دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین دیدنی های شهر زیبای ورزقان و جاذبه های تماشایی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ورزقان یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در استان آذربایجان شرقی است طبیعت بکر و قابل ملاحظه ای که در این شهر وجود دارد هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند و مورد توجه خیلی از علاقه مندان است. ورزقان دارای ارزش تاریخی بالایی است و از جاذبه های تاریخی نیز برخوردار می باشد که می توانید از آن ها دیدن کنید.

شهرستان ورزقان پر از نعمت های خدادادی است منطقه ای غنی از مس، سنگ آهن و طلا که طبیعت این منطقه را ارزشمند کرده اند شما در گوشه و کنار این شهر می توانید چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی را شاهد باشید و به یکی از مناطق زیبا در ایران سر بزنید. این شهرستان در فاصله ۷۵ کیلومتری از تبریز واقع شده است و به دلیل جاذبه های مهمی که دارد در میان علاقه مندان خود شناخته شده است. این شهر به دلیل برخوردار از معادن دارای اهمیت بسیار زیادی است و یکی دیگراز راه هایی که از آن طریق درآمدزایی می کند از طریق جذب توریست است گشت و گزار در این شهر موجب می شود تا با جاذبه های مهمی از استان آذربایجان غربی آشنا شوید طبیعت زیبا و دل نوازی که در مناطق مختلفی از این شهر وجود دارد موجب شده تا به عنوان یکی از مناطق توریستی در این استان محسوب شود. خیلی از گردشگرانی که به این منطقه زیبا و بکر سفر می کنند خود را از هیاهوی شهری دور خواهند کرد و می توانید هوای پاک و تمیزی را تنفس کنند به همین خاطر این منطقه هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند.

دیدنی های ورزقان را بیشتر بشناسید:

جالب است بدانید در شهر ورزقان جاذبه های تاریخی بسیار زیادی وجود دارند این شهر دارای سنگ نوشته های تاریخی ارزشمندی است که متعلق به دوران حکومت شاه ساردو دوم است این کتیبه اطلاعات تاریخی مهمی را درباره قلعه در اختیار ما قرار داده است. یکی از دلایلی که موجب شده است تا شهرستان ورزقان یکی از مهم ترین مناطق توریستی در آذربایجان شرقی باشد تنوع آب و هوایی و معتدل بودن آب و هوا است که راحتی سفر را برای گردشگران به همراه دارد.

 

قلعه جوشین:

این قلعه یکی از بناهای تاریخی و زیبا در این شهرستان است اهالی این منطقه این قلعه تاریخی را با نام جوشون می شناسند این قلعه در میان منطقه قره دغ واقع شده است و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری است که می توانید سری به آن بزنید. این قلعه بر فراز ارتفاعات منطقه و بر روی بلندی ساخته شده است کوه های صخره ای مانند در این منطقه موجب شده اند تا این منطقه توریستی برای گردشگران ارزش کوهنوردی و صخره نوردی نیز داشته باشد. برای رسیدن به بالای قله ودیدن این قلعه باید مسیری سختی را کوهپیمایی کنید که همین کوهپیمایی کردن خود نوعی ویژگی مهم محسوب می شود و لذت سفر را بیشتر می کند. علاقه مندان می توانند با کمترین تجهیزات نیز به بالای این کوه ها بروند طبق بررسی ها و تحقیقاتی که بر روی این بنا انجام شده است اشیا سفالی ارزشمندی از میان این کوه ها و قلعه پیدا شده است که نشان دهنده قدمت تاریخی بالای این بنا است. قدمت این اشیا سفالی به دوران پیش از اسلام نیز باز می گردد.

قله ورزقان

کاروانسرای عباسی برازین:

این کاروانسرا یکی دیگر از دیدنی های ورزقان محسوب می شود که در یکی از روستاهای زیبای منطقه واقع شده است این کاروانسرا ارزش تاریخی دارد و در دوران صفویانساخته شده است در گذشته از این منطقه برای استراحت بازرگانان استفاده می شده است. این بنا در یکی از دره های عمیق با نام ایلگینا احداث شده است این کاروانسرا یک سازه بزرگ است و در میان آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

بنای تاریخی ورزقان

  •  آرون گروپس

آبشار گل آخور:

این آبشار در روستای گل آخور واقع شده است و از چند چشمه تشکیل شده است سه چشمه تامین کننده آب این آبشار از چشمه های آب زیرزمینی هستند که در سر راه قرار گرفته اند این آبشار خروشان دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و ارتفاعی حدود ۱۰ متر دارد خیلی از گردشگرانی که به این آبشار می روند می توانند برای اقامت خود در روستاهای اطراف سوئیت هایی را اجاره کنند و شب را در همانجان بمانند.

دیدنی های ورزقان

منطقه چیچکلی:

اگر همچنان از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی زیبا هستید می توانید با بازدید از این محله و چشم اندازهای طبیعی و زیبای آن نهایت لذت را از سفر خود ببرید در زبان ترکی چیچکلی یعنی گلستان علت نامگذاری این منطقه به چیچکلی نیز سرسبزی و جنگلی بودن آن است که این منطقه را به یکی از دیدنی های ورزقان تبدیل کرده است. این منطقه در اردیبهشت ماه دارای مناظر حیرت انگیز و شگفت آوری است و از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است که مورد توجه خیلی از علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین این منطقه به دلیل خوش آب و هوا بودن دارای ویژگی های بسیار مثبتی برای علاقه مندان خود است و از این رو می تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد.

طبیعت ورزقان

شهرستان ورزقان یکی از مکان های دیدنی آذربایجان شرقی محسوب می شود که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند و دارای جذابیت های تماشایی بسیار زیادی است. این شهرستان از جمله مهم ترین جاذبه های آذربایجان است که به واسطه جاذبه های طبیعی و تاریخی خود در میان گردشگران شناخته شده است. گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند این امکان را دارند تا از سوئیت ها و ویلاهایی که در این شهرستان در اختیار گردشگران قرار می گیرد استفاده نمایند بسیاری از این سوئیت ها در روستاهای اطراف واقع شده اند و به خودی خود دارای جاذبه های بسیار زیبایی می باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *