دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رمز و رازهای نگه داشتن آرایش در هوای گرم

  • ساناز براتی
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر آرایش گرما و آب و هوا می باشد. هوای گرم به راحتی باعث بر هم خوردن آرایش خواهد شد برای ثابت نگه داشتن آرایش در هوای گرم راهکارهای مختلفی وجود دارند.

یکی از مشکلات خانم ها پاک شدن آرایش در اثر گرما و تعرق می باشد، که به اصطلاح به آن آب شدن آرایش می گویند. برای نگه داشتن آرایش در زمان بیشتر بخصوص در هوای گرم و مرطوب راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این مطلب با آنها آشنا خواهیم شد.

روش های نگه داشتن آرایش در هوای گرم

آب و هوای گرم باعث می شود تا آرایش روی صورت کمی به هم ریخته شود و قیافه کثیف به نظر برسد، موها یا صاف می شوند و وضعیت خود را از دست می دهند و یا خیلی مجعد و فر می شوند. آرایش روی صورت به خاطر گرما و تعرق به هم می ریزد و هیچوقت به شکل ثابت روی صورت باقی نمی ماند، در این صورت به جای زیباتر شدن ظاهری نامرتب خواهید داشت. گرمی هوا آرایش را کثیف می کند و به نوعی باعث می شود تا آرایش روی صورت بماسد، سایه چشم به خاطر گرما خط می افتد و خط زیر چشم می ریزد و باعث می شود تا اطراف چشم سیاه شود. گرما در حالت کلی باعث ذوب شدن آرایش می شود و آرایش را خراب می کند. برای نگه داشتن آرایش صورت در هوای گرم راهکارهای مختلفی وجود دارند که در ادامه به معرفی آتها می پردازیم.

نگه داشتن آرایش خانم ها در هوای گرم

پاک کردن صورت از چربی ها قبل از آرایش

در هوای گرم از شوینده های بدون چربی برای تمیز نمودن صورت قبل از آرایش استفاده نمایید. اینکار باعث می شود اگر چربی بر روی پوست وجود دارد، پاک شده و پوست بدون چربی باشد. بعد از شستن صورت با شوینده های مخصوص، با کمک حوله تمیز و یا یک دستمال مناسب صورت را خشک کرده و سپس آرایش کنید. به خاطر داشته باشید که از مرطوب کننده های چرب و کرم های چرب روی پوست در فصول گرما استفاده نکنید تا آرایش صورتتان آب نشود.

نگه داشتن آرایش در هوای گرم و مرطوب

انتخاب یک کرم مناسب

یکی از موارد نگه داشتن آرایش صورت در هوای گرم انتخاب یک کرم مناسب است. برخی کرم ها دارای چربی هستند و باعث چرب شدن پوست می شوند و برخی دیگر فاقد چربی که افراد با توجه به نوع پوست خود از آنها استفاده می کنند. در فصل گرم و هوای گرم و مرطوب بهتر است که از کرم هایی که حاوی چربی هستند استفاده نکنید.

استفاده از پرایمر

برای ماندگاری آرایش بهتر است قبل از استفاده از کرم اصلی یا تونر، از یک مرطوب کننده مناسب و پرایمر استفاده کنید. پرایمر باعث می شود تا آرایش زمان بیشتری بر روی پوست دوام داشته باشد، اینکار بخصوص در فصل تابستان باعث می شود تا آرایش شما بهم نریزد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نگهداری آرایش در هوای خیلی گرم

استفاده از کرم پودرهای خشک

کرم پودرهای خشک مناسب برای پوست هایی است که ناصافی دارند و احتیاج به پوشاننده های سنگین دارند. این کرم پودرها بیشتر مناسب فصل تابستان هستند که پوست چرب تر از قبل می شود. در برخی موارد به دلیل شدت گرما استفاده از از کرم پودرهای خشک بر کرم پودرهای مایع و چرب ارجعیت دارد. در ساخت این کرم پودرها از مواد مات و بدون جلا استفاده می شود که باعث جذب چربی اضافه پوست می شوند. وجود سیلیکا در این کرم ها مهم است زیرا باعث جذب چربی می شوند.

روش های نگهداری آرایش در هوای گرم

پنکک های مات

در فصل گرم و در هوای گرم برای نگه داشتن آرایش صورت بهتر است از پنکک مات استفاده کنید. این پنکک ها باعث می شوند تا برق ناشی از چربی پوست گرفته شود. همچنین می توانید از این پنکک در نواحی چرب پوست مثل پیشانی، بینی و چانه استفاده نمایید.

استفاده از یخ

استفاده از یخ به منظور نگه داشتن آرایش در هوای گرم توسط متخصصان پوست و آرایش پیشنهاد می شود. برای اینکار یک تکه یخ را برداشته و بر روی صورت بکشید، بدون اینکه فشاری به پوست وارد کنید صورتتان را با یخ ماساژ داده و سپس با یک حوله تمیز یا دستمال صورت را خشک نمایید و بعد از آن شروع به آرایش کردن کنید. زدن یخ روی پوست باعث خنک شدن آن می شود و همچنین منافذ باز روی پوست را می بندد، این موضوع باعث خواهد شد تا آرایش خراب نشود و آرایش در طول روز ثابت بماند. خنک نگه داشتن صورت و پوست برای پیشگیری از آب نشدن آرایش مهم است.

نگهداری آرایش در هوای گرم

آرایش سبکی داشته باشید

زمانیکه هوا بیشزاز حد گرم است و احساس می کنید که همه چیزهای اطرافتان در حال ذوب شدن است، داشتن آرایش زیاد و لایه لایه باعث نمی شود تا آرایش خوب و ماندگاری داشته باشید. در این مواقع برای ثابت نگه داشتن آرایش خود پیشنهاد می شود که از مواد آرایش لایت استفاده نمایید و نیازی به چند لایه آرایش و کرم نمی باشد، آرایش زیاد باعث می شود تا گرما زودتر آن را خراب کند.

روش استفاده از ریمل چشم

انواع رطوبت چه رطوبت هوا باشد و چه اشک و یا هر نوع رطوبت دیگری باعث جداشدن ریمل از روی مژه می شود. به منظور پیشگیری از پخش شدن ریمل در به ویژه در هوای مرطوب و گرم باید از ریمل های ضد آب استفاده نمایید. در زمان زدن ریمل برس ریمل را خیلی آرام به مژه ها بمالید و قبل از اینکه خشک شود چند لایه ریمل بزنید، زدن ریمل روی لایه قبلی که خشک شده باشد باعث انباشته شدن ریمل روی مژه ها شده و آنها را پوسته پوسته می کند.

نگه داشتن آرایش در هوای گرم و داغ تابستان

استفاده از مداد چشم و ابروی مناسب

در روزهای گرم و مرطوب به خصوص در فصل تابستان باید از مدادهای چرب استفاده نکنید. استفاده از مدادهای چرب با کوچکترین پیاده روی باعث می شود تا مداد زیر چشم ریخته و آرایش به هم بریزد.

پرهیز از استفاده از رنگ های تند

در تابستان و گرما نباید از رنگ های تند و جیغ استفاده شود. این رنگ ها باعث می شوند تا اجزای صورت به شکل دلخواه دیده نشوند و آرایش بد دیده شود. بهتر است در زمان آرایش در گرما از رنگ های پاستیلی و خنثی به میزان مناسب استفاده نمایید.

نگهداری کردن از آرایش در هوای گرم

رژ گونه

اگر دارای پوستی چرب هستید بای حتما از رژ گونه خشک استفاده کنید و اگر دارای پوست خشک یا معمولی هستید ار رژ گونه های پودری استفاده نمایید. رژ گونه های کرمی که دارای نرم کننده باشند در هوای گرم از روی پوست سرازیر می شوند و بر روی پوست پخش خواهند شد.

مواد آرایشی ضد آب

اگر به دنبال پوشاندن سیاهی ها و حلقه های زیر چشم هستید و می خواهید لکه های پوستی خود را بپوشانید، باید ز کانسیلرهای ضد آب کمک بگیرید، این کانسیلرها با عرق کردن پوست به سادگی پاک نمی شوند و باعث می شوند تا آرایش ثابتی داشته باشید. در صورتی که کانسیلرها پاک شوند آرایش پوست و رنگ یکنواخت پوست نیز به هم می خورد. به خاطر داشته باشید که استفاده از مواد آرایشی پودری و ضد آب در کنار هم ترکیب مناسبی نمی باشند و استفاده همزمان از آنها در گرمای تابستان نمی تواند در زیباتر شدن صورت شما موثر باشد.

نگهداری آرایش در هوای گرم و تابستانی

استفاده از رژلب مناسب

در هوای گرم برای بهتر شده آرایش و نگه داشتن آرایش بهتر است از رژ لب های ۲۴ ساعته استفاده نکنید، چون لب ها در هوای گرم خشک خواهند شد. در هوای گرم می توانید از براق کننده لب استفاده کنید که هم روی لب ثابت بماند و هم تقویت کننده ای برای لب باشد.

استفاده از کرم ضد آفتاب

هیچوقت استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید چه در هوای گرم و چه در هوای سرد. اما در هوای گرم بهتر است از ضد آفتاب های سبک استفاده کنید که فاقد چربی باشند.

استفاده از کاغذهای خشک کن

کاغذهای خشک کن وجود دارند که یکبار مصرف بوده و بسیار مناسب برای برداشتن چربی از روی پوست هستند. در طول روز و زمانی که آرایش دارید برای حذف چربیهای اضافه که باعث برهم خوردن آرایشتان می شود از این کاغذها استفاده کنید. این کاغذها بی ضرر هستند.

نگهداری از آرایش در هوای گرم

استفاده از پنکک برای استر چشم

قبل از انجام آرایش برای ثابت کردن آن در هوای گرم بر روی پلک های خود پنکک بزنید تا باعث تثبیت شدن آرایشتان شود. اینکار باعث می شود تا چربی پوست گرفته شود و پوست برای سایه زدن و آرایش آماده شود. به جای استفاده از سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده نمایید، زیرا این سایه های کرمی معمولا داری نرم کننده هستند و ماندگاری زیادی ندارند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *