دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به زندگی هنری سعید سلطانی کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما و تلویزیون

  • عاطفه میرزایی
  • ۴ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی سعید سلطانی بازیگر، کارگردان و نویسنده تلویزیونو سینما محبوب ایرانی همراه با تصاویر جدید و جذاب وی را تهیه و گردآوری نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

سعید سلطانی کارگردان، نویسنده و بازیگر معروف و سرشناس سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند توانا نخستین فعالیت هنری خود را در عرصه بازیگری از سال ۱۳۶۹ با فیلم سینمایی چاووش با کارگردانی ساموئل خاچیکیان آغاز کرد. خوب است بدانید که سعید سلطانی هیچ نسبت فامیلی با مهدی سلطانی و شهره سلطانی ندارد. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه سعید سلطانی همراه با کارنامه هنری و تصاویر جالب وی آشنا شوید.

بیوگرافی سعید سلطانی همراه با تصاویر شخصی و جدید وی

سعید سطانی کارگردان، بازیگر، نویسنده محبوب و دوست داشتنی کشورمان در شهرستان الیگودرز واقع در استان لرستان چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل رشته سینما از دانشکده هنر می باشد.

زندگینامه جالب و دیدنی سعید سلطانی

خوب است بدانید که آقای سلطانی مدتی نیز در بندر لنگه استان هرمزگان زندگی کرده است و چندین سال هم کارمند آموزش و پرورش بوده اما به دلیل علاقه و فعالیت های بازیگری و کارگردان اش در سال ۱۳۷۰ استعفا داد و در سینما و تلویزیون مشغول شد. او از همان سال به بعد تا کنون در عرصه بازیگری، کارگردانی، تدوین و نویسندگی برای تلویزیون شبکه های ۱، ۲ و ۳ انجام داده است.

زندگینامه سعید سلطانی و همسرش

سعید سلطانی نخستین فعالیت کارگردانی خود را با فیلم داستانی «کوچه‌های محبت» آغاز نمود. در سال ۱۳۶۹ او در فیلم سینمایی «چاووش» اولین بازیگری خود را در کنار حسین پناهی، پرویز پور حسینی، شاهد احمدلو و امرالله صابری تجربه نمود و در همان سال در فیلم « تویی که نمیشناختمت» با کارگردانی ابراهیم سلطانی فر حضور داشت.

زندگینامه جالب سعید سلطانی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زندگینامه جامع سعید سلطانی بازیگر محبوب و دوست داشتنی

بیوگرافی سعید سلطانی + عکس

عکس زیبا سعید سلطانی درکنار حدیث میر امینی

شرح حال خواندنی سعید سلطانی

بنابراین وی در سال ۱۳۷۴ مجموعه تلویزیونی «کت و شلوار خواستگاری» که از شبکه یک پخش شد را کارگردانی کرد. تا اینکه در سال در سال ۱۳۷۷ با ساخت و نویسندگی سریال « میعاد در سپیده دم» چهره اش شناخته شد و در نتیجه در سال ۱۳۷۹ با ساخت سریال پرمخاطب «پس از باران» به شهرت بسیاری دست یافت. سلطانی بعد از موفقیت در مجموعه تلویزیونی پس از باران در سال ۱۳۸۰ سریال « جوانی» را کارگردانی کرد. در مصاحبه ای بیان شده است که سعید سلطانی به ناچار این سریال را بر عهده گرفته است.

زندگینامه کامل سعید سلطانی

عکس سعید سلطانی در حال ساخت سریال ستایش ۳

تاریخچه زندگی سعید سلطانی

گالری شخصی و زیبا سعید سلطانی کارگردان ایرانی

بیوگرافی سعید سلطانی + گالری

در ادامه بیوگرافی سعید سلطانی آمده که وی در سال ۱۳۸۳ سریال « رسم عاشقی» اولین سریال مناسبتی اش بود که در ماه رمضان همان سال پخش شد، سپس در سال ۱۳۸۶ با سریال  « شکرانه» دومین سریال مناسبتی خود را به دست آورد.

بیوگرافی سعید سلطانی کارردان و بازیگر ایرانی

آلبوم جدید و شیک سعید سلطانی بازیگر و کارگردان ایرانی

زندگینامه خواندنی سعید سلطانی

بیشترین شهرت سعید سلطانی با ساخت سریال « ستایش» در سال ۱۳۸۹ محسوب می شود که در سال ۱۳۹۲ «ستایش ۲» و در سال ۱۳۹۷ « ستایش ۳» را کارگردانی نمود. از بازیگران این سریال می توان  به داریوش ارجمند، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، نرگس محمدی، قربان نجفی، فریبا نادری، سینا شفیعی، فرهاد جم، کیهان ملکی، محمدرضا داود نژاد، مهدی میامی، امیرمحمد زند، لاله مرزبان، کمند امیر سلیمانی، شهرام پور اسد، مهتاج نجومی، علی طالب لو، آتش تقی پور، مهرنوش ستاری، نگار جوکار، مریم نیک رفتار، امید علی مردانی، کریم قربانی، علی میلانی و … اشاره کرد.

بیوگرافی سعید سلطانی همراه با تصاویر جدید

ازدواج و همسر سعید سلطانی

تاکنون هیچ اطلاعات دقیقی درمورد ازدواج ایشان منتشر نشده است.

کارنامه هنری سعید سلطانی

سریال های سعید سلطانی

چنگال (۱۳۷۱)، کت و شلوار خاستگاری (۱۳۷۴)، میعاد در سپیده دم (۱۳۷۷)، پس از باران (۱۳۷۹)، جوانی (۱۳۸۰)، خانه ای در تاریکی (۱۳۸۲)، رسم عاشقی (۱۳۸۳)، لبه تاریکی (۱۳۸۴)، سال های برف و بنفشه  (۱۳۸۵)، شکرانه (۱۳۸۶)، مامور بدرقه (۱۳۸۷)، ستایش ۱ (۱۳۸۹)، فراموشی (۱۳۹۱)، ستایش ۲ (۱۳۹۲)، سر به راه (۱۳۹۳)، ساعت صفر (۱۳۹۴)، سحر خیزان (۱۳۹۵)، در جستجوی آرامش (۱۳۹۶)، ستایش ۳ (۱۳۹۷)، مهربانو ( در حال ساخت)

فیلم های سینمایی سعید سلطانی

چاووش ( بازیگر ۱۳۶۹)، تویی که نمی شناختمت ( بازیگر ۱۳۶۹)، حسنک ( نویسنده ۱۳۷۰)، مردن نا تمام ( دستیار کارگردان و دستیار تولید ۱۳۷۱)، شاهین طلایی ( دستیار کارگردان ۱۳۷۰)، دارا و ندار ( گروه صحنه و لباس ۱۳۷۸)، شیفته (بازیگر ۱۳۷۹)

زندگینامه جالب و جذاب سعید سلطانی

امیداواریم از خواندن بیوگرافی سعید سلطانی بازیگر، کارگردان و نویسنده محبوب و دوست داشتنی سینما و تلویزیون کشورمان و از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *