کامل حسام الدین سراج

عکس دونفره حسام الدین سراج و رامبد جوان

زندگینامه جالب و زیبا حسام الدین سراج

بنابراین حسام الدین سراج در تیر ماه سال ۹۸ با همکاری جمعیت دانشگاه امام علی کرمانشاه کنسرتی را تدارک دیده بودند که نخستین روز اجرا اش با بستن درهای ورودی لغد شد. در شب اول اجرای کنسرت عده ای که بلیت های کنسرت را در دست داشتند به محل برگزاری مراجه نمودند و عده ای دیگر در خارج از تالار مانع حضور مردم در تالار می شوند و بعد از مدتی مسئولان اجرا های دیگر را نیز لغو کردند.

بیوگرافی حسام الدین سراج + عکس جدید

تجلیل از استاد سراج

در آذر ماه ۱۳۸۹ در فرهنگ سرای ابن سینا شهر تهران با حضور احمد مسجد جامعی رئیس وقت شورای شهر تهران و حجت الاسلام شهاب مردای از وی تجلیل شد و همسرش  در هنگام تقدیم با بوسه بر دستش از او تقدیر کرد.

بیوگرافی حسام الدین سراج + گالری جدید

ازدواج و همسر حسام الدین سراج

استاد حسام الدین سراج متاهل می باشد و صاحب دو فرزند هستند که هر دو ذوق و شوق هنری و نوازندگی دارند.

شرح حال خواندنی و جذاب حسام الدین سراج

عکس همسر و پسر حسام الدین سراج

زندگینامه جامع حسام الدین سراج

کارنامه هنری استاد سراج

آلبوم ها

نینوا (۱۳۵۸)، باغ ارغوان (۱۳۶۰)، وصل مستان (۱۳۶۱)، شمس الضحی ( ۱۳۶۳)، یاد یار ( ۱۳۶۵)، فاق عشق نظامی (۱۳۷۲)، طریقت عشق (۱۳۷۳)، آینه رو (۱۳۷۴)، بوی بهشت (۱۳۷۴)، دل آرا (۱۳۷۵)، بی نشان ( ۱۳۷۶، نگاه آسمانی (۱۳۷۷)، نرگس مست (۱۳۷۷)، شهر آشنایی ( ۱۳۷۸)، شرح فراق (۱۳۷۸)، رویای وصل (۱۳۸۰)، وداع (۱۳۸۲)، نازنین یار (۱۳۸۲)، عشق و مستی (۱۳۸۳)، ماه نو (۱۳۸۳)، آئینه و آه (۱۳۸۴)، قصه گیسو (۱۳۸۷)،ام الست (۱۳۸۸)، راه بی نهایت (۱۳۹۰)، خوشا سرو (۱۳۹۱)، مسیحا (۱۳۹۱)، لب خوانی باران (۱۳۹۴)، گریه بی بهانه، چشم بی خواب (۱۳۹۸)

تک آهنگ های حسام الدین سراج

فرهاد کش، شمس الضحی، باغ سرنوشت، آذر عشق، زم زم عشق، بغض زمین

بوگرافی حسام الدین سراج + عکس

امیدواریم از خواندن بیوگرافی حسام الدین سراج موسیقدان معروف و سرشناس ایرانی همراه با تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *