دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی بیشتر با اسدالله یکتا و عکس های وی با همسرش

  • عاطفه میرزایی
  • ۵ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی اسدالله یکتا بازیگر محبوب و دوست داشتنی سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر شخصی و جدید وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

اسدالله یکتا یکی دیگر از بازیگران کوتاه قامت پیشکسوت سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون قبل و بعد از انقلاب اسلامی می باشد. این هنرپیشه معروف فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۴۴ با فیلم “مراد و لاله” با کارگردانی صابر رهبر آغاز نمود و تاکنون در این عرصه هنری مشغول می باشد. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه اسدالله یکتا همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

بیوگرافی اسدالله یکتا

اسدالله یکتا بازیگر کوتاه قامت مشهور تئاتر، سینما و تلویزیون قبل از انقلاب متولد ۲۳ آذر ماه سال ۱۳۲۶ که هم اکنون وی ۷۳ سال سن دارد و در تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان تحصیل کرده مقطع سیکل می باشد.

بیوگرافی اسدالله یکتا + گالری

اسدالله یکتا بازیگر ایرانی در سال ۱۳۴۲ در سن ۱۶ سالگی یک شخصی وی را در بازار دید و گفت  اجرای تئاتر یک بازیگر قد کوتاه می خواهیم که وی این درخواست را قبول کرد. سپس پس از ۴ ماه آقای ایرج صفدری گریمور و بازیگر سینما به طور اتفاقی او را دید و به گروه تئاتر دهقان معرفی کرد. نمایش “آش کاسه یه ملاقه” به کارگردانی آقای صبری اولین تجربه تئاتری اسدالله یکتا بود و با بازی در این نمایش دیده شد

عکس + بیوگرافی اسدالله یکتا بازیگر محبوب ایرانی

عکس جالب اسدالله یکتا در برنامه خندوانه رامبد جوان

زندگینامه اسدالله یکتا + تصاویر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عکس خاص و متفاوت اسدالله یکتا

عکس دونفره اسدالله یکتا و کامبیز دیرباز

بیوگرافی اسدالله یکتا و همسرش

تا اینکه بعد از دو سال فعالیت در تئاتر های نمایشی لاله زار، برای نخستین بار در سال ۱۳۴۴ در سن ۱۸ سالگی با فیلم ” مراد و لاله” کاری از صابر رهبر در کنار فریبا حاتمی، گیتی فروهر، لیلا فروهر و محسن آراسته جلوی دوربین قرار گرفت. پس از آن وی در فیلم ” کلید بهشت” با کارگردانی و نویسندگی حسین مدنی ایفای نقش پرداخت. اسدالله در سال ۱۳۴۶ سومین و چهارمین فعالیت خود را با فیلم های ” گل آقا” با کارگردانی آرماییس آقامالیان و ” عمو سبزی فروش” با کارگردانی همایون ارجند تجربه کرد.

زندگینامه خواندنی و جالب اسدالله یکتا

مهراوه شریفی نیا و اسدالله یکتا

زندگینامه اسدالله یکتا و همسرش

این بازیگر توانا کشورمان تا پایان انقلاب اسلامی توانست با ۴۳ فیلم روی پرده سینما برود و در نتیجه در سال ۱۳۵۷ فیلم ” زر خرید” آخرین فعالیت سینمایی قبل از انقلاب وی بود. ایشان بعد از ۸ سال دوری از تلویزیون در سال ۱۳۶۵ با مجموعه عروسکی ” چاق و لاغر” به عرصه بازیگری بازگشت. همچنین اسدالله در سال ۱۳۶۸ با فیلم ” هامون” با کارگردانی و نویسندگی داریوش مهرجویی پا به عرصه سینما گذاشت. در این فیلم بازیگران محبوبی همچون صدیقه کیانفر، خسرو شکیبایی، عزت الله انتظامی، بیتا فرهی، سیما تیرانداز، پانته آ بهرام و … حضور داشتند.

شرح حال اسدالله یکتا و همسرش

 بیوگرافی اسدالله یکتا بازیگر محبوب ایرانی

گالری شخصی + بیوگرافی اسدالله یکتا

عکس اسدالله یکتا در کنار مهران غفوریان و رضا عطاران

زندگینامه خواندنی اسدالله یکتا

در ادامه بیوگرافی اسدالله یکتا آمده که ایشان پیش از انقلاب با محمدعلی فردین بازیگر معروف همبازی بوده و همیشه از معرفت و بزرگی این هنرمند تعریف می کند.  وی در مصاحبه ای بیان نموده که قبل از انقلاب در کنار بازیگران معروفی حضور داشتم ولی بعد از انقلاب به من نقش های کوچکی می دادند. آن زمان نامم را بعد از محمدعلی فردین می آورند و می گفتند با حضور اسدالله یکتا ولی اکنون اسم من ریز دیده می شود.

زندگینامه جالب و زیبا اسدالله یکتا

سالار عقیلی در جشن تولد اسدالله یکتا

شرح حال خواندنی اسدالله یکتا

به این ترتیب ایشان در دوران جنگ با بسیاری هنرمندان بیکار بودند و تصمیم گرفتند که یک شغلی را برای خود انتخاب کنند، اینگونه شد که  آنها چاپخانه ای تاسیس کردند. اما متاسفانه سخصی کلاه برداری کرد و اسدالله یکتا برشکست کرد.

زندگینامه اسدالله یکتا بازیگر محبوب ایرانی

سلفی زبیا بهنوش بختاری با اسدالله یکتا

سرگذشت اسدالله یکتا

بنابراین اسدالله یکتا بعد از آن در فیلم هایی چون شنگول و منگول (۱۳۶۸)، علی و غول جنگل (۱۳۶۹)، مستاجر (۱۳۷۱)، کاکادو (۱۳۷۳)، طالع سعد (۱۳۷۴)، تارهای نامریی (۱۳۷۶)، عشق شیشه ای (۱۳۷۸)، کنسرت روی آب (۱۳۸۹)، رسوایی (۱۳۹۱)، چهار راه استانبول (۱۳۹۶)، سامورایی در برلین (۱۳۹۷)، نارگیل (۱۳۹۸) و … ایفای نقش پرداخته است.

زندگینامه کامل و جالب اسدالله یکتا

گالری شخصی و جدید اسدالله یکتا

بیوگرافی اسدالله یکتا + تصاویر شخصی

اسدالله یکتا در سال ۱۳۷۱ دومین تجربه تلویزیونی بعد از انقلاب با سریال ” آپارتمان” با کارگردانی اصغر هاشمی و سومین تجربه اش را با سریال ” داستان یک زندگی” به دست آورد. از آخرین فعالیت تلویزیونی ایشان می توان به سریال پرمخاطب ” ستایش ۳ ” در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد. در این سریال بازیگرانی همچون نرگس محمدی، داریوش ارجمند، مهدی سلوکی، سیما تیرانداز، فریبا نادری، مهدی میامی، قربان نجفی، لاله مرزبان، اکرم محمدی، مهرنوش ستاری و … حضور داشتند.

شرح حال کامل و جالب اسدالله یکتا

بیوگرافی اسدالله یکتا + ماجرای جالب سیگار فروشی وی

سال ها پیش ایشان در میدان هفت تیر تهران به دلیل بیکاری به شغل سیگار فروشی روی آورد. ولی بعد از مدتی دوباره او مورد توجه کارگردانان ایرانی قرار گرفت و در چندین فیلم ایفای نقش پرداخت. اکنون وی به همراه فرزندانش در لابی هتل آپادانا واقع در خیابان طالقانی کافه ایی با نام کافه وودن تاسیس کرده اند.

زندگینامه جالب اسدالله یکتا

عکس زیبا اسدالله یکتا به همراه همسرش

بیوگرافی کامل و خواندنی اسدالله یکتا

ازدواج و همسر اسدالله یکتا

اسدالله یکتا در سال ۱۳۵۷ با دختری به نام کبری گرجی ازدواج کرد، مراسم آنها در حالی که جکومت نظامی بود ولی با مجوز که دریافت کردند برگزار شد. جالب است بدانید که بخاطر وضعیت انقلابی، هیچ موزیک و ارکستر اجرا نمیشد و مهمان ها صلوات میفرستادند و نهایتا دست می زدند.

ثمره این ازدواج چهار پسر به نام های اکبر ، احمد ، امیر و محمد  و دو دختر و نه نوه می باشد.

بیوگرافی اسدالله یکتا بازیگر معروف کشورماناسدالله یکتا در کنار پسرش

جوایز و افتخارات اسدالله یکتا

این بازیگر در سال ۱۳۸۵ در اولین دوره جشن منتقدان تقدیر شد ولی به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم شرکت کند، سپس در سال ۱۳۸۹ در مراسم ” بچه های دیروز” با تجلیل از بازیگران کودک و نوجوان از او تقدیر شد و تندیس قدردانی توسط داوود رشیدی به اسدالله اهدا شد.

عکس و بیوگرافی اسدالله یکتا

عکس جالب و زیبا اسدالله یکتا و مهناز افشار

زندگینامه کامل اسدالله یکتا

عکس و بیوگرافی اسدالله یکتا

کارنامه هنری اسدالله یکتا

فیلم های سینمایی اسدالله یکتا

نارگیل (۱۳۹۸)، سامورایی در برلین (۱۳۹۷)، زندانی ها (۱۳۹۷)، چهارراه استانبول (۱۳۹۶)، کویر آرام (۱۳۹۶)، دخمه (۱۳۹۶)، دارکوب (۱۳۹۶)، نهنگ عنبر ۲ (سلکشن رؤیا) (۱۳۹۵)، خفگی (۱۳۹۵)، ماه تی تی (۱۳۹۵)، گشت ۲ (۱۳۹۵)، رسوایی (۱۳۹۱)، نیکان و بچه غول (۱۳۹۱)، مهمان بابا (۱۳۹۰)، صداست که می ماند (۱۳۹۰)، ننه نقلی (۱۳۹۰)، کنسرت روی آب(۱۳۸۹)، ورود زنده ها ممنوع (۱۳۸۸)، صندلی خالی (۱۳۸۷)، استخوونای بابام (۱۳۸۶)، زن بدلی (۱۳۸۵)، اگه می تونی منو بگیر (۱۳۸۵)، چند می گیری گریه کنی (۱۳۸۴)، کوچولوی خوش شانس (۱۳۸۳)، گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱)، بوی کافور، عطر یاس (۱۳۷۸)، عشق شیشه ای (۱۳۷۸)، تارهای نامریی (۱۳۷۶)، طالع سعد (۱۳۷۴)، کاکادو (۱۳۷۳)، مستأجر (۱۳۷۱)، دو همسفر (۱۳۷۰)، علی و غول جنگل (۱۳۶۹)، شنگول و منگول (۱۳۶۸)، هامون (۱۳۶۸)، زرخرید (۱۳۵۷)

حرفه ای (۱۳۵۵)، مردی در آتش (۱۳۵۵)، فرار از حجله (۱۳۵۴)، کوثر (۱۳۵۳)، صخره سیاه (۱۳۵۲)، عروس و مادرشوهر (۱۳۵۲)ف هفت دلاور (۱۳۵۲)، آخرین نبرد (۱۳۵۱)، آشوبگر (۱۳۵۱)، خردجال (۱۳۵۱)، یک میلیونر و دو مفلس (۱۳۵۱)، احساس داغ (۱۳۵۰)، احمد چکمه ای (۱۳۵۰)، رعد و برق (۱۳۵۰)، زیر بازارچه (۱۳۵۰)؟، شب عروسی (۱۳۵۰)، عزیز قرقی (۱۳۵۰)، وحشی جنگل (۱۳۵۰)، آدم و حوا (۱۳۴۹)، ارادتمند شما عزرائیل (۱۳۴۹)، بابا کرم (۱۳۴۹)، جعفر و گلنار (۱۳۴۹)، رسوایی (۱۳۴۹)، زیبای جیب بر (۱۳۴۹)، شهر هرت (۱۳۴۹)، عروس بیانکا (۱۳۴۹)، فریاد انسان ها (۱۳۴۹)، قهرمانان نمی میرند (۱۳۴۹)، بهشت دور نیست (۱۳۴۸)، دزد و پاسبان (۱۳۴۹)، ضرب شست (۱۳۴۸)، قصه دل ها (۱۳۴۸)، قهوه خانه قنبر (۱۳۴۸)، گربه کور (۱۳۴۸)، گناه زیبایی (۱۳۴۸)، سالار مردان (۱۳۴۷)، قوس و قزح (۱۳۴۷)، کشتی نوح (۱۳۴۷)، عمو سبزی فروش (۱۳۴۶)، گل آقا (۱۳۴۶)، کلید بهشت (۱۳۴۵)

مجموعه تلویزیونی اسدالله یکتا

چاق و لاغر (۱۳۶۵)، آپارتمان (۱۳۷۲-۱۳۷۱)، داستان یک زندگی (۱۳۷۴)، هزاران چشم (۱۳۸۰)، فوتبالیست ها (۱۳۸۲)، او مثبت (۱۳۸۲)، شرایط خاص (۱۳۹۸)،ستایش ۳ (۱۳۹۸)

بیوگرافی اسدالله یکتا + تصاویر

امیدواریم از خواندن بیوگرافی اسدالله یکتا بازیگر کوتاه قامت ایرانی و از تماشای تصاویر جدید و شخصی وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *