دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با بیوگرافی شهرام ناظری و نگاهی به سابقه هنری وی

  • عاطفه میرزایی
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی شهرام ناظری خواننده، آهنگساز و موسیقی دان اصیل کشورمان همراه با تصاویر جذاب و جدید وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

شهرام ناظری آهنگساز، موسییقی دان و خواننده معروف و سرشناس ایرانی می باشد. این هنرمند کشورمان فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۵۴ در سن ۲۶ سالگی با رادیو تلویزونی آغاز نمود و اکنون به عنوان موسیقی دان و آهنگساز فعالیت می کند. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه شهرام ناظری همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی و خانوادگی وی آشنا شوید.

بیوگرافی شهرام ناظری

شهرام ناظری موسیقدان، آهنگساز و خواننده اصیل ایرانی متولد ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۲۸ که هم اکنون وی ۷۱ سال سن دارد و در محله برزه دماغ استان کرمانشاه چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان دانش آموخته آزاد موسیقی در محضر استاد های معروف ایرانی است.

بیوگرافی شهرام ناظری + تصاویر شخصی

شهرام نظری در یک خانواده کرد زبان و اهل شعر و موسیقی به دنیا آمده است. او صدای دلنشین و زیبایش را از پدر و مادرش به ارث برده و از دوران کودکی توسط مادرش به شعر و آواز آشنا شد، پدر او صدای زیبا و لطیفی داشت و ضمن آشنایی با ردیف های آواز و گوشه ها ایرانی به ساز سه تا نیز می پرداخت. بزرگ این خانواده استاد پرویز خان پورناظری معروف به حاجی خان خود از شاگردان دورویش خان بوده که اغلب موسیقی دانان کرمانشاه توسط وی با نت و موسیقی اصیل آشنا شده اند. این موضوع باعث شده که شهرام در سن ۷ سالگی نخستین برنامه هنری خود را در رادیوی کرمانشاه همراه با تار درویشی اجرا کند. سپس او در سن ۱۱ سالگی در سال ۱۳۳۹ توانست در رادیو تلویزیون ملی ایران چند برنامه دیگر آواز ایرانی اجرا نماید.

زندگینامه جالب و زیبا شهرام ناظری

عکس جدید شهرام ناظری آهنگساز ایرانی

بیوگرافی شهرام ناظری + تصاویر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

گالری شخصی و جدید شهرام ناظری

عکس + زندگینامه شهرام ناظری

عکس و بیوگرافی شهرام ناظری

زندگینامه جامع شهرام ناظری

این هنرمند موفق، در سال ۱۳۴۵ در سن ۱۷ سالگی برای یادگیری از محضر اساتید بزرگ همچون محمود کریمی، نورعلی برومند، محمدرضا شجریان، نورعلی خان برومند، عبدالعلی وزیری و .. به تهران سفر کرد. همچنین ایشان ساز سه تار را نیز نزد استادانی همچون جلال ذوالفنون، محمود هاشمی و احمد عبادی فرا گرفت. شهرام به مدت  ۱ سال در شهر تبریز با نوازندگان و موسیقی دانان آن شهر چون محمود فرنام قیطانچیان و غلامحسین بیگچه خانی که از شاگردان اقبال آذر بودند در عرصه موسیقی فعالیت کرد. تا اینکه در سال ۱۳۵۴ در سن ۲۶ سالگی با معرفی نورعلی خان برومند در رادیو تلویزیون ایران استخدام شد و نخستین برنامه اش را با گروه ” شیدا” یه سرپرستی محمدرضا لطیفی با مثنوی مولوی و ترانه ای از شیخ بهایی اجرا نمود. بعد از آن وی با گروه ” عارف” به سرپرستی پرویز مشتکاتیان و حسین علیزاده به فعالیت خود ادامه داد. ایشان در سال ۱۳۵۵ در اولین آزمون موسیقی سنتی ایرانی با نام ” باربد” شرکت نمود و توانست مقام اول را در رشته آواز به دست بیاورد. همچنین وی در سال ۱۳۵۶ برای اجرای کنسرت جشنواره توس برگزیده شد.

بیوگرافی شهرام ناظری و همسرش

عکس زیبا و خاص شهرام ناظری

زندگینامه شهرام ناظری و همسرش

آلبوم جدید و شیک شهرام ناظری

عکس و بیوگرافی شهرام ناظری

در ادامه بیوگرافی شهرام ناظری آمده که وی از سال  ۱۳۵۷-۱۳۶۰ در آلبوم های چاووش به شماره های ۲، ۳، ۴، ۷، ۸ با همکاری گروه های ” شیدا” و ” عارف” به سرپرستی پرویز مشکاتیان، حسین علیزاده و محمدرضا لطفی آواز خواندنی کرد. کانون چاووش با کمک امیر هوشنگ اتهاج و محمدرضا لطیفی تاسیس شده بود و از آن جایی که این کانون در زمان انقلاب فعال بود محتوای آن حماسی و انقلابی بودند. اغلب آلبوم های چاووش، مانند چاووش ۲، نخستین آلبوم با حضور شهرام آلبوم های مشترکی بین محمدرضا شجریان و ناظری می باشند و در آنها این دو هنرمند سرودهای انقلابی بسیاری را اجرا کرده‌اند. چاووش ۲ دربرگیرنده دو سرود معروف از جمله برادر نوجوونیه و شب نورد می باشد.

زندگینامه کامل شهرام ناظری

عکس جدید شهرام ناظری و پسرش در حال اجرا

بیوگرافی شهرام ناظری نوازنده معروف ایرانی

عکس سارا منجزی در کنار شهرام ناظری

زندگینامه خواندنی و زیبا شهرام ناظری

عکس محمدرضا شجریان در حال گوش دادن به صدای شهرام ناظری

وی در سال  های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ شروع به تدریس موسیقی کرد. او در این دوران آثار نجوا، بشنو از نی، زمستان منتشر کرد. از سال ۱۳۶۴ به بعد با همکاری گروه های ایرانی کارهای دلنشینی را به بازار روانه کردند که از درخشان ترین این آثار می توان به (یادگار دوست، ساقی نامه ۲، ساقی نامه ۱)، (گل صدبرگ و آتش در نیستان)، (شور انگیز) نام برد. خوب است بدانید که اثر ” گل صد برگ” یکی از معروف ترین آلبوم شهرام است و بسیاری از مردم شهرام ناظری را با تصنیف اندک اندک با شعر مولانا که اجرا شده است در این آلبوم می‌ شناسند.

شرح حال شهرام ناظری

عکس جوانی شهرام ناظری

زندگینامه کامل و خواندنی شهرام ناظری

در ادامه بیوگرافی شهرام ناظری می توان اشاره کرد که وی در سال ۱۳۹۰  یک آلبوم به نام ” امیر کبیر” با آهنگسازی پژمان طاهری روانه بازار کرد که بیشتر آن را از شعر های نو استفاده کرده اند. سپس بعد از ۶ سال تاخیر کنسرت شهرام ناظری و لوریس چکناوریان منتشر شد. این اثر درمورد جرای ارکستر بزرگ کومیتاس ارمنستان به رهبری مایسترو لوریس چکناوریان در سال ۱۳۸۴ می‌باشد که بیشتر قطعات آن به زبان کردی می باشد.

شرح حال کامل شهرام ناظری

زندگینامه جامع شهرام ناظری

سرگذشت زیبا شهرام ناظری

زندگینامه خواندنی و کامل شهرام ناظری

بیوگرافی شهرام ناظری کامل و خواندنی

در ادامه بیوگرافی شهرام ناظمی می توان به فعالیت های دوستانه وی اشاره کرد: کنسرت سالن میلاد تهران در سال ۱۳۸۲ برای کمک به آسیب‌ دیدگان زمین‌ لرزه بم، اهدای تعدادی ساز حرفه‌ای به هنرمندان شهر بم، کنسرت‌هایی در سال ۱۳۹۸ از جمله در دانشگاه صنعتی شریف برای کمک به سیل‌ زدگان گلستان، خوزستان و لرستان، اجرای کنسرت تالار وحدت در سال ۱۳۸۰ به منظور کمک به کودکان افغان آسیب‌ دیده از جنگ داخلی آن کشور، و حضور در گلریزان برای کودکان کار ایران، انتشار و تقدیم آهنگ برگریزان به مردم کرمانشاه پس از زمین‌ لرزه سال ۱۳۹۶، انتشار و تقدیم آهنگ جان جانم به درگذشتگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در بهمن‌ماه ۱۳۹۸

بیوگرافی شهرام ناظری + گالری جدید

آلبوم شیک و جدید شهرام ناظری

سرگذشت کامل شهرام ناظری

خوب است بدانید که شهرام ناظری در سراسر دنیا در سالن‌ها و فستیوال‌های بزرگ برنامه و کنسرت‌های متعددی اجرا کرده است که از بزرگ ترین و معروف ترین اجرا های وی می توان به جشنواره دل پوپولو در ایتالیا، جشنواره بیت الدین لبنان، ارکستر فیلارمونیک کلن آلمان، مجمع انجمن آسیا، مؤسسه جهانی موسیقی بروکلین، آکادمی موسیقی بام نیویورک، جشنواره اروپا رم، جشنواره موسیقی سائو پائولو و جشنواره موسیقی فاس مراکش و اجرا در شهرهای ونیز، بارسلون، مادرید، ژنو، بروکسل، آمستردام، استکهلم، اسلو و کپنهاگ، جشنواره موسیقی اکس-آن-پروانس، جشنواره موسیقی آوینیون، تئاتر دلاویل پاریس، جشنواره سامر توکیو،سالن تئاتر دالبی لس آنجلس و… اشاره کرد.

تاریخچه زندگی شهرام ناظری + عکس

بیوگرافی شهرام ناظری + ازدواج و همسر

ایشان سال هاست که ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک پسر به نام حافظ می باشد. حافظ ناظری متولد ۱۳۵۸ است که در کنار پدرش خوانندگی و آهنگسازی می کند.

گزندگینامه جالب شهرام ناظری

آلبوم‌های شهرام ناظری :

چاووش ۲ ۱۳۵۷، چاووش ۳ ۱۳۵۷، چاووش ۴ ۱۳۵۷، چاووش ۷ ۱۳۵۸، چاووش ۸ ۱۳۵۷–۵۹، مثنوی موسی و شبان ۱۳۵۸، صدای سخن عشق ۱۳۵۸، باد صبا می آید ۱۳۶۰، بشنو از نی اجرا در ۱۳۶۰، گل صدبرگ ۱۳۶۰، لاله بهار ۱۳۶۰، نوروز ۱۳۶۲، بنمای رخ ۱۳۶۳، یادگار دوست ۱۳۶۳، بهاران آبیدر ۱۳۶۴، کیش مهر ۱۳۶۵، بی قرار ۱۳۶۶، زمستان ۱۳۶۶، در گلستانه ۱۳۶۶، شورانگیز ۱۳۶۷، ساقی نامه ۱ ۱۳۶۷، ساقی نامه ۲ ۱۳۶۷، آتشی در نیستان ۱۳۶۷، سخن تازه ۱۳۶۷، کنسرت اساتید موسیقی ایران ۱۳۶۸، کنسرتی دیگر ۱۳۶۸، لیلی و مجنون ۱۳۶۸ ، چشم به راه اردیبهشت ۱۳۷۰، حیرانی ۱۳۷۵، ساز نو آواز نو ۱۳۷۷، کنسرت ۷۷ ۱۳۷۷، سفر به دیگر سو ۱۳۷۷، آواز اساطیر ۱۳۷۹؟، غم زیبا ۱۳۸۲، لولیان ۱۳۸۴، بیست سال با آثار پرویز مشکاتیان ۲ زمستان ۱۳۸۵، مولویه (شور رومی) ۱۳۸۶، سفر عسرت ۱۳۸۸، امیرکبیر ۱۳۹۰، کنسرت شهرام ناظری و لوریس چکناوریان ۱۳۹۰، بعد یازدهم ۱۳۹۲، درفش کاویانی، کاوه آهنگر ۱۳۹۳، رقصانه ۱۳۹۴، عاشق کیست ۱۳۹۶ ، آرش کمانگیر ۱۳۹۷

شرح حال خواندنی شهرام ناظری

بیوگرافی شهرام ناظری خواننده، آهنگساز ایرانی

جوایز و افتخارات شهرام ناظری

  • جایزه «کونکورز» موسیقی فولکلور در سال ۱۹۷۵
  • دریافت جایزه «بهترین موسیقی عرفانی جهان» در جشنواره فاس مراکش در سال ۱۹۹۷
  • دریافت جایزه ویژه شهر ارواین ایالت کالیفرنیا برای گسترش پیام معنوی مولانا و صلح از طریق زبان موسیقی در سال ۲۰۰۶
  • دریافت نشان «لژیون دونور» از سوی دولت فرانسه در سال ۲۰۰۷
  • دریافت نشان «شوالیه ادب و هنر» از سوی دولت فرانسه در سال ۲۰۰۷
  • دریافت عنوان هنرمند برتر آسیا از طرف مجمع آسیاسوسایتی ۲۰۰۷
  • دریافت جایزهٔ «اسطورهٔ زنده» از دانشگاه یوسی‌اِل‌اِی
  • دریافت نشان طلایی سماع بارگاه مولانا از دست اسین چلبی نواده مولانا در سال ۱۳۸۶ در شهر قونیه ترکیه و انتخاب به عنوان رئیس افتخاری مرکز مولانا پژوهی دانشگاه سلجوق در ایران
  • دریافت کلید طلایی شهر خوی و مقبره شمس در جشنواره بین‌المللی شمس تبریزی در آبان ۱۳۸۶
  • دریافت لوح سپاس از شهرداری شهر ایرواین کالیفرنیا به پاس قدردانی از تلاش‌های شهرام ناظری در ترویج پیام معنوی صلح در قالب موسیقی و شعرهای مولوی
  • نام‌گذاری روز ۲۵ ماه فوریه سال ۲۰۰۶ به نام «شهرام ناظری»، توسط رئیس شواری شهر و شهردار سن دیه گو در حوزه جغرافیایی سن‌ دیه‌ گوی ایالت کالیفرنیا. در مدت کوتاهی پس از این نامگذاری، کنگره آمریکا نیز با اهدای لوح سپاس از وی تقدیر نمود.
  • دریافت تقدیرنامه از سوی دانشگاه هاروارد به دلیل نقش مؤثر ناظری در معرفی مولوی به دنیای غرب و نوآوری در موسیقی ایرانی و جذب مخاطبان غربی
  • دریافت جایزه یکم در اولین دوره آزمون باربد در رشته آواز

بیوگرافی شهرام ناظری خواندنی و جالب

امیدواریم از خواندن بیوگرافی شهرام ناظری خواننده و آهنگساز اصیل ایرانی و از تماشای تصاویر جذاب و جدید وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *